A Tudor nagyon erős a búvár-vonalon. A 2010-es évek elején megjelent Black Bay család határozottan jelölte ki az utat az újabb kollekciók tervezésében.
A Black Bay széria mellett a Pelagos modellcsalád volt a másik, bár kevésbé sikeres búvár vonal a Tudor palettáján – itt írtunk már róla részletesen. A Black Bay-nél nyersebb, gondolatnyival nagyobb, de titán anyagából kifolyólag sokkal könnyebb és abszolút tool-watch, azaz munka-óra/strapa-óra jelleget sugárzó modellcsalád 2013 óta testesíti meg a legsportosabb Tudor modell képét. Akkor még ETA 2824-2-es szerkezettel, „Rotor Self-Winding” felirattal, 2015-től pedig már a Kenissi gyárban készült, saját MT5612-es szerkezettel.
Egyedisége a teljesen szálcsiszolt tokban és a letisztult de mégis látványos lépcsőzetes számlapban állt. Hiába mellőzi a csillogást a teljesen matt, szemcsés számlap, a matt fehér indexek, összességében az indexeket körülölelő lépcsőzetes percskála kellőképpen részletessé tette az óra frontját. A zafírüveg, az egy irányba forgatható búvárlünetta, a masszív, de kényelmes, jó minőségű, jól kitalált búvárhosszabbítóval szerelt szíj egy nagyon jól összeállított kombinációt hozott létre. Mégis az a tapasztalatom, hogy a Black Bay egy sokkal sikeresebb széria lett. A Pelagos túl matt és túlontúl baltával faragott a szélesebb közönség számára. Nemrégiben megjelent egy különkiadás a Francia Haditengerészettel közösen, kétirányba forgatható lünettával, aminek a számlapjáról eltűnt a lépcsőzetes percskála. Ez az én szememben egy rémisztő irány, mert a számlap legfőbb érdekessége volt a lépcsőzetesség.
Most pedig itt az új, 39 milliméteres átmérőjű változat azok számára, akiknek a 42 milliméteres átmérő – a vastagságát persze nem írja le a gyári termékoldal – túl nagy lett volna a 14,3 milliméteres vastagsággal együtt.
Az új modell mindössze 11,8 milliméter vastag, ez a vízállóság rovására változott, mostmár „csak” 200 méterig vízálló az eddigi 500 méter helyett. A szálcsiszolt felületek és látványos élek megmaradtak és a tok arányai is stimmelnek, nem egy összenyomott gnóm lett a Pelagos 39. A lünetta is Grade 2 típusú titán – csak úgy, mint a tok -, a lünettabetét pedig szálcsiszolt kerámia.
A számlap továbbra is matt, fehér négyzet alakú indexekkel, viszont eltűnt a lépcsőzetes percskála a számlap széléről. Én bízom benne, hogy ez csak a 39-es modellre vontakozik, és nem érkezik el ez a frissítés a nagyobb modellekhez is.
A Black Bay 58 szériából már ismert MT54**-es szériából a dáutmos, MT5412-es werket kapta az új típus: kronométer minősítés (-4/+6 mp/nap), 70 óra járástartalék jellemzi 28.800-as lengésszámon a Kenissi gyár által készített „in-house” szerkezetet.
A csatot nem a régi Pelagostól örökölte, egy újféle csattal állunk szemben, ami idén, a Tudor Black Bay Pro-ban debütált. Semmi forradalmi, de más mint az eddigi, a sűrűn nyíló-záródó pontoknál az ismert kerámia golyócskás megoldással.
Egyelőre csak fekete színben-, fémszíjon, tartozék gumiszíjjal érhető el, hazánkból nézve a weboldalt (IP alapján az adott régiónak megfelelő árat mutatja az oldal) 4.380 euróért, azaz mai árfolyamon 1.775.000 forintért. Ha jól sejtem tavasszal jön majd kékben is 🙂
Galéria: