2011-ben jelent meg az első Legacy Machine, azóta is elképesztő a koncepció. Léteznek áttört számlapok melyeken keresztül lehet látni a gátszerkezetet és a billegőt, de az hogy a billegő a számlap fölött kapjon helyet, az minden csak nem megszokott. Viszont, egy komoly hibája volt a koncepciónak, túl törtkényre sikeredett. Az MB&F most felülírja ezt az EVO változatokkal.
Elsőként a Legacy Machine Perpetual kapott EVO fejlesztést 2020-ban. A törékeny és komplikált szerkezetet sikerült megerősíteniük úgy, hogy az napi viselésre is alkalmas legyen. Miután ez a projekt sikerrel járt, sorra jelentek meg az új EVO kiadások, most hogy a Split Escapement is strapabíró lett, mondhatni külön kollekcióvá nőtte ki magát az EVO.
Split Escapement, mint osztott gátszerkezet, mégis minek és hogyan? A legtöbb Legacy Machine számlapja felett egyszerre függött a billegő és a hozzátartozó gátszerkezet, pontosabban a horgonyvilla és a gátkerék. Amikor a már említett Perpetual-t, azaz öröknaptáras modellt tervezték, abba problémába futottak, hogy a naptár segédszámlapjai mellé nem fér már el a gátszerkezet. Elég zsúfolt az a kiosztás önmagában is, nem még ha egy részét kitakarja a gátkerék. Magát a billegőt nem lehetett száműzni, ez szóba se jöhetett egy Legacy Machine-nél.
Stephen McDonnell órásmester rukkolt elő a megoldással ami egyszerűen hangzik, de nehezen volt kivitelezhető. A világ leghosszabb billegőtengelyét kapta a werk ami az egész szerkezeten keresztülvitte annak mozgását, a hátlap felőli oldalon lévő gátszerkezethez. Mivel a Perpetualban volt mit nézni ezen kívül is, Maximilian Büsser és barátai külön órát szenteltek McDonnel ötletének, így jött létre az alap Split Escapement 2017-ben. Most ezt fejlesztik tovább EVO módra. Pontosabban egy 10 darabos limitációban volt már idéb SE EVO, de most megérkezik az állandó kínálatba is.
Az összes Legacy Machine közül talán ennek indokolt legjobban az EVOsítása. hiszen ez egy letisztult modell, amit nagyobb eséllyel hordana bárki hétköznap, mint a bonyolultabb iterációkat. Idő, dátum és járástartalék kijelző, minden ami egy csütörtöki napon kellhet. A strukturális erősítésen kívül dizájn változtatásokat is tetten érhetünk. Az óramutató járásával megegyező irányba 30 fokkal elforgatták az egész szerkezetet. Ez a koronát áthelyezte 2 óráról 4 órához, vele együtt a három számlapot is, ezzel egy friss karaktert teremtve. 11 óránál egy ízlésesen süllyesztett, de könnyen használható gombot találunk ami segít gyorsan állítani a dátumot. Grade 5 titánból készült a 44 milliméter átmérőjű és 17,5 milliméter magas tok. A magasságot igen megdobja a buborék szerűen domborodó zafírkristály, ami elengedhetetlen a kiemelkedő híd miatt.
Koronazárat is kapott a modell, ami biztonságérzetet ad a 80 méteres vízállóság mellé. A viselő számára láthatatlan újítás számít a legtöbbet. Egy FlexRing nevű alkatrész öleli körül a szerkezetet, ami ezáltal védi a fizikai behatásoktól. A nem limitált Legacy Machine Split Escapement EVO Icy-Cool világoskék számlappal és fekete gumiszíjjal érkezik 75,000 svájci frankért. A Beverly Hills Legacy Machine Split Escapement EVO pedig fekete számlappal és fehér gumiszíjjal, kizárólag a Beverly Hills-ben lévő MB&F Lab-ben lesz elérhető, 25 darabra limitálva, 80,000 dollárért.