A Mark XX kollekció csendes bejelentése után tovább faragták Schaffhausenben ezt a kalsszikus, de nagyon hordható pilótaórát.
Ha IWC akkor pilótaóra. Ha klasszikus pilótaóra akkor hatalmas méret. Gondolhatnánk, ha nem nézzük meg egy-egy modell specifikációit. Bevallom, nem egyszerű képek alapján ítélni, hiszen az avatatlan szemnek nem egyszerű különbséget tennie megannyi ikonikus pilótaóra közt. Néhány márkánál a dátumablak szolgálhat viszonyítási alapként. hiszen az a szerkezet méretéhez kötött. Így ha egy óra dátumablaka közelebb van a percskálához akkor valószínűleg kisebb méretű és ez működik fordítva is.
Ezt a népszerű beszállítói szerkezetek (ETA, Sellita, Seiko stb.) teszik lehetővé. Nos, az IWC esetében nem hagyatkozhatunk erre, mert ha nem is saját fejlesztésű minden szerkezetük, de jól megválasztják mekkora werk kerül egy-egy darabba, ezért itt nem működik a dátumtárcsás saccolás.
Időzzünk még egy percet annál a bizonyos dátumnál. A Mark XX mindent letesz az asztalra amit csak kívánhatunk egy ilyen stílusú órától. Arányosra sikerült a számlap a korona és a mutatók is elég hosszúak, de az a dátumablak nekem felborítja az egészet. Félreértés ne essék, ez csak egy apróság, sőt lehet csak engem zavar, ám nagyon örültem volna egy dátum nélküli kiadásnak is.
IWC-ről van szó, tehát a megszokott nyomtatott jelöléseket találjuk most is. Ami újdonság az a selyem hatás és a színek. Persze, van fekete számlap is, de egy kék és egy zöld is csatlakozott a kínálathoz. Ezek közül egyik sem eget rengetően kreatív, de ennek a modellcsaládnak nem is célja a kísérletezés. Arra ott vannak a fehér, zöld és homokszínű kronók. Ez most nem akar más lenni mint amire az IWC egész portfóliója épül.
40 milliméter átmérőjű és 10,8 milliméter magas az acél tok ami tökéletes méretezés a legtöbb vásárlónak. Nagyrészt szál-húzott, hiszen a pilótafülkében nem szerencsés ha az óránkról megcsillanó nap elvakítja a pilótát. Azért a meredek ráma és egy nagyon finom összekötő él a tok teteje és oldala között polírozva lett. 100 méteres vízállóságára pedig akkor is számíthatunk ha épp vízbe zuhan a gép.
Nem csupán három mindennapi szín miatt hoztak most ki új modelleket, hanem egy jelentéktelennek tűnő, de annál fontosabb funkciót kaptak az órák, amiért hálát ad majd sok vásárló. Itt is megjelent végre az EasX-CHANGE rendszer ami lehetővé teszi, hogy könnyedén cserélgessük a szíjakat, beleértve bőr és acél variációkat. Ehhez igazodva egy új, jubilee stílusú acélcsat is rendelhető az órákhoz. Bőrszíjon 5,750 euró a Mark XX ára, míg az ötsoros szíjon 6,850.