Alapvetően vizes márka lévén nem meglepő egy Ulysse Nardin Diver, ám ami most jelent meg az említésre méltó.
2021-ből ismerős lehet már ez a név, ugyanis akkor mutatták be az első Diver X Skeleton-t. Alapvetően az áttört számlapok és csapágylemezek nem a stabilitásról híresek és búvárórákkal se sűrűn azonosítjuk. Az UN ötvözte a Diver és a Blast Skeleton jegyeit, az X a Skeleton modellek jellegzetes hídja miatt került a névbe. Ez a forma tartja lényegében a szerkezetet és biztosít belátást az alkatrészekre.
Először gondolhatjuk, hogy karbontokos az óra, de csak a lünettabetét készült Carboniumból. A tok DLC bevonattal kezelt titán. 44 milliméteres átmérővel és 16 milliméter vastagsággal határozott a megjelenése. Carbonium, jól néz ki de mi is ez? Háromszor erősebb a titánnál és 40%-al könnyebb mint az alumínium. Ez az új anyag a repülőgépgyártásból találta meg útját a svájci óraipar műhelyeibe. Nagyon magas nyomás alatt és extrém hőmérsékleten állítják elő, ez adja a márvány szerű mintát. Igazából csak szénszál és epoxy, a titok a kettő ötvözésében van. Mivel az UN újrahasznosított repülőgép alkatrészekből szerzi az alapanyagokat, így a Carbonium 40%-al kisebb környezeti lábnyomot hagy, mint a többi karbonötvözet.
Nem mindig jön össze ha két teljesen távolálló dizájn elvet ötvöznek, ez most úgy sikerült szépre, hogy a számlap és a szerkezet határozottan Blast Skeleton, minden más pedig Diver. Egyértelmű, hogy a Carbonium viszi a show-t, egyaránt látjuk a 60 klikkes búvárlünettában és a nyitott szerkezet főrugóházán. A szokatlanul nagy szilícium hajszálrugó és a hozzátartózó billegő is szépen látszik 6 óránál. Jó tudni, hogy az Ulysse Nardin kezdte 2001-ben a szilícium járásszabályzók trendjét. Azóta szerencsére egyre több helyen találkozni velük belépőszinten is. Ez az alkatrész jobban ellenáll a hőmérséklet-változásnak, fizikai behatásoknak és mágneses erőnek, mint egy hagyományos hajszálrugó.
Búváróra = leolvashatóság, vagy mégsem. Hiába a Super-LumiNova az indexeken és a mutatókon, nem könnyű egyhamar leolvasni a pontos időt. Nem érdekel ez senkit. Legyünk őszinték, a legtöbb búváróra nem lát sok vizet élete során, ezzel se fog senki búvárkodni, itt nem ez a lényeg. Csupán a búvár stílusjegyek számítanak.
UN-372 névre hallgat a szerkezet, ami az UN-371 átalakított változata. Automata felhúzást kellett adniuk a szerkezetnek, aminek éke az X-et és horgonyt is ábrázoló áttört rotor. 3 Hz-en üzemel és 72 óra járástartalékot biztosít, hogy egy hosszú hétvégét is átvészeljen. Egyértelmű, hogy ez nem egy hétköznapi werk. Áttört számlapos órát gyártani nem nagy kihívás, viszont kvázi átlátszót annál nagyobb. Egészen a tervezőasztaltól úgy rajzolták meg az alkatrészeket, hogy azok a lehető legkisebb helyet foglalják.
Ezen az órán a feltűnő, X alakú csapágylemez takarja majdhogynem az összes alkatrészt, ami sokszínűségét mutatja. Ugyanis, az UN-371-el szerelt Executive Skeleton X kollekció „számlapja” éppen középen nyílik meg, hogy megmutassa a legapróbb fogaskereket is. Minden bizonnyal itt azért esett a választás inkább erre formára, mert ez nagyobb merevséget biztosít. Sok fejtörést bizonyosan a fogaskerékgeometria és a járat elrendezése okozta, mert egy mezei szerkezet tervezésénél a legtöbb alkotóelem egy síkban van, de itt nagyrészt rétegekben kellett gondolkodniuk.
Élénksárga gumszíjon érkezik az óra, de van hozzá egy fekete R-Strap fantázianevű szíj is amit elhasznált halászhálókból készítenek. Jó látni, hogy a rugalmas és bátor márkák törekednek a környezettudatosságra. Most ez még csak apró részlet és sokszor nem is kifizetődő, de valahol el kell kezdeni.
175 darabra limitált a Diver X Skeleton Black és 24,500 svájci frankért vásárolható.