Acél sportórából már tényleg számtalan született. Sok ikonikus megjelenéssel és még több egyhangú modell az alacsonyabb árkategóriában. Ezt kihasználva az Aikon lett talán az első elérhetőbb, de jellegzetes dizájn elemeket felvonultató óra a kategóriában. Most 5 millimétert zsugorodott, hogy nagyobb közönséghez juthasson el.
Az Aikon 2016-os megjelenése tette fel igazán a Maurice Lacroix-t arra a bizonyos térképre. Persze, előtte is létezett, ám hatalmas népszerűségre ez a modell tett szert. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a gyártó eladásainak több, mint 50 %-át ez a kollekció teszi ki. Ennek titka elég egyszerű. Az Aikon nem rendelkezik azzal a háttérrel, mint például a Royal Oak, ezért más megközelítést kellett használniuk. A márka portfóliójába is jobban illett a középkategóriás árazás, mint ha követték volna a luxus gyártókat. Ezáltal kézenfekvő volt, hogy az Aikon-t nem Beverly Hills nyugdíjasai, rapperek és sztárbrókerek fogják venni, hanem egy sokkal megközelíthetőbb réteg. A kezdetektől fiatalos modellként volt hirdetve az Aikon, fiataloknak. Eddig is hatalmas közönséget győzött meg a modell, de most újabb emberekhez érnének el egy kisebb, 38 milliméteres tokkal.
Ahogy a név is sugallja, a Venturer küldetése, hogy bármilyen kalandban kísérje viselőjét. Ehhez nincs is jobb megoldás, mint egy búváróra. 300 méterig vízálló a tok, amit arányosan sikerült átméretezni. Feltűnő, kerámia betétes búvárlünetta uralja a számlapi oldal nagy részét, a jellegzetes „karmokkal”. Míg a tok arányosra sikerült, a számlapon megjelenő logó és márkanév lehetett volna egy lehelettel kisebb. Búvárórához méltó, hangsúlyos és könnyen megkülönböztethető indexeket kapott. Ezekre és a mutatókra is bőven jutott Super-LumiNova festék. A kék az új zöld, legalábbis ha számlapokról van szó. Nem véletlen tehát, hogy fekete és zöld számlappal jelent meg ez a verzió. Ezesetben nem hiányolom a tenger kékjét.
Egy ML115 szerkezet rejlik a tömör hátlap mögött, ami igazából egy Sellita SW-200-1. Megbízható és nagyon népszerű, de 38 órás járástartaléka évről évre egyre kínosabb. Integrált gumi szíjon vagy acél csaton is kérhető a modell. Egyértelmű a Royal Oak ihletés a csat esetében, de a maga árkategóriájában kiemelkedő annak minősége. Mivel mindkettő integrált, így sok lehetőségünk nincs azok cseréjére, ám a két gyári opció sok szituációt lefed. Szerencsére mindkettő gyors kioldású, így nem tart sokáig a csere. Gumiszíjon 1.880 euró az ára, de ha 2.140-et fizetünk akkor az acél csat mellé adják a gumiszíjat is.