Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Magazin
  • Vintázs

Karórák a falon – vintage órareklámok, keretezve

  • Kiss Csaba
  • 2021-06-28

A gyűjtőket célzó, egyedi, bekeretezett karóra reklámok értékesítése a pandémia időszakának egyik legeredetibb ötlete.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Marketingesként rajongok az igényes, régi print reklámokért. Különösen érdekelnek a korabeli autó és karóra hirdetések, amelyeket tökéletes korlenyomatoknak tartok. Lenyűgöznek az ötletes headline-ok, a kreatívot életre keltő Nagy Ötletek, az átgondolt, sokszor játékos tipográfia– ezeknek köszönhető, hogy akár 60-70 év távlatából is frissek maradnak.

Meglepett, amikor körülbelül egy hónappal ezelőtt különféle keretezett print reklámnyomtatványok tűntek fel a social media órakedvelő csoportjaiban. Az első percben szemet szúrt, hogy nem modern eszközökkel reprodukált, újranyomtatott, hanem eredeti, korabeli sajtóreklámokat láttam igényesen bekeretezve. A képek melletti leírásból az is kiderült, hogy az eladó megkereshető bármilyen egyedi igénnyel, legyen szó évről, vagy óratípusról.
Két nappal később szépen csapdába kerültem: kedvenc print reklámomat láttam viszont bekeretezve.

Ezt már egyfajta jelnek tekintettem és kíváncsivá tett, ki készíti ezeket a zseniális, keretezett reklám képeket. Bevallom, volt bennem egy jó adag kétkedés is, hiszen ha mindegyik reklám eredeti, akkor ez azt is feltételezi, hogy a titokzatos eladónak hihetetlen méretű gyűjteménnyel kell rendelkeznie. Azt pedig tapasztalatból tudom, hogy egy ilyen gyűjtemény felépítése sok évet (sőt évtizedet) vesz igénybe.
A hétvégén üzenetet küldtem az eladónak, aki készségesen válaszolt és pillanatok alatt leszerveztünk egy személyes találkozót a következő hét elejére.

Így ismertem meg Gajdos Barnát, egy hazai vállalkozás üzletfejlesztési vezetőjét. Barna két hatalmas mappát cipelt magával – a találkozás pillanatában még nem tudtam, hogy ezeknek köszönhetően másfél órás intenzív időutazásban lesz részem. Barna az a típusú ember, akivel öt perc után úgy érzed, mintha egész életedben ismerted volna. Ugyan számos kérdéssel készültem, de nem emlékszem, hogy két-háromnál többet kérdeztem volna, annyira lenyűgözött mindaz, amit elmesélt a reklámokról, a gyűjtésről, egy zseniális vállalkozásról és a szakma szeretetéről. Most következzen az ő sztorija 😊

A bűvös padlás

Barna nemzetközi karrierje szorosan kapcsolódik a lapkiadáshoz és a nyomtatott médiához: az alapvetően digitális transzformációval foglalkozó szakember Franciaországban, Németországban és Lengyelországban dolgozott nemzetközi lapkiadóknak. A közgazdász és marketinges végzettségű Barna elkezdte összeszedni a különféle magazinok évfolyamait, amelyek rendszerint a padlásra kerültek, dobozokba. Az évek során a print magazinok gyűjtése a hobbijává vált, akkor már a régebbi évfolyamokra is vadászott – és egyre több doboz telt meg a padláson. Pár év múlva aztán rácsodálkozott a gazdag kincsestárra, ami az évek során összegyűlt.

Egyszer az egyik reklámot bekeretezte és kitette a falra. Nem sok ideig gyönyörködhetett benne: egy ismerőse gyakorlatilag kikönyörögte, hogy az övé lehessen.

Valahogy így indult az ötlet, amelyben kulcsszerepet kaptak a bűvös padláson egymás hegyén-hátán álló dobozok, amelyek a 60-as évektől rejtettek magazinokat.

Amikor egy ötlet életre kel

A kivitelezéshez kellett a pandémia alatti családi bezárkózás is. Barnának az anyag befotózásában ugyanis 10 esztendős kislánya segített a modern időknek megfelelő ellenszolgáltatásért: az időrabló munkáért cserébe a kiskamasz virtuális ROBUX valutát kapott, amelyet egy videójátékban költhetett el.

Saját maga készítette el a weboldalt is. A feltöltött reklámokat virtuális kerettel együtt nézhetik meg a látogatók. Az igényes, szerkesztett fotók mellett természetesen nagy hangsúlyt fektetetett a reklámnyomtatványok valódi keretezésére is, amelyhez tapasztalt szakembert keresett. Eleinte mindössze néhány darabot töltött fel órákkal foglalkozó social media csoportokba. Maga is meglepődött a fogadtatáson. Az első hónapban alig bírta kielégíteni a gyűjtők megrendeléseit: 60-70 képet adott el a csoportok tagjainak. Volt olyan ügyfél, aki egyből 8 darabot rendelt és ha előkerült egy újabb reklám a lelkes gyűjtő kedvencei közül, már kérdezés nélkül keretezte is neki.

Barna a beszélgetés során nagy szakértelemmel mutatta be a hatvanas évektől kezdve a legnagyobb óramárkák sajtóreklámjait. Ugyan alapvetően sorozatgyártott reklámokról beszélünk, mégis bizonyos szempontból egyedinek tekinthetőek ezek a hirdetések, kisebb-nagyobb eltérések ugyanis gyakoriak. Jó példa erre a Patek Philippe Nautilus reklámja a 70-es évekből: a 8-10 verzió szinte mindegyike különbözik.

