Kevés kronográf rendelkezik olyan hosszú, aszfaltszagú történelemmel, mint a Carrera. Nem véletlen, hogy az 1963-as modell lett az egyik legkeresettebb vintage kronó. Most, immár harmadjára, a Carrera Porsche köntösbe bújik, hogy trilógiát varázsoljon a 2021-ben megkezdett együttműködésből.
Igaz, hivatalosan 2021-ben kezdődött a TAG Heuer és a Porsche együttműködése, de maga a TAG (Techniques d’Avant Garde) már a 80-as években jelen volt a Porsche életében. Együtt építették azt az 1060 lóerős, 1,5 literes, V6-os motort amivel 1984-ben Niki Lauda is F1 bajnoki címet szerzett. 2021-ben pedig megjelent a Carrera Porsche Chronograph. Az még egészen visszafogott volt, egy-két piros kiemeléssel a számlapon és a lünettán. 2022-ben követte a Tag Heuer Carrera X Porsche Limited Edition már több merészséggel, egy fekete DLC bevonatos tokban, bőven megszórva citromsárga részletekkel.
A most megjelent Carrera Chronograph x Porsche Orange Racing a 2022-es modell hangulatát hordozza tovább. Maradt a 44 milliméter átmérőjű, 15,27 milliméter magas tok, ami elsőre nagynak tűnik, és az is, de rövid tokfülei és a fekete szín zsugorító hatása sokat javít a helyzeten. Tokfültől tokfülig tartó hossza éppen 50 milliméter alatt marad, így még nem fog túllógni a legtöbb csuklón. Maradtak a váltakozó kezelésű felületek, habár ezt a bevonat valamelyest eltakarja. Szál-húzott a tokfülek felső íve, míg a tok oldala és az apró belső ív polírozott. Szintén magasfényű a fix kerámia lünetta ahol felleljük a számlapi oldal egyetlen Porsche feliratát, igényesen elhelyezve a tachométer skála kezdeténél. Ez is narancssárga ahogy a legtöbb kiemelés az órán, nem is akármilyen árnyalat, hanem ugyan az amit a Porsche a GT3 RS modelljein használ, de akár a híres Gulf színre is emlékeztethet.
Nagyon visszafogott textúra van a számlap aszfalt fekete színe alatt. Ha éppen jó szögben vizsgáljuk, látszódik a rajt után hátrahagyott guminyomok jellegzetes mintázata. Ezen felül még a kronográf segédszámlapjai kaptak körkörös mintát, hogy könnyedén elkülöníthetők legyenek a 6 órai futómásodperctől. Emellett a kronó mutatóira is került narancs festék, míg a másodperc mutatóra nem. Nagyon könnyen leolvasható az óra, hála a hatalmas arab számoknak, amik ugyanazt a tipográfiát használják, mint a Porsche műszerfalak. Egy helyen marad csak el a leolvashatóság, a perc és óramutatónál. Mint sok másik óránál, itt is könnyen beleolvadnak a fényes mutatók a fekete számlapba. Ezen enyhít valamelyest a tükröződésmentes réteg.
Elől hátul zafírt kapunk ami mögött látszik a Heuer 02 kronográf werk. 4 Hz-es frekvencia, 80 óra járástartalék, vertikális kuplung és oszlopkerék. Minden amit egy modern stopper szerkezettől elvárunk, plusz egy játékos, kormány alakú rotor. Az óra egy karbon mintázatú bőrszíjon érkezik, élénk narancssárga varrással, 7.050 dolláros áron.