Hiába támogat jelentős motorsport csapatokat az IWC, valódi autós kronográfjuk még nem volt, csak klasszikus pilótaóráiknak adtak sportosabb köntöst. Az új Pilot’s Watch Performance Chronograph 41-nél marad a Pilot’s Watch név, de ez már az autóversenyzőkhöz szól.
Négy egészen új modell csatlakozik most az IWC kínálatához, ami nagy szó, hiszen nem sűrűn dobnak ki merőben új órákat a Pilot’s Watch kollekción belül. A négy új modell két csoportra osztható, megjelent két AMG verzió és két Mercedes-AMG Petronas Formula One Team kiadás. Ha a referenenciaszámokat nézzük, valóban négy új órát látunk, de igazából csak kettőről van szó, amiket kérhetünk gumiszíjon és kerámia/titán csaton is. Mindkét változat osztozik a 41,1 milliméter átmérőjű, 50 milliméter hosszú és 14,8 milliméter vastag tokon, ám az AMG verzió grade 5 titánból készült, míg a Mercedes-AMG Petronas csapatnak szentelt kiadás Cerataniumból lett faragva. Találkoztunk már ezzel a különös anyaggal, hiszen szerencsére egyre többször veszi elő az IWC. Most matt fekete a különleges anyag, ami ötvözi a titán könnyű súlyát és a kerámia karcállóságát, de színes tokokat is készítettek már Ceratanuimból.
Leszámítva a tok anyagát és színét, van eltérés a két számlap között is. Míg a sima AMG kiadás számlapja egyszerű fekete-fehér, addig a Petronas félén találunk vidám, türkiz részleteket a nap és dátum tárcsán, a stopper és a kismásodperc mutatón, valamint a percskálán is. Éppen annyi szín, hogy feldobja az összképet, de ne vegye át a főszerepet. Mindkét oldalról zafírkristály zárja a