Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Magazin
  • Túlóra
  • Vélemény

A svájci óraipar 333 km/órás gyorstalpalója luxusból

  • B. Dávid
  • 2020-10-13
10 nap, 2500 kilométer, 1 Bentley Flying Spur… És egy új perspektíva a luxusra.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Az órák fantasztikus dolgok. Roppant komplikált tárgyak ezek, átlagosan összesen 250-400, ritkább esetben akár 750-nél is több gondosan megtervezett alkatrészből összeszerelve, melyek — papíron legalábbis — a legmagasabb színvonalat hivatottak képviselni. A svájci luxus óramárkák ezekhez az ambíciókhoz igazítják híresen hatalmas egojukat és árcéduláikat egyaránt: a Jaeger-LeCoultre, Patek Philippe, Vacheron Constantin, Richard Mille és társaik szemrebbenés nélkül kérnek el 200-300 millió forintot egy-egy igazán különleges darabért. 80-100 millió környékén tehát még közel sem a csúcsokat ostromoljuk.

És mégis, amikor az immár hazánkban is forgalmazott, legszebb királykéktől — és nagyjából két mázsa polírozott fémtől és krómtól — csillogó Bentley Flying Spur W12 begördül egy ilyen ki-ha-én-nem manufaktúra főbejárata elé, nos, akkor megfagy az üde svájci levegő. Sőt, mintha kicsit valami egy pillanatra helyre is billenne a dolgok rendjében, ahogyan a sportosan elegáns CEO, CMO, CFO vagy egyéb hárombetűs cégvezető megérzi: a százmilliós órák jobb, ha megmaradnak vékonyfalú buborékjaikban és nem kerülnek közvetlen összehasonlításra egy párhuzamos iparág csúcsával.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

A Bentley Crewe-ban található gyára nem 650, hanem bő harmincezer alkatrészből alkot meg egy négyajtós Flying Spur luxus szedánt. A pontos számot nem kötik az ember orrára, de azt tudjuk, hogy az 1946 óta a Cheshire-i Crewe-ban működő Bentley gyár manapság több, mint 700 beszállítótól több, mint 18’000 különböző alkatrészt szerez be, hogy ezekből rakja össze a Flying Spur, Continental és Mulsanne autóit. Persze, nem minden alkatrész megy minden modellbe, és nem minden alkatrészből használnak csak egyet… Akárhogyis, egy 104 milliós Flying Spur W12 nagyjából ötvenszer annyi alkatrészből áll, mint egy 180 milliós Jaeger-LeCoultre Gyrotourbillon III. Pedig, talán mondani sem kell, a Bentley-nél ezek mindegyike szintén “a legmagasabb színvonalat hivatott képviselni.”

Amikor az óra drágább az autónál, de mégis az autó kéne. Bentley Flying Spur W12: 104 millió. Bovet Récital 26 Chapter II: 114 millió.
És ez még csak a kezdet.

Ahogyan a legkomplexebb luxusórák évről évre bizonyítják: a százmilliós időmérők tervezése során kevés megkerülhetetlen szabály van — sokszor még a hordhatóság sem szempont, legfeljebb a combunk körül viseljük majd az egyébként tényleg lélegzetelállító, 48-50 milliméteres RM 039-et vagy Astronomia-t. 

Ezzel szemben egy óragyártónak nem kell azzal foglalkoznia, mi lesz, ha a többtengelyes tourbillonunk elé váratlanul kilép egy gyalogos, vagy hogy mennyire biztonságos és kényelmes az óra működése 333 kilométer per órás tempónál. 

És az a bizonyos harapható svájci levegő pontosan ettől fagyott meg, bármerre is jártunk 2500 kilométeres turnénkon. Míg a legösszetettebb, legmívesebb luxusórák valóban csodával határos alkotások, melyek méltók hírnevükre és talán még árcédulájukra is… 

…Amikor bő harmincezer alkatrész egyszerre suhan át háromszázzal a levegőn — és amikor ez a teljesítmény az öttel begördülő autón is látszik, nos, az a svájci óraipar 333 km/órás gyorstalpalója luxusból.

Köszönet a Flying Spur W12 élményért a Bentley Budapestnek, ennek a hivatalos Bentley értékesítést és szervizt is végző, XI. kerület Szerémi úton található ékszerdoboznak.
Az autóról pedig hamarosan többet is elárulunk a nemsokára induló Őszintén: autókról sorozatunkban.

Galéria:

B. Dávid

Előző cikk
  • I Orient Star I
  • Szembejött
  • Tesztek

Orient Star Avant-Garde Skeleton

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2020-10-09
Megnyitás
Következő cikk
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2020

OMEGA Speedmaster “Silver Snoopy Award” 50th Anniversary

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2020-10-14
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Tito Patek órája és Breguet kutatás – Dávid listája EP4

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-12
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A világ 10 legvékonyabb órája + 110ezres VÉKONY CITIZEN vs 6,3 milliós Bulgari!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-10
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Az óraforgatók SÚLYOS TITKA :) és Viktor motoros túrája

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-04
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

EXPEDÍCIÓS Certina DS-X GMT óra és nézői kérdések

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-01
Megnyitás
  • Magazin
  • Tech

Napi 15.000 óra – Ilyen a Tissot központja!

