Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Magazin
  • Vintázs

Karórák a falon – vintage órareklámok, keretezve

  • Kiss Csaba
  • 2021-06-28

A gyűjtőket célzó, egyedi, bekeretezett karóra reklámok értékesítése a pandémia időszakának egyik legeredetibb ötlete.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Marketingesként rajongok az igényes, régi print reklámokért. Különösen érdekelnek a korabeli autó és karóra hirdetések, amelyeket tökéletes korlenyomatoknak tartok. Lenyűgöznek az ötletes headline-ok, a kreatívot életre keltő Nagy Ötletek, az átgondolt, sokszor játékos tipográfia– ezeknek köszönhető, hogy akár 60-70 év távlatából is frissek maradnak.

Meglepett, amikor körülbelül egy hónappal ezelőtt különféle keretezett print reklámnyomtatványok tűntek fel a social media órakedvelő csoportjaiban. Az első percben szemet szúrt, hogy nem modern eszközökkel reprodukált, újranyomtatott, hanem eredeti, korabeli sajtóreklámokat láttam igényesen bekeretezve. A képek melletti leírásból az is kiderült, hogy az eladó megkereshető bármilyen egyedi igénnyel, legyen szó évről, vagy óratípusról.
Két nappal később szépen csapdába kerültem: kedvenc print reklámomat láttam viszont bekeretezve.

Ezt már egyfajta jelnek tekintettem és kíváncsivá tett, ki készíti ezeket a zseniális, keretezett reklám képeket. Bevallom, volt bennem egy jó adag kétkedés is, hiszen ha mindegyik reklám eredeti, akkor ez azt is feltételezi, hogy a titokzatos eladónak hihetetlen méretű gyűjteménnyel kell rendelkeznie. Azt pedig tapasztalatból tudom, hogy egy ilyen gyűjtemény felépítése sok évet (sőt évtizedet) vesz igénybe.
A hétvégén üzenetet küldtem az eladónak, aki készségesen válaszolt és pillanatok alatt leszerveztünk egy személyes találkozót a következő hét elejére.

Így ismertem meg Gajdos Barnát, egy hazai vállalkozás üzletfejlesztési vezetőjét. Barna két hatalmas mappát cipelt magával – a találkozás pillanatában még nem tudtam, hogy ezeknek köszönhetően másfél órás intenzív időutazásban lesz részem. Barna az a típusú ember, akivel öt perc után úgy érzed, mintha egész életedben ismerted volna. Ugyan számos kérdéssel készültem, de nem emlékszem, hogy két-háromnál többet kérdeztem volna, annyira lenyűgözött mindaz, amit elmesélt a reklámokról, a gyűjtésről, egy zseniális vállalkozásról és a szakma szeretetéről. Most következzen az ő sztorija 😊

A bűvös padlás

Barna nemzetközi karrierje szorosan kapcsolódik a lapkiadáshoz és a nyomtatott médiához: az alapvetően digitális transzformációval foglalkozó szakember Franciaországban, Németországban és Lengyelországban dolgozott nemzetközi lapkiadóknak. A közgazdász és marketinges végzettségű Barna elkezdte összeszedni a különféle magazinok évfolyamait, amelyek rendszerint a padlásra kerültek, dobozokba. Az évek során a print magazinok gyűjtése a hobbijává vált, akkor már a régebbi évfolyamokra is vadászott – és egyre több doboz telt meg a padláson. Pár év múlva aztán rácsodálkozott a gazdag kincsestárra, ami az évek során összegyűlt.

Egyszer az egyik reklámot bekeretezte és kitette a falra. Nem sok ideig gyönyörködhetett benne: egy ismerőse gyakorlatilag kikönyörögte, hogy az övé lehessen.

Valahogy így indult az ötlet, amelyben kulcsszerepet kaptak a bűvös padláson egymás hegyén-hátán álló dobozok, amelyek a 60-as évektől rejtettek magazinokat.

Amikor egy ötlet életre kel

A kivitelezéshez kellett a pandémia alatti családi bezárkózás is. Barnának az anyag befotózásában ugyanis 10 esztendős kislánya segített a modern időknek megfelelő ellenszolgáltatásért: az időrabló munkáért cserébe a kiskamasz virtuális ROBUX valutát kapott, amelyet egy videójátékban költhetett el.

Saját maga készítette el a weboldalt is. A feltöltött reklámokat virtuális kerettel együtt nézhetik meg a látogatók. Az igényes, szerkesztett fotók mellett természetesen nagy hangsúlyt fektetetett a reklámnyomtatványok valódi keretezésére is, amelyhez tapasztalt szakembert keresett. Eleinte mindössze néhány darabot töltött fel órákkal foglalkozó social media csoportokba. Maga is meglepődött a fogadtatáson. Az első hónapban alig bírta kielégíteni a gyűjtők megrendeléseit: 60-70 képet adott el a csoportok tagjainak. Volt olyan ügyfél, aki egyből 8 darabot rendelt és ha előkerült egy újabb reklám a lelkes gyűjtő kedvencei közül, már kérdezés nélkül keretezte is neki.

Barna a beszélgetés során nagy szakértelemmel mutatta be a hatvanas évektől kezdve a legnagyobb óramárkák sajtóreklámjait. Ugyan alapvetően sorozatgyártott reklámokról beszélünk, mégis bizonyos szempontból egyedinek tekinthetőek ezek a hirdetések, kisebb-nagyobb eltérések ugyanis gyakoriak. Jó példa erre a Patek Philippe Nautilus reklámja a 70-es évekből: a 8-10 verzió szinte mindegyike különbözik.

Van olyan verzió, amelynél egy teljes mondat eltűnt a reklám szövegéből. Az ok prózai: a kreatív nyomdába adásakor nem számoltak az 5 mm-es kifutóval… Ugyanígy meghatározó a papírminőség is, ami magazinonként eltérő.  Barna az egyes nyomtatványok apró, nüánsznyi különbségeire is felhívja a figyelmet: előfordult, hogy az egyik neves óragyártó egy éven keresztül foglalt hirdetési felületet ugyanabba a magazinba és ugyanazt a reklámot adta le – egyedül a főcím betűtípusát változtatta meg.

Lapozz, a következő oldalon folytatjuk a flax. további hirdetéseivel!!!

1 2Következő oldal
Related Topics
  • bmw
  • cola
  • explorer
  • gmt master
  • omega
  • óra reklám
  • print
  • reklám
  • Rolex
  • submariner
Kiss Csaba

Előző cikk
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2021

Újabb érdekesség az Undone-tól

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-06-24
Megnyitás
Következő cikk
  • Hírek
  • Óraipari hírek

Növényi alapú bőr x Greubel Forsey

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-06-30
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Tito Patek órája és Breguet kutatás – Dávid listája EP4

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-12
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A világ 10 legvékonyabb órája + 110ezres VÉKONY CITIZEN vs 6,3 milliós Bulgari!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-10
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Az óraforgatók SÚLYOS TITKA :) és Viktor motoros túrája

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-04
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

EXPEDÍCIÓS Certina DS-X GMT óra és nézői kérdések

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-01
Megnyitás
  • Magazin
  • Tech

Napi 15.000 óra – Ilyen a Tissot központja!

  • Dobai Dániel
  • 2025-10-27
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Az ÓRAIPAR OSCAR GÁLÁJA (se!): GPHG 2025 jelöltek, REJTÉLYEK és játék!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-24
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

„Ismeretlen” OMEGA Seamaster búvár kronográf teszt + 3 különböző Orient Stretto

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-23
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Van-e LELKE az óráknak? + Keshiki színátmenetes Orient Star férfi-női órák

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-21

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Visszatért gyökereihez a Roger Dubuis. De csak egy Visszatért gyökereihez a Roger Dubuis. De csak egy pillanatra. 

https://kronometer.hu/2025/11/22/vissza-a-gyokerekhez-roger-dubuis-hommage-la-placide/
Mit kell tudni az új Planet Ocean-ről? https://kr Mit kell tudni az új Planet Ocean-ről? 
https://kronometer.hu/2025/11/20/megerkezett-a-legujabb-omega-seamaster-planet-ocean/
"Közepes" méretben is itt a TITÁN akcióbúvár http "Közepes" méretben is itt a TITÁN akcióbúvár 
https://kronometer.hu/2025/11/19/itt-az-uj-buvar-titan-a-svajciaktol-certina-ds-action-diver-405-mm-titanium/
Feltámadt az Universal Geneve és vele együtt a Nin Feltámadt az Universal Geneve és vele együtt a Nina Rindt-féle Tricompax is. Lássuk!

https://kronometer.hu/2025/11/16/universal-geneve-tribute-to-the-nina-compax/
Itt az új Planet Ocean! Szögletesebb élek, elénk s Itt az új Planet Ocean! Szögletesebb élek, elénk színek, csupa újdonság! 
.
.
.

 • @omega Like the very first Planet Ocean in 2005, this year’s 4th generation redesign is available in orange. The signature colour remains at the heart of the collection thanks to a new orange ceramic that is used for the watch’s bezel ring. See it up close at the link in bio.

#OMEGA 
#PlanetOcean
#kronometer
Ez lehet a budget Patek Ellipse? Ez lehet a  budget Patek Ellipse?
A Vacheron megvillantotta a nem-karóra tudását a L A Vacheron megvillantotta a nem-karóra tudását a Louvre-ban...
https://kronometer.hu/2025/11/08/oras-erodemonstracio-es-kiallitas-a-vacheron-constantintol/
Ahhoz képest, hogy az Hermés elméletileg nem is ór Ahhoz képest, hogy az Hermés elméletileg nem is óragyártó, nagyon jó a sportos kollekciója. 

https://kronometer.hu/2025/11/07/szinek-es-formak-hermes-h08-chronograph-naples-yellow/
Egyáltalán nem mindegy mennyit forog az óraforgató Egyáltalán nem mindegy mennyit forog az óraforgató. Ennek jártunk utána. Aztán pedig Viktorból kiszabadult a nyári motoros élménye, és ha már vannak szombati részeink, akkor miért is folytanánk bele a szót. Aki a Montblanc irányába menne az Alpokon keresztül, annak kihagyhatatlan! 

https://youtu.be/zCG3hmOQ2Z0
Follow on Instagram
Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • Svájci automata óra 200.000 alatt – Íme az új Tissot Classic Dream
  • December 2-án indul a BÁV ART 86. művészeti aukciója!
  • Újrakristályosított titánból készült a Citizen Attesa zászlóshajója
  • Damaszk és titán: Tovább bővül a PRX sorozat

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.