Fogd meg a söröm! Mondta Maximilian Büsser, megint. Nem tudok még egy olyan márkát, aminek minden egyes megjelenése olyan lenyűgöző és olykor valószínűtlen lenne, mint az MB&F. Mindegy mit hoznak ki, zenélő űrhajót vagy öröknaptáras órát, mindig képesek elkápráztatni. Most az egyik autós modelljük érte meg második generációját.
Úgy hiszem, sokat nyert azzal az órás világ, hogy Maximilian végül saját márkát alapított, de ambíciói nem mindig erre mutattak. Mindig is autótervező szeretett volna lenni, így nem csoda, hogy végül az MB&F kínálatában is felbukkannak legendás autók által inspirált dizájnok. Most a Porsche 918 Spyder ihlette a legújabb Horology Machine-t. Az MB&F két fő csapásvonala a Horology és a Legacy Machine termékcsalád. Míg a Legacy széria olyan kifinomult óraipari megoldásokat kivitelez szupermodern szinten, melyeket akár 100 évvel ezelőtt is használtak már, addig a Horology Machines széria a tervezők legelvetemültebb ötleteit materializálj, korlátok nélkül.
A legtöbb autós órán kimerülnek a motorsporthoz köthető elemek a számlapon, de az MB&F HM8 Mark 2-n egyrészről nincs számlap, másrészt az egész tok úgy néz ki, mint a 918 Spyder egyik fele. Mielőtt nagyon előreszaladnánk, kezdjük a legszembeötlőbb dologgal. Ezt az órát nem a szokásos módon, a tetején kell leolvasni, hanem az oldalán. Ez tökéletes, ha éppen vezetünk, mert úgy is leolvashatjuk az időt, hogy nem vesszük le a kezünket a kormányról. Magát az időt két ablakban látjuk, ahol az óra és perc számai régi műszerfalakra emlékeztetnek. Nekem egyből a GAZ M21 Volga félkör alakú sebességmérője ugrott be, de biztosan van kevésbé szoci autó is, amiben hasonló számok voltak.
A 918 Spyder két hátsó huplijával megegyező formában ül a két ablak, de ahogy haladunk a korona felé, a szerkezetet takaró zafírkristály már egy Zagato double bubble-re emlékezetet. Mondanom se kell, hogy egy ilyen szokatlan formájú üveg elkészítése igazán viszontagságos vállalás. Pont az összeszerelés utolsó fázisait tudja romba dönteni ha nem tökéletes az illesztés. Alatta látszik a Girard-Perregaux alapú szerkezet, amire egy saját készítésű modult épít az MB&F az időkijelzéshez. 42 óra a járástartaléka, 4 Hz-es frekvencián jár és jól néz ki. Ez utóbbi ezúttal méginkább hangsúlyos, mint egy átlagos óránál, hiszen a legfeltűnőbb helyen van a szerkezet. Extra szórakoztatás miatt a 22 karátos arany rotor is felülre került.
A 47 x 41,5 milliméteres tok magja titán, míg külső burkolata CarbonMacrolon-ból készült. Ez az MB&F saját karbon ötvözete, ami egy speciális polimer és szénszálak olyan keveréke, amit ugyanúgy lehet felületkezelni, akárcsak az acélt, mégis sokkal könnyebb nála. British racing zöldben és fehérben érhető el. A zöld változat 33 darabra limitált. Mindkettő ára 78.000 dollár.