  • Dobai Dániel
  • 2025-10-27
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Az ÓRAIPAR OSCAR GÁLÁJA (se!): GPHG 2025 jelöltek, REJTÉLYEK és játék!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-24
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

„Ismeretlen” OMEGA Seamaster búvár kronográf teszt + 3 különböző Orient Stretto

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-23
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Van-e LELKE az óráknak? + Keshiki színátmenetes Orient Star férfi-női órák

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-21

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

A Vacheron megvillantotta a nem-karóra tudását A Vacheron megvillantotta a nem-karóra tudását a Louvre-ban...
https://kronometer.hu/2025/11/08/oras-erodemonstracio-es-kiallitas-a-vacheron-constantintol/
Ahhoz képest, hogy az Hermés elméletileg nem is Ahhoz képest, hogy az Hermés elméletileg nem is óragyártó, nagyon jó a sportos kollekciója. 

https://kronometer.hu/2025/11/07/szinek-es-formak-hermes-h08-chronograph-naples-yellow/
Egyáltalán nem mindegy mennyit forog az óraforg Egyáltalán nem mindegy mennyit forog az óraforgató. Ennek jártunk utána. Aztán pedig Viktorból kiszabadult a nyári motoros élménye, és ha már vannak szombati részeink, akkor miért is folytanánk bele a szót. Aki a Montblanc irányába menne az Alpokon keresztül, annak kihagyhatatlan! 

https://youtu.be/zCG3hmOQ2Z0
Én elhiszem, hogy van, akinek nem ez a legkedvenc Én elhiszem, hogy van, akinek nem ez a legkedvencebb típusa, de azt nem lehet mondani, hogy nincs igényesen megcsinálva. Egyébként pedig a színeket nagyon jól eltalálták, igazán szép darab lett. Genfben vettük csuklóra még szeptemberben, most pedig végre lehet posztolni.

https://kronometer.hu/2025/11/06/sulyos-komplikacio-zenith-defy-skyline-tourbillon-rose-gold/
Egészen olyan, mintha a régi Reduced Speedmaster Egészen olyan, mintha a régi Reduced Speedmastert élesztette volna fel az Omega. Nem biztos, hogy ez volt a szándék, de a végeredmény elég jó lett! 

https://kronometer.hu/2025/11/03/visszater-a-reduced-speedy/
December 2-3-4 a 86. BÁV ART művészeti aukció December 2-3-4 a 86. BÁV ART művészeti aukció időpontja, ebből december másodikán az óráké a főszerep. Ezekből szemezgetünk jövő hét szerdai epizódunkban! 
.
.
#Iwc #montblanc #bav #arveres #vacheronconstantin #kronometer #oszintenorakrol
3 új színben érkezik a G-Shock új “ujjóráj 3 új színben érkezik a G-Shock új “ujjórája” vagy gyűrűórája, a DWN-5600!
#casio #gshock #dwn5600 #dw5600 @g_shock_hungary
Angliában 80 fontos áron indít, hazánkban 40-45.000 forint körül várható.
Végre! Végre érkezett egy olyan Ayrton Senna em Végre! Végre érkezett egy olyan Ayrton Senna emléke előtt tisztelgő TAG Heuer, ami tényleg “Sennás”. Az elmúlt évtizedekben több TH is megjelent Senna kiadásban, de legyünk őszinték, a Sennát jelképező S betűn kívül semmi más nem volt bennük, ami felkeltette volna egy rajongóban a “kell” érzést. Most viszont itt van két új F1, amik a 6 órai segédszámlapban Senna sisakjának színeit hozzák vissza, sőt, a fekete titan tokos automata változat 9 órai segédszámlapján ott a nélkülözhetetlen S logó is. Két változat érkezik, a 43mm acél, acélszíjjal, kvarc szerkezettel 2.550 svájci frankról indul, a kaucsuk szijas DLC titán Cal16-tal (Sellita SW500) pedig 5.550 svájci frankról, tehát kb 1,1 és 2,4 millió forintért várhatjuk őket. #senna #tagheuer #kronometer
Micsoda újdonság a Panerainál!!4! (nem, de ettől függetlenül jól néz ki).

https://kronometer.hu/2025/10/31/panerai-luminor-gmt-ceramica-40mm-pam01460/
Follow on Instagram
Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • Universal Genève Tribute to „The Nina” Compax!
  • Tito Patek órája és Breguet kutatás – Dávid listája EP4
  • A világ 10 legvékonyabb órája + 110ezres VÉKONY CITIZEN vs 6,3 milliós Bulgari!
  • Elérhető árú svájci öltönyóra – Raymond Weil Toccata Heritage

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.