Mint sok más márka, a Yema is a kvarcválság áldozatául esett. Egészen 2011-ig kellett várni, hogy visszatérjen a jelentős történelemmel rendelkező francia gyártó. Szerencsére a cégvezetés egy 2018-as arculatfrissítést követően rájött, hogy ki kell használnia azt a sok-sok érdekes modellt és a velük járó történelmet, amit az évek során felhalmozott a Yema. Van akiktől már nagyon unjuk az újra kiadásokat, de egy érdekes és jelentős modellt bármikor visszahozhatnak. Ezúttal a Yema Flygraf Navigtor személyében.
Valóban fontos, hogy egy-egy felvásárolt, feltámasztott márkanév mögött milyen arcok ülnek. A új Doxa is legyártott számtalan jellegtelen órát mire kihozták a SUB kollekciót, pedig kezdhették volna azzal is. Az autós világban pedig épp most kísérhetjük figyelemmel, hogy egy egykor neves márkával mit kezdenek az új tulajdonosok, például az MG esetében. Egyelőre semmi jót, de ez a cikk most nem erről szól.
A Yema Flygraf, csakúgy mint a Breitling Navitimer, egy repülőgéppilótáknak fejlesztett kronográf, ami segíti a gyors kalkulációkat repülés közben. Az óra két irányba forgatható lünettájába egy dupla skálával festett alumínium betét került. A kék része egy tachométer, míg a fehérrel üzemanyagfogyasztást, mérföld és kilométer átváltást, valamint több másik mérést is végezhetünk. Mint a hasonló stílusú óráknál megszokhattuk, vonalakból nincs hiány. Nagyon jó vintage hangulatot áraszt az egész számlap. Voltak azért megkérdőjelezhető dizájnok régen is, de szerencsére azóta már tudjuk mi az amit érdemes visszahozni. Ilyen például a segédszámlapok mutatóinak formája, de stilizált repülő és a döntött automatic felirat is hangulatos. Szerencsére a tipográfia is egységes. Mindenhol határozott, szögletes feliratokat találunk, beleértve az apró France feliratot 6 óránál.
Ezek mellet kreatív a 6 és 9 órai segédszámlapok összekapcsolása a nap-dátum kijelzéssel. Egyértelműen repülőgép műszerfalra emlékezetet a megemelt szív forma. Az elosztásból már feltűnhetett egyeseknek, hogy bizony, a jól ismert, megbízható 7750-es szerkezetet választották. Ami egy 40 milliméter átmérőjű és szintén a 7750-ről árulkodó, 13,9 milliméter magas tokba került. Igaz, a vastagságot növeli a kitüremkedő zafírkristály is, de mindenképp egy vastag óráról van szó, amit azért ki is használtak. Mind a koncentrikus skálák, mind a mélyen ülő számlap egészen kellemes, háromdimenziós hatást nyújt.
Három lehetőségünk van szíjak terén. Bőrszíjon 1,849 euró, háromszemes acél csaton 1,949, gumiszíjon pedig 1,990 euró az új modell ára. Az előrendelés a cikk írásának időpontjában indul, ami után a megrendelők decemberi szállításra számíthatnak.