Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Magazin
  • Vintázs

Karórák a falon – vintage órareklámok, keretezve

  • Kiss Csaba
  • 2021-06-28

Mit keres a hazai gyűjtő?

A trendek egyértelműen kirajzolódnak: az Omega Speedmaster és Seamaster, a Rolex Submariner, GMT Master, Explorer modellje a legnépszerűbb reklámanyag. A legtöbb gyűjtő olyan bekeretezett reklámot szeretne, amilyen a saját kedvenc órája, de gyakran keresnek a születési évükből származó kedvenceket is.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

A vágy is testet ölt néhány megrendelésnél: népszerűek a Patek Philippe reklámnyomtatványok is.

A beszélgetés során hamar eljutottunk a 70-es évekig, ami amúgy is a reklám aranykorának számít. Barnabás megmutatta egyik személyes kedvencét, a Heuer Carrera wrist-computer reklámot 1970-ből.

Elidőztünk az egyes óragyártók hirdetési stílusán is. A Rolex például cca. 20 évente változtat a reklámjai designján. Barna ’89 és ’99 közötti Rolex reklámokon keresztül mutatta be, hogy a genfi óriás gyakorlatilag megegyező sablont használt a reklámjaihoz. (Ez egyébként a ’60-as, ’70-es évekbeli Rolex reklámokon is tetten érhető – mesélte mosolyogva). Mai szemmel zavarba ejtő ezeknek a tipográfiai szabályokat felrúgó, a képekhez a szöveget rosszul igazított reklámoknak a zsenialitása. A korabeli Rolex hirdetések sokszor sematikusak, ahogyan ő fogalmaz: a csúnyaságban rejlik a szépségük. A kenyérszöveget megtöri egy-egy arckép a korabeli márkanagykövetekről, néhány hangulatot közvetítő kép a legkülönfélébb formában (akár egy hirdetésen belül is) és természetesen magának a karórának a képe.

Ezekhez képest az Omega ’70-es évekbeli reklámanyagai sokkal kreatívabbaknak és frissebbeknek tűnnek. Barna is ezen a véleményen van: az Omega reklámokat korukat megelőző szépség és kreativitás jellemzi.

Meg kell tanulnunk megbecsülni az értéket

Barna az edukációnak nagy szerepet szán. Egyfelől azért, mert az első időszakban voltak olyanok, akik nem igazán értették, miről is szól ez a történet. Hogyan lehet eredeti egy sokszorosított reklám? Ilyenkor el kellett magyarázni, hogy az ominózus reklámnyomtatvány ’63-ban hagyta el a National Geographic magazin nyomdáját, és közel 60 évig lappangott valakinek a polcán, mielőtt a keretbe került.

Az edukációra azért is szükség van, mert fel kell kelteni az igényt arra, hogy valaki észrevegye a szépséget és a különlegességet egy 40-50 éves print reklámban. Ő ehhez ad segítséget azzal, hogy keretbe foglalva mintegy műalkotás rangra emeli azt. Olyan értékké, ami akkor kerül méltó helyére, ha valaki kiakasztja a szobája falára. Nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy ezek a reklámok a külföldi piacokon is komoly értékkel bírnak: vannak olyan órareklámok, amelyek 60-70 ezer forintnak megfelelő valutáért cserélnek gazdát az árverési piactereken. Az érték nála nem csak a minőségben, a keretezésben jelenik meg: a képet az új tulajdonos igényes csomagolásban kapja kézbe.

Sokszínűség és kreativitás

Az időutazás témaváltással folytatódik: egy újabb mappából számtalan egyéb téma (számtalan gépkocsi, repülőgép, kóla, fényképezőgép és alkohol reklám) kerül elő. Itt is megcsodálom Barna kedvenceit, a 60-as évek BMW reklámjait.  „Nézd, ugyanaz a szlogen, amit mind a mai napig használ a gyártó.”

A mappa a 80-as évek közepe táján egyre foghíjasabbá válik. „Nem szeretem ezt a korszakot” – mondja Barna- „ez az időszak vízválasztó: egyre harsányabb színekkel ellensúlyozzák az ötlettelenséget”.

„Kerestek már Concorde-s és Boeing-os Rolex reklámot is” – meséli mosolyogva, majd büszkén hozzáteszi, hogy mindkét igényt ki tudta szolgálni. Izgalmasnak tartja a kutatómunkát, a vadászatot, mert egyáltalán nem biztos a végeredmény. Felvásárolt már kisebb print gyűjteményt gyakorlatilag eredmény nélkül, máskor egyetlen lapszámban találkozik 3-4 keresett reklámmal. A gyűjtőmunkát segíti a kiadói tapasztalata is. Tudja például, hogy a News Week-et nem érdemes megvásárolni, de a National Geographic-ot igen az 50-es évekből. A hobbiból igazi szenvedély lett: Nincs is jobb, mint esténként átlapozgatni a gyűjteményt– mondjuk egy pohár whisky mellett.

Barna az emberi kapcsolatokra épülő, személyre szabott szolgáltatásban látja az ötlet sikerét. Mert egyáltalán nem mindegy, hogy egy adott színvilágú reklám mondjuk a hagyományos fehér helyett egy zöld bársony paszpartu mögé kerül – teljesen más hangulatot, életérzést mutat. Nyitott az együtt gondolkodásra a vásárlóval, de szívesen javasol is keretet, paszpartu színt.

„Húsz éves szakmai karrierem során nem voltam olyan szituációban, hogy én legyek az alkotó. Most pedig azt tapasztalom, hogy az embereket örömmel tölti el, amit csinálok, fényképet küldenek, amin visszaköszön a kép, amit keretbe álmodtam. Ez pedig nekem is boldogság.”

A cikkben is említett reklámok a flax. oldalán érhetőek el.

Galéria:

Előző oldal 1 2
Related Topics
  • bmw
  • cola
  • explorer
  • gmt master
  • omega
  • óra reklám
  • print
  • reklám
  • Rolex
  • submariner
Kiss Csaba

Előző cikk
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2021

Újabb érdekesség az Undone-tól

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-06-24
Megnyitás
Következő cikk
  • Hírek
  • Óraipari hírek

Növényi alapú bőr x Greubel Forsey

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-06-30
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A Panerai dicsősége és bukása?!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-08
Megnyitás
  • Magazin
  • Vintázs

Ilyenek voltak az IWC „szexista” reklámkampányai – és így tűntek el.

  • Kiss Csaba
  • 2025-10-04
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Bamford Propilot, gyöngyházas Aquis, Panda Divers 65: Oris újdonságok egyenesen Genfből!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-02
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A legelső mechanikus Casio, és egy napelemes Tissot

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-30
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Óracsoda a Greubel Forsey-től, olcsó svájci munkaerő & H.Moser

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-29
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Láncos F. Berthoud, MB&F megőrülés, BAMFORD Oris, francia microbrand

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-27
Megnyitás
  • Magazin
  • Túlóra

Dokumentumfilm készül a Kultúrbrigád utolsó hónapjairól – a TE támogatásod is számít!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-26
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Jacob, Genta, Singer és az Hublot manufaktúra

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-25
Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Vannak órák, amikre másként tekint az európai Vannak órák, amikre másként tekint az európai szem, mint a japán. Lehet, hogy ez is olyan? 

https://kronometer.hu/2025/10/09/tudor-1916-luna/
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy óram Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy óramárka, amit úgy hívtak, hogy Panerai. 
Ennyi amit biztosan tudunk, innen pedig minden marketinges generáció úgy hajlította, ahogy nem szégyellte. 
A Dávid listája című sorozatunk második részében egy gyémántos Luminoron keresztül jutunk el egy ígéretes márka ügyes-bajos dolgaihoz. 

https://youtu.be/hBKvibjD99E?si=xNBr09LoqwHefwYM
Hogy mitől jó egy óra, az sok-sok apró részle Hogy mitől jó egy óra, az sok-sok apró részletből áll össze, de az utolsó és legfőbb pont, hogy TETSZIK-E, az mindig szubjektív marad. Ennél a típusnál arra fordítottuk a fókuszt, hogy az apró részletek milyen egészet alkotnak, és azok az apró részletek mennyire kidolgozottak. Spoiler alert: dulván. 

https://kronometer.hu/2025/10/07/mindentvivo-oltony-orient-star-modellek-jelentek-meg-ime/
Teljesen matt szürke darabbal robbant be a megfiz Teljesen matt szürke darabbal robbant be a megfizethető "expedíciós" órák piacára a Certina! Homokszórt tok, GMT lünetta, iránytű, igényes kidolgozás, 250.000 alatt!!!

https://kronometer.hu/2025/10/06/semmi-csillogas-certina-ds-x-gmt/
"facelift" érkezett az Orient Star semi skeletono "facelift" érkezett az Orient Star semi skeletonok közé

https://kronometer.hu/2025/10/03/harom-uj-attort-szamlapos-orient-star/
Volt idő, amikor még elfogadottak voltak az ilye Volt idő, amikor még elfogadottak voltak az ilyen reklámok. Ma már nem lehetne olyan szlogen egy óra reklámban, hogy "Majdnem olyan komplikált, mint egy nő. Viszont ez pontos."
Egyszerűen ez ma már nem menne át. Tucatnyi ilyen reklámja volt az IWC-nek a kilencvenes évektől kezdve. Kiss Csaba egy nagyon jó összefoglaló cikket írt arról, hogy honnan indult, milyen fogadtatásban részesült, és hogy múlt el ez az érája az IWC reklámkampányainak. 

https://kronometer.hu/2025/10/04/macso-humor-onironia-es-kreativitas-igy-irta-at-a-wirz-es-a-jung-von-matt-a-luxusora-reklamok-szabalyait/
Megint erősít a svájci belépő kategóriában Megint erősít  a svájci belépő kategóriában a Roamer!

https://kronometer.hu/2025/10/01/keramia-es-zafir-belepoaron-svajcbol-roamer-mercury-chrono/ 
@roamerofswitzerland
A Berneron kifejezetten friss márka, szemrevaló A Berneron kifejezetten friss márka, szemrevaló megoldásokkal és valóban szakmai háttérrel. 

https://kronometer.hu/2025/09/26/oragyartas-korlatok-nelkul-berneron-quantieme-annuel/ @berneron
Bamford módjára számolhatod ki a magasságod. M Bamford módjára számolhatod ki a magasságod. Mármint nem a saját magasságodat. Hanem ahol vagy. 

https://kronometer.hu/2025/09/30/oris-ujdonsagok-genfbol/ @oris
Follow on Instagram
Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • Casio Edifice – elegáns sportórák
  • Elrejtettek egy órát a sivatagban – Vostok Europe Expedition Sahara!
  • Te is fiam Brutus?! A Louis Erard is beszáll az integrált szíjas sportórák piacára, íme a „2340”.
  • Girard-Perregaux Laureato Fifty!

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.