A rengeteg Porsche ihlette kronográf mellé itt a legújabb Yema amihez a Renault R5 rally legenda adta az alapot. A Yema esetében érthető a Renault, hiszen mindkét márka francia.
Nem ez az első autóversenyzéshez kötődő Yema. A Speedgraf olyan népszerűségnek örvend, hogy sokszor nem is lehet raktárról kapni. Kezdetben a márka küzdött néhány problémával, látszólag mára ezeket kinőtte. Sorra jelennek meg az új modellek, minden van ami most felkapott. Személyes kedvenceim a márka kronográfjai. A Flygraf Navigator is szuperül hozta a felidézni kívánt kor hangulatát. Most ismét a múltba nyúlnak vissza, de más céllal.
Tükörsima aszfaltot idéz a fekete, szemcsés számlap. Nincs elcsépeltebb dolog egy versenykronográfon, mint az aszfaltszerű számlap, mégse lehet megunni. Csakúgy, mint az említett Flygraf modellen, itt is szintekre oszlik a számlap. 6 órától 3-ig egy derékszögű kivágás töri meg a számlap síkját, összekapcsolva a dátumot a 30 perces gyűjtővel. Ez egyértelmű utalás az R5 turbó szokatlan formájú kormánykerekére. A segédszámlap keretes formája a 80-as évek műszerfalait idézi. 9 óránál már nincs autós párhuzam, itt a Panerai által népszerűvé tett szendvicsszámlap köszön vissza. Érdekes, hogy csak a kismásodperc alatt használták ezt a technikát. Öregített, sárgás Super-LumiNova van egyaránt a mutatókon és az indexeken is. Minden felirat nyomtatott, szerencsére nem túlozták el a szövegek méretét és mennyiségét sem.
Teljesen új a márkától ez a nagyon jól méretezett tok. 39 milliméter átmérőjű, 13,8 milliméter vastag (a domború zafírkristállyal együtt) és mindössze csak 48 milliméter hosszú tokfültől tokfülig. Ez az 50 milliméter alatti méret azt jelenti, hogy nagyon sok csuklóra jó lesz, nem fog túlnyúlni. Klasszikus a szál-húzott külső ráma a tachométer skálával, a dugattyú formájú gombok pedig jót tesznek az összképnek. 100 méteres vízállósága bőven elég hétköznapi használatra.
Összesen 300 darab készül az órából, egyenként számozva a tömör hátlapon. Alatta az ETA 7753 szerkezettel. Mindenki ismeri, a 7750 egyik változata, 4 Hz-en ketyeg és 44 óra a járástartaléka. Március 22.-én startol az előrendelés. 2.190 dollár a modell ára. Nem lennék meglepve, hogy ez egyfajta kísérlet lenne a márka részéről és ha kellő az érdeklődés, akkor még fogunk találkozni ezzel a tokkal egy hasonló koncepcióban. Talán már az állandó kollekció részeként.