Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Magazin

Nincs lehetetlen – a Porsche Exclusive Manufaktur minden kívánságot teljesít

  • Szponzor Szilárd
  • 2022-05-23

A Porsche különleges járműveket, valamint kiegészítőket tervező, speciális igényeket kielégítő Exclusive Manufaktur részlege immár 36 éves történelemre tekint vissza. A személyre szabási megoldásokért felelős exkluzív manufaktúrának még sosem volt annyi dolga, mint manapság. Egyre nagyobb az igény a személyes ötleteket és elképzeléseket megvalósító autókra, miközben a lehetőségek is folyamatosan bővülnek – emellett pedig teljesen egyedi gyártású autók is elhagyják az Exclusive Manufaktur műhelyét.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Már több mint 63 év telt el 1948. június 8-a óta, amikor is Ferry Porsche 356-os Roadstere – tudják, a híres 1-es számú – megkapta a hivatalos utcai engedélyt. Az autó születésének okát Ferry immár legendássá vált mondatával magyarázta: „A kezdetek során körbenéztem, de sehol nem találtam meg azt az autót, amelyről álmodoztam. Úgyhogy elhatároztam, hogy ezt magamnak kell megépítenem”. A szemlélet pedig azóta a márka alapvető génjeinek szerves részévé vált.

Az elérhető sportautóként színre lépő 356 híre villámgyorsan elterjedt a világban, ám az idő múlásával az a márka innovatív termékeivel elsősorban a tehetősebb réteg felé fordult.

Az eladások szépen alakultak, hiszen tőkeerős, finom sportautókra fogékony ügyfelek mindig is akadtak szép számban, de hamar körvonalazódott, hogy a vásárlók sok esetben különleges autókat igényelnek. Nem elégednek meg a szériadarabokkal, azaz olyan megoldásokat vagy színeket igényeltek, amelyek megkülönböztetik őket márkatársaiktól.

Ügyes üzletemberként Ferry Porsche megpróbált minden igényt kielégíteni, így már a korai 356-osok esetében is szép számban találkozhatunk érdekességekkel. Már 1950-ben láthattunk rádiós, bőrbe varrt műszerfalú 356-ost, s az évek során természetesen egyre csak gyarapodott a kiegészítők sora, így néhány típus egyedi sportkipufogó-rendszerrel, motortuninggal, síléctartóval, vagy akár teljes rendőrségi pompájában lépett az utakra.

A személyre szabhatóság lehetősége tehát már a kezdetektől adott volt és a márka úgynevezett „Sonderwunschprogramm”-jának (különleges kívánságok programja) keretén belül számtalan különleges Porsche született. A nagy áttörésre ugyanakkor 1986-ban került sor: az említett program ekkor kiteljesedett, és a gyártó az Exclusive nevet adta neki. Innentől kezdve nem csak speciális kéréseknek tettek eleget a gyártónál, de előre elkészített, igencsak vaskos katalógusokból könnyítették meg a választást, sőt, a történelem során 10 teljesen exkluzív, szigorúan limitált Porsche-széria is kikerült a részlegtől, amelyek érdekessége, hogy kivétel nélkül 911-esek adták az alapokat.

A legelső saját gyermek a legendás bukólámpás, lapos orrú („flat nose”) Porsche 911 Turbo volt 1986-ban, amelyet számos 964-es és 993-as kódjelű 911 követett, de például 2009-ben a kívánatos, mindössze 250 darabot számláló 911 Sport Classic, míg 2010-ben az 356 példányban készült érdekes 911 Speedster sorozatok is az Exclusive égisze alatt születtek – utóbbi egyébként épp a 25. születésnapi évfordulóra készült. 2012-ben az Amerikai Porsche Club 65. évfordulóját ünnepelte a 13 példányban elkészült 911 Club Coupé is.

2014-ben a részleget is megérintette a változás szele. A 100 példányra limitált Panamera Exclusive Series különlegessége az egyedi, olasz Poltrona Frau bőrkárpitozás volt, 2017-ben pedig a 911 Turbo S Exclusive Series mutatta meg, hogy a részleg nem csak a látvány, hanem a menetdinamika személyre szabásában is otthon van.

Az egyediségért felelős osztály éppen napjainkban érkezett el új mérföldkőhöz. Immár Porsche Exclusive Manufaktur néven, jócskán kiszélesített portfólióval végzi tevékenységét. Az exkluzív személyre szabási lehetőségeken túl, a speciális ügyfélautók mellett a Porsche Exclusive Manufaktur készít limitált példányszámú különleges kiadásokat, mint például a Porsche 911 Targa Heritage Edition. A Heritage Design stratégia kiteljesítéseként a Porsche Exclusive Manufaktur a Style Porschéval együtt további kivételes, limitált példányszámban elérhető koncepciókat is alkot, amelyek a Porsche gazdag történelmének különböző időszakait vegyítik napjaink modern sportautóival.

De hogy működik mindez a valóságban? Jelenleg az Exclusive Manufaktur termékei a gyártó katalógusaiban/konfigurátorában is megtalálhatóak, és számos irányra térnek ki a különleges opciók. Találunk itt rengeteg külső-belső optikai elemet, különféle színre fújt, bőrben, alumíniumban, karbonban vagy fában pompázó kiegészítőt, különböző színű műszer- és stopperszámlapokat, dombornyomott Porsche emblémákat, de olyan finomságokat is, mint például a kapcsolható sportkipufogó-rendszerek vagy akár speciális motortuning-csomagok. Manapság nem létezik Porsche teljes Exclusive-program nélkül, ráadásul számos kiegészítő utólag is elérhető – sőt, a műhely klasszikus Porschék személyre szabásával is foglalkozik.

A gyártó által kigondolt lehetőségeken túl is van élet: a katalógusban szereplő színek és megoldások mellett a legextrémebb igényekre is megoldást találnak a családias Exclusive Manufaktur csapatban, s megfelelő – rengeteg pénzben kifejezhető – ellenérték fejében a teljes kézi procedúrának köszönhetően tényleg semmi nem lehetetlen, ami nem ütközik a technológiai korlátokkal vagy biztonsági szabályozásokkal. A nevekkel, vagy éppen idézetekkel ellátott, világítás küszöböknek sincs akadálya, sőt, ha szeretnénk a légbeömlők rostélyait is bebőrözik nekünk a professzionális dolgozók.

Kedvünkre akár váltakozó színű cérnákkal is bevarrattathatjuk kedvenc nyakkendőnk vagy akár porcelánvázánk színében pompázó, tetszőleges színbe öltöztetett Panameránk műszerfalát. Nem is fér hozzá kétség: ilyenünk csak nekünk lesz.

A lehetetlent azért a Porsche Exclusive Manufaktur sem tudja teljesíteni: akadt már olyan vásárló, aki a 718-as modellbe hátsó szükségülést szeretett volna, azonban kérését helyhiány miatt nem lehetett megvalósítani. A chiphiány és hatásai sajnos itt is megnehezítik a gyors munkavégzést; általában ugyan 2-3 hónapig tart csak az egyedi igények megvalósítása, amely magában foglalja az ügyféllel történő egyéni konzultációt is, azonban a jelenlegi lehetőségek némileg bekorlátozzák az egyedi igények teljesítésének lehetőségeit.

A hazai márkaképvseletben, a Porsche Centrum Budapestben az ügyfelek közt legnépszerűbb Porsche Exclusive Manufaktur lehetőségek között megtalálható az eltérő színű díszvarrás, az egyedi megvilágított küszöbborítás, a dombornyomott Porsche pajzs a fejtámlákon, de a sport kipufogóvégek, a hátsó fényív sötétített kialakítása és a modellfeliratok színének módosítása is gyakori kérés.

Galéria:

Related Topics
  • 911
  • budapest
  • carrera
  • centrum
  • exclusive
  • porsche
  • porsche centrum
Szponzor Szilárd

Előző cikk
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2022

Új, színes Orient Ray modellek

  • Dobai Dániel
  • 2022-05-22
Megnyitás
Következő cikk
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2022

Breitling Navitimer B02 Chronograph 41 Cosmonaute – Az elfeledett űróra

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2022-05-24
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Tito Patek órája és Breguet kutatás – Dávid listája EP4

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-12
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A világ 10 legvékonyabb órája + 110ezres VÉKONY CITIZEN vs 6,3 milliós Bulgari!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-10
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Az óraforgatók SÚLYOS TITKA :) és Viktor motoros túrája

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-04
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

EXPEDÍCIÓS Certina DS-X GMT óra és nézői kérdések

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-01
Megnyitás
  • Magazin
  • Tech

Napi 15.000 óra – Ilyen a Tissot központja!

  • Dobai Dániel
  • 2025-10-27
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Az ÓRAIPAR OSCAR GÁLÁJA (se!): GPHG 2025 jelöltek, REJTÉLYEK és játék!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-24
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

„Ismeretlen” OMEGA Seamaster búvár kronográf teszt + 3 különböző Orient Stretto

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-23
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Van-e LELKE az óráknak? + Keshiki színátmenetes Orient Star férfi-női órák

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-21

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Ahhoz képest, hogy az Hermés elméletileg nem is Ahhoz képest, hogy az Hermés elméletileg nem is óragyártó, nagyon jó a sportos kollekciója. 

https://kronometer.hu/2025/11/07/szinek-es-formak-hermes-h08-chronograph-naples-yellow/
Egyáltalán nem mindegy mennyit forog az óraforg Egyáltalán nem mindegy mennyit forog az óraforgató. Ennek jártunk utána. Aztán pedig Viktorból kiszabadult a nyári motoros élménye, és ha már vannak szombati részeink, akkor miért is folytanánk bele a szót. Aki a Montblanc irányába menne az Alpokon keresztül, annak kihagyhatatlan! 

https://youtu.be/zCG3hmOQ2Z0
Én elhiszem, hogy van, akinek nem ez a legkedvenc Én elhiszem, hogy van, akinek nem ez a legkedvencebb típusa, de azt nem lehet mondani, hogy nincs igényesen megcsinálva. Egyébként pedig a színeket nagyon jól eltalálták, igazán szép darab lett. Genfben vettük csuklóra még szeptemberben, most pedig végre lehet posztolni.

https://kronometer.hu/2025/11/06/sulyos-komplikacio-zenith-defy-skyline-tourbillon-rose-gold/
Egészen olyan, mintha a régi Reduced Speedmaster Egészen olyan, mintha a régi Reduced Speedmastert élesztette volna fel az Omega. Nem biztos, hogy ez volt a szándék, de a végeredmény elég jó lett! 

https://kronometer.hu/2025/11/03/visszater-a-reduced-speedy/
December 2-3-4 a 86. BÁV ART művészeti aukció December 2-3-4 a 86. BÁV ART művészeti aukció időpontja, ebből december másodikán az óráké a főszerep. Ezekből szemezgetünk jövő hét szerdai epizódunkban! 
.
.
#Iwc #montblanc #bav #arveres #vacheronconstantin #kronometer #oszintenorakrol
3 új színben érkezik a G-Shock új “ujjóráj 3 új színben érkezik a G-Shock új “ujjórája” vagy gyűrűórája, a DWN-5600!
#casio #gshock #dwn5600 #dw5600 @g_shock_hungary
Angliában 80 fontos áron indít, hazánkban 40-45.000 forint körül várható.
Végre! Végre érkezett egy olyan Ayrton Senna em Végre! Végre érkezett egy olyan Ayrton Senna emléke előtt tisztelgő TAG Heuer, ami tényleg “Sennás”. Az elmúlt évtizedekben több TH is megjelent Senna kiadásban, de legyünk őszinték, a Sennát jelképező S betűn kívül semmi más nem volt bennük, ami felkeltette volna egy rajongóban a “kell” érzést. Most viszont itt van két új F1, amik a 6 órai segédszámlapban Senna sisakjának színeit hozzák vissza, sőt, a fekete titan tokos automata változat 9 órai segédszámlapján ott a nélkülözhetetlen S logó is. Két változat érkezik, a 43mm acél, acélszíjjal, kvarc szerkezettel 2.550 svájci frankról indul, a kaucsuk szijas DLC titán Cal16-tal (Sellita SW500) pedig 5.550 svájci frankról, tehát kb 1,1 és 2,4 millió forintért várhatjuk őket. #senna #tagheuer #kronometer
Micsoda újdonság a Panerainál!!4! (nem, de ettől függetlenül jól néz ki).

https://kronometer.hu/2025/10/31/panerai-luminor-gmt-ceramica-40mm-pam01460/
A színek mindennek jót tesznek! https://kronom A színek mindennek jót tesznek! 

https://kronometer.hu/2025/10/29/lila-oris-modellek-mar-itthon-is/
Follow on Instagram
Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • Tito Patek órája és Breguet kutatás – Dávid listája EP4
  • A világ 10 legvékonyabb órája + 110ezres VÉKONY CITIZEN vs 6,3 milliós Bulgari!
  • Elérhető árú svájci öltönyóra – Raymond Weil Toccata Heritage
  • Órás erődemonstráció és kiállítás a Vacheron Constantintól

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.