Van olyan verzió, amelynél egy teljes mondat eltűnt a reklám szövegéből. Az ok prózai: a kreatív nyomdába adásakor nem számoltak az 5 mm-es kifutóval… Ugyanígy meghatározó a papírminőség is, ami magazinonként eltérő.  Barna az egyes nyomtatványok apró, nüánsznyi különbségeire is felhívja a figyelmet: előfordult, hogy az egyik neves óragyártó egy éven keresztül foglalt hirdetési felületet ugyanabba a magazinba és ugyanazt a reklámot adta le – egyedül a főcím betűtípusát változtatta meg.

Lapozz, a következő oldalon folytatjuk a flax. további hirdetéseivel!!!

1 2Következő oldal
Related Topics
  • bmw
  • cola
  • explorer
  • gmt master
  • omega
  • óra reklám
  • print
  • reklám
  • Rolex
  • submariner
Kiss Csaba

Előző cikk
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2021

Újabb érdekesség az Undone-tól

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-06-24
Megnyitás
Következő cikk
  • Hírek
  • Óraipari hírek

Növényi alapú bőr x Greubel Forsey

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-06-30
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Az óraforgatók SÚLYOS TITKA :) és Viktor motoros túrája

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-04
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

EXPEDÍCIÓS Certina DS-X GMT óra és nézői kérdések

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-01
Megnyitás
  • Magazin
  • Tech

Napi 15.000 óra – Ilyen a Tissot központja!

  • Dobai Dániel
  • 2025-10-27
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Az ÓRAIPAR OSCAR GÁLÁJA (se!): GPHG 2025 jelöltek, REJTÉLYEK és játék!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-24
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

„Ismeretlen” OMEGA Seamaster búvár kronográf teszt + 3 különböző Orient Stretto

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-23
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Van-e LELKE az óráknak? + Keshiki színátmenetes Orient Star férfi-női órák

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-21
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A Panerai dicsősége és bukása?!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-08
Megnyitás
  • Magazin
  • Vintázs

Ilyenek voltak az IWC „szexista” reklámkampányai – és így tűntek el.

  • Kiss Csaba
  • 2025-10-04

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

3 új színben érkezik a G-Shock új “ujjóráj 3 új színben érkezik a G-Shock új “ujjórája” vagy gyűrűórája, a DWN-5600!
#casio #gshock #dwn5600 #dw5600 @g_shock_hungary
Angliában 80 fontos áron indít, hazánkban 40-45.000 forint körül várható.
Végre! Végre érkezett egy olyan Ayrton Senna em Végre! Végre érkezett egy olyan Ayrton Senna emléke előtt tisztelgő TAG Heuer, ami tényleg “Sennás”. Az elmúlt évtizedekben több TH is megjelent Senna kiadásban, de legyünk őszinték, a Sennát jelképező S betűn kívül semmi más nem volt bennük, ami felkeltette volna egy rajongóban a “kell” érzést. Most viszont itt van két új F1, amik a 6 órai segédszámlapban Senna sisakjának színeit hozzák vissza, sőt, a fekete titan tokos automata változat 9 órai segédszámlapján ott a nélkülözhetetlen S logó is. Két változat érkezik, a 43mm acél, acélszíjjal, kvarc szerkezettel 2.550 svájci frankról indul, a kaucsuk szijas DLC titán Cal16-tal (Sellita SW500) pedig 5.550 svájci frankról, tehát kb 1,1 és 2,4 millió forintért várhatjuk őket. #senna #tagheuer #kronometer
Micsoda újdonság a Panerainál!!4! (nem, de ettől függetlenül jól néz ki).

https://kronometer.hu/2025/10/31/panerai-luminor-gmt-ceramica-40mm-pam01460/
A színek mindennek jót tesznek! https://kronom A színek mindennek jót tesznek! 

https://kronometer.hu/2025/10/29/lila-oris-modellek-mar-itthon-is/
A Zenith tervező csapata sem malmozik egész nap, A Zenith tervező csapata sem malmozik egész nap, hanem elképesztő küönlegességeket reszelget! 

https://kronometer.hu/2025/10/26/tul-a-tourbillonon-zenith-defy-zero-g-sapphire-limited-edition/ #ZenithWatches #zenithwatch
Jártál már a Tissot központjában? Nem?! Mi ig Jártál már a Tissot központjában? Nem?! Mi igen! Tarts velünk! 

https://kronometer.hu/2025/10/27/napi-15-000-ora-ilyen-a-tissot-kozpontja/
Juan Manuel Fangiot idézi fel az Edox a limitált Juan Manuel Fangiot idézi fel az Edox a limitált Sportsman Chronograph darabbal. 

https://kronometer.hu/2025/10/22/edox-sportsman-chronograph-automatic-fangio-limited-edition/
Itt az ősz, jöhetnek az őszi színek - napokon Itt az ősz, jöhetnek az őszi színek - napokon belül bronzba borulunk.

#venezianico #arsenale #bronzo #kronometer @venezianico_official
Kiváló hangulatú, sivatagi Vostok Europe érkez Kiváló hangulatú, sivatagi Vostok Europe érkezett! 

https://kronometer.hu/2025/10/17/elrejtettek-egy-orat-a-sivatagban-vostok-europe-expedition-shara/

 #vostokeurope
Follow on Instagram
Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • Színek és formák – Hermès H08 Chronograph Naples Yellow!
  • Súlyos komplikáció – Zenith Defy Skyline Tourbillon Rose Gold
  • Az óraforgatók SÚLYOS TITKA :) és Viktor motoros túrája
  • Visszatér a „Reduced Speedy”?!

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert