1963-ban indult a Carrera sorozat, ami a Monaco mellett talán a legismertebb és legjellemzőbb darab volt a TAG Heuer kínálatában. Most, a Baselworld előtt valamivel több, mint egy hónappal belengeti a TAG az új Carrerát az új szerkezettel.
Emlékszünk az első Carrerára?
Vagy a nem annyira régi Carrerára?
Ha igen, akkor jól jegyezzük meg. Nem most kezdődött el a modellpaletta átalakítása, de ebből a bejelentésből az látszik, hogy ezt a „terminátoros” vonalat követi majd a típus, ellenben a klasszikussal, bár a TAG elmúlt pár évét alapul véve, teljesen kiszámíthatatlanok, emlékezzünk csak arra, amikor a rajongókkal szavaztatták meg, hogy hogyan nézzen ki az Autavia újrakiadása [LINK], és az egy nagyon jól eltalált döntés volt.
Pozitívum a moduláris tok, aminek a lényege, hogy a tok nem egy vagy két darabból készül, hanem külön alkatrésznek számítanak a tokfülek, így nem csak a szíjat, hanem a tokfület is könnyű cserélni (legalábbis könnyebb, mintha egy azon darabból készülne a tokkal) és így rengeteg, könnyen építhető variáció alkotható. Pozitívum még a szekelettált, tehát csontvázra csupaszított számlap, ami alatt láthatjuk az egész werket, és a legnagyobb pozitívum mégis, maga a szerkezet. A Heuer 02-t már láttuk az emlegetett Autaviában és ott is meggyőző volt ár/érték arányában és kidolgozásában egyaránt, most pedig bemutatkozott a Carrerák között is.
A TAG Heuer ügyvezetője, az óraipari guru Jean-Claude Biver azt mondta, hogy amikor az új Carrera megjelenését tervezték, akkor lehetőség volt a vintage, régi vonal felé menni, és az új, modern irányba. A modern vonalat választották. Mivel a TAG Heuer a jövő óráit tervezi, a holnap vásárlóinak megfelelve. Így lehetne lefordítani a mondanivalóját. Egyrészről érthető, mivel a cégcsoport másik márkája a Zenith az El Primero újabb és újabb, az eredetire nagyon hajazó modelljeivel tartja életben a palettát – miközben a Defy 21 és a Defy Lab képviseli a jövőbemutató fejlesztéseket.
De térjünk a lényegre. 13 új kombináció érkezett, ez valójában 6 modell. 5 darab 43 milliméteres, két acél fekete és kék számlappal, egy rózsaarany, egy karbon tokfüllel készült és egy teljesen kerámia modell, valamint egy 45 milliméteres GMT funkcióval is felszerelt Carrera.
Sajnos az előzetes képek nem mutatják meg kellőképpen a moduláris tokot, viszont március 22-27 között a Baselworldön már mi is kézbe foghatjuk az új Carrérát.
A szerkezetre pár szó erejéig visszatérve. A Heuer 02 egy -tényleg- házon belüli fejlesztés, oszlopkerekes stopperrel szerelt automata werk a svájciaktól megszokott 28800-as lengésszámmal és 75 óra járástartalékkal. 3 óránál a percgyűjtő, 9 óránál az óragyűjtő segédszámlapját találjuk, 6 óránál pedig a folyamatos kismásodpercet. A Heuer 02 előnye, hogy nagyon könnyen dekorálható, jól összerakott szerkezet, fogjuk még hasonló jellegű TAG Heuerekben látni.
Ami egy kardinális kérdés viszont, az ára. Házon belüli fejlesztés, oszlopkerekes, vertikális kuplunggal működő stopperes werk, szkelettált számlap, minőségi kidolgozás és könnyen variálható megjelenés. Ezek alapján legalább 8-10.000 euró közötti árra számítanánk. Az acél modell a kerámia lünettával 4500 euró, a teljesen kerámia modell 5300, az arany pedig 10000 euró körüli áron lesz majd elérhető. Lássuk be, 4500 euróért ilyen jellemzőkkel felvértezett órát nem találni a piacon -ha mégis, akkor a Facebook poszt alatt várjuk kommentben.
A sajtóanyag még rengeteget mesél történelemről, az első Carreráról, és arról, hogy milyen kapcsolat van e között és a között, de tegyük félre a marketinget és lássuk tisztán, hogy kétféle nézet van: az egyik teljesen különválasztja magában ezt a Carrerát és a régit, a másik nézet pedig azt vallja, hogy fejlődni kell, haladni kell a korral, nem csak technológia szempontjából, hanem a dizájn terén is, és nagyon jól van ez így. Hogy Te, kedves Olvasó, melyikbe tartozol, írd meg nekünk a cikk Facebook posztja alatt [LINK], kíváncsiak vagyunk.