Annak ellenére, hogy eddig a csapból is az folyt, hogy bajban a svájci óraipar, itt-ott a növekedés lassult, máshol pedig már veszteséget is említettek, 2017-ben ez változott.

Tavaly július végén írtunk arról, hogy összességében 2016-hoz képest nőtt a svájci órák exportja. Most pedig láthatjuk azt, hogy ez nem csak egy pillanatnyi javulás volt. Az LVMH csoport adta ki 2017-es jelentését, ennek a csoportnak a tagja a Zenith, TAG Heuer, az Hublot, és ők azok, akik odaúsztak egy külön rendezvényhajóval az SIHH mellé, ahova nem voltak hivatalosak.

Az LVMH csoport hajója a SIHH mellett.

A meséről a konkrétumokra térve nézzük a számokat: 2016-ban 3,465 milliárd euró, tehát közel 3,5 milliárd euró bevételből 458 millió euró profitot könyveltek (a bevétel arányában ez ~13,5%), 2017-ben pedig 3,805 milliárd euró bevételből 512 millió euró maradt a cégcsoportnál (a bevételnek ez 13,45%-a) . Ha az árfolyam ingadozást és egyéb gazdasági körülményeket is figyelembe vesszük, akkor 12%-os növekedés.

Bvlgari Octo – Kép: Monoschrome-watches.com

 

A jelentésben szót ejtenek arról, hogy a Bvlgari kifejezetten jól teljesített órák terén és a TAG Heuer és Hublot növekedése is folyamatos.

Zenith Defy Lab

A Richemont csoport (SIHH-n megjelent márkák jelentős része) márciustól decemberig 10%-os növekedést jelzett, a Svájci Óragyártók Szövetsége egyelőre 2,8%-os exportnövekedésről beszélt november végi zárással. Ők január 30-án adják ki a részletes, 2017-re vonatkozó jelentést, a Swatch Group pedig majd február végén.

Addig is örüljünk, hogy nem következik be egyhamar a svájci óraipar összeomlása…

 

Külső források: monochrome-watches.com és LVMH.com, címlapkép H. Moser & Cie.