Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Magazin
  • Vintázs

Karórák a falon – vintage órareklámok, keretezve

  • Kiss Csaba
  • 2021-06-28

A gyűjtőket célzó, egyedi, bekeretezett karóra reklámok értékesítése a pandémia időszakának egyik legeredetibb ötlete.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Marketingesként rajongok az igényes, régi print reklámokért. Különösen érdekelnek a korabeli autó és karóra hirdetések, amelyeket tökéletes korlenyomatoknak tartok. Lenyűgöznek az ötletes headline-ok, a kreatívot életre keltő Nagy Ötletek, az átgondolt, sokszor játékos tipográfia– ezeknek köszönhető, hogy akár 60-70 év távlatából is frissek maradnak.

Meglepett, amikor körülbelül egy hónappal ezelőtt különféle keretezett print reklámnyomtatványok tűntek fel a social media órakedvelő csoportjaiban. Az első percben szemet szúrt, hogy nem modern eszközökkel reprodukált, újranyomtatott, hanem eredeti, korabeli sajtóreklámokat láttam igényesen bekeretezve. A képek melletti leírásból az is kiderült, hogy az eladó megkereshető bármilyen egyedi igénnyel, legyen szó évről, vagy óratípusról.
Két nappal később szépen csapdába kerültem: kedvenc print reklámomat láttam viszont bekeretezve.

Ezt már egyfajta jelnek tekintettem és kíváncsivá tett, ki készíti ezeket a zseniális, keretezett reklám képeket. Bevallom, volt bennem egy jó adag kétkedés is, hiszen ha mindegyik reklám eredeti, akkor ez azt is feltételezi, hogy a titokzatos eladónak hihetetlen méretű gyűjteménnyel kell rendelkeznie. Azt pedig tapasztalatból tudom, hogy egy ilyen gyűjtemény felépítése sok évet (sőt évtizedet) vesz igénybe.
A hétvégén üzenetet küldtem az eladónak, aki készségesen válaszolt és pillanatok alatt leszerveztünk egy személyes találkozót a következő hét elejére.

Így ismertem meg Gajdos Barnát, egy hazai vállalkozás üzletfejlesztési vezetőjét. Barna két hatalmas mappát cipelt magával – a találkozás pillanatában még nem tudtam, hogy ezeknek köszönhetően másfél órás intenzív időutazásban lesz részem. Barna az a típusú ember, akivel öt perc után úgy érzed, mintha egész életedben ismerted volna. Ugyan számos kérdéssel készültem, de nem emlékszem, hogy két-háromnál többet kérdeztem volna, annyira lenyűgözött mindaz, amit elmesélt a reklámokról, a gyűjtésről, egy zseniális vállalkozásról és a szakma szeretetéről. Most következzen az ő sztorija 😊

A bűvös padlás

Barna nemzetközi karrierje szorosan kapcsolódik a lapkiadáshoz és a nyomtatott médiához: az alapvetően digitális transzformációval foglalkozó szakember Franciaországban, Németországban és Lengyelországban dolgozott nemzetközi lapkiadóknak. A közgazdász és marketinges végzettségű Barna elkezdte összeszedni a különféle magazinok évfolyamait, amelyek rendszerint a padlásra kerültek, dobozokba. Az évek során a print magazinok gyűjtése a hobbijává vált, akkor már a régebbi évfolyamokra is vadászott – és egyre több doboz telt meg a padláson. Pár év múlva aztán rácsodálkozott a gazdag kincsestárra, ami az évek során összegyűlt.

Egyszer az egyik reklámot bekeretezte és kitette a falra. Nem sok ideig gyönyörködhetett benne: egy ismerőse gyakorlatilag kikönyörögte, hogy az övé lehessen.

Valahogy így indult az ötlet, amelyben kulcsszerepet kaptak a bűvös padláson egymás hegyén-hátán álló dobozok, amelyek a 60-as évektől rejtettek magazinokat.

Amikor egy ötlet életre kel

A kivitelezéshez kellett a pandémia alatti családi bezárkózás is. Barnának az anyag befotózásában ugyanis 10 esztendős kislánya segített a modern időknek megfelelő ellenszolgáltatásért: az időrabló munkáért cserébe a kiskamasz virtuális ROBUX valutát kapott, amelyet egy videójátékban költhetett el.

Saját maga készítette el a weboldalt is. A feltöltött reklámokat virtuális kerettel együtt nézhetik meg a látogatók. Az igényes, szerkesztett fotók mellett természetesen nagy hangsúlyt fektetetett a reklámnyomtatványok valódi keretezésére is, amelyhez tapasztalt szakembert keresett. Eleinte mindössze néhány darabot töltött fel órákkal foglalkozó social media csoportokba. Maga is meglepődött a fogadtatáson. Az első hónapban alig bírta kielégíteni a gyűjtők megrendeléseit: 60-70 képet adott el a csoportok tagjainak. Volt olyan ügyfél, aki egyből 8 darabot rendelt és ha előkerült egy újabb reklám a lelkes gyűjtő kedvencei közül, már kérdezés nélkül keretezte is neki.

Barna a beszélgetés során nagy szakértelemmel mutatta be a hatvanas évektől kezdve a legnagyobb óramárkák sajtóreklámjait. Ugyan alapvetően sorozatgyártott reklámokról beszélünk, mégis bizonyos szempontból egyedinek tekinthetőek ezek a hirdetések, kisebb-nagyobb eltérések ugyanis gyakoriak. Jó példa erre a Patek Philippe Nautilus reklámja a 70-es évekből: a 8-10 verzió szinte mindegyike különbözik.

Van olyan verzió, amelynél egy teljes mondat eltűnt a reklám szövegéből. Az ok prózai: a kreatív nyomdába adásakor nem számoltak az 5 mm-es kifutóval… Ugyanígy meghatározó a papírminőség is, ami magazinonként eltérő.  Barna az egyes nyomtatványok apró, nüánsznyi különbségeire is felhívja a figyelmet: előfordult, hogy az egyik neves óragyártó egy éven keresztül foglalt hirdetési felületet ugyanabba a magazinba és ugyanazt a reklámot adta le – egyedül a főcím betűtípusát változtatta meg.

Lapozz, a következő oldalon folytatjuk a flax. további hirdetéseivel!!!

1 2Következő oldal
Related Topics
  • bmw
  • cola
  • explorer
  • gmt master
  • omega
  • óra reklám
  • print
  • reklám
  • Rolex
  • submariner
Kiss Csaba

Előző cikk
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2021

Újabb érdekesség az Undone-tól

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-06-24
Megnyitás
Következő cikk
  • Hírek
  • Óraipari hírek

Növényi alapú bőr x Greubel Forsey

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-06-30
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Dávid listája – az elfeledett arany Credor és a hieroglifák

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-14
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Az első AI-tervezte G-Shock és a nyom nélkül kivezetett Rolex Yacht-Master

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-12
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Rettenetes(en jó?) olcsó új G-Shock teszt + Rolex Sky-Dweller

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-03
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Különleges betekintés a Zenith életébe – interjú a márka termékigazgatójával

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-01
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

60. évfordulós búvár Seiko + arany számlapos Venezianico

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-31
Megnyitás
  • Magazin
  • Túlóra

Zakopane és a Hotel Nosalowy Dwór – családi kikapcsolódás a Tátra lábánál

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-31
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A legjobb okosóra? Mit tud a 450 ezres Garmin Fenix 8 Solar és milyen a legolcsóbb búvár Roamer?

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-27
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Különleges napelemes szerkezet Svájcból: Tissot PRC100 Solar

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-25
Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Visszatér az Isograph?! Sok-sok éve megjelent az Visszatér az Isograph?! Sok-sok éve megjelent az Autaviaban, aztán egyszer csak eltűnt. Féltünk, hogy örökre, de nem, Carbonspring néven feltámadott. 

https://kronometer.hu/2025/09/04/tag-heuer-th-carbonspring-uj-anyagok-az-oraiparban/
A Zenith egy moduláris szekrény-készítő cégg A Zenith egy moduláris szekrény-készítő céggel készített közös modelleket - amik egyébként nagyon jól néznek ki! 
Magyar viszonylatban ez olyan, mintha az Evolvens a Salgóval állna össze. 
https://kronometer.hu/2025/09/04/szinek-es-butorok-zenith-defy-chronograph-usm/

#zenith
#elprimero
Bezöldült az "alap" Octo... https://kronometer. Bezöldült az "alap" Octo...

https://kronometer.hu/2025/09/04/bulgari-octo-roma-zold-szamlappal/
Keshiki néven érkezett az Orient Star kollekció Keshiki néven érkezett az Orient Star kollekciója - immáron ők is a természetből merítenek ihletet: a téli, havas, napfelkeltekor még enyhén ködös-szürkés tájból töltődtek. Íme az eredmény. 

https://kronometer.hu/2025/09/02/orient-star-keshiki-mar-a-telre-keszul-a-japan-gyarto/
Tudtad, hogy a Zenith mindössze évi 25.000 órá Tudtad, hogy a Zenith mindössze évi 25.000 órát gyárt? A Rolex 7,5 NAP alatt készít annyit, mint a Zenith egy évben. 
Azt tudod, hogy hány évre gondolkodik előre egy ekkora márka? 
Mit gondolsz, lehet egy márka független, ha egy cégcsoporton belül van? 
Azt tudtad, hogy milyen úton jutottak a Caliber 135 felélesztéséig, úgy, hogy találkoztak a szerkezet ötvenes évek beli tervezőjével? 

Ha ezeket nem tudtad, de legalábbis felkeltette az érdeklődésed, akkor mindenképpen MEG KELL NÉZD Viktor interjúját a Zenith termékfejlesztési igazgatójával, Romaine Mariettaval! 

Itt a YouTube csatornánkon: https://youtu.be/jn15V8yG4-E
A Piaget Altiplano csak 2mm "vastag" és már zöl A Piaget Altiplano csak 2mm "vastag" és már zöldben is kapható. 
A 4,3 milliméter vastagságú változat pedig megjelent sárgaarany tokban. 

https://kronometer.hu/2025/09/01/zold-es-arany-a-legvekonyabb-piaget-orakon/
Ezt a cikket azért írtam meg nagy örömmel, mer Ezt a cikket azért írtam meg nagy örömmel, mert azt gondolom, hogy sokan vannak közöttünk - a kedves olvasók, órakedvelők között -, akiknek jól jöhet egy tipp. Kisgyerekkel, vagy nagyobbal, vagy akár gyerek nélkül is kiváló helyszín Zakopane - már-már rendszeres évi programmá vált a látogatásunk -, most pedig a "Túlóra" rovatba címezve ki is fejtem tapasztalataimat, röviden. 

https://kronometer.hu/2025/08/31/zakopane-es-a-hotel-nosalowy-dwor-csaladi-kikapcsolodas-a-tatra-labanal/

#zakopane
Ha egy gondolattal kéne leírjam a Stretto kollek Ha egy gondolattal kéne leírjam a Stretto kollekciót, akkor a "budget-Datejust" jutna az eszembe. Egyszerű, nincs túltolva, ebben van egy fél gondolatnyi hetvenes évek, minden öltözékhez passzol, mi kell még? Ja, és bőőőőven 200.000 forint alatt! 

https://kronometer.hu/2025/08/30/elerheto-aru-uj-kollekcio-orient-stretto/
#orient #stretto
Elképesztő tempóban támadnak fel újabban elfe Elképesztő tempóban támadnak fel újabban elfeledett régi nevek. Ím a soron következő. Mit gondoltok? Marad, vagy hamarosan ismét földbe áll?

https://kronometer.hu/2025/08/28/ismet-egy-svajci-feltamadas-favre-leuba-sea-sky-revival/
Follow on Instagram
Kategóriák

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Legutóbbi bejegyzések
  • Dávid listája – az elfeledett arany Credor és a hieroglifák
  • Frédérique Constant Classic Perpetual Calendar Manufacture!
  • Az első AI-tervezte G-Shock és a nyom nélkül kivezetett Rolex Yacht-Master
  • Unimatic x Massena LAB Modello Quattro U4S‐T‐SPW Meteorite
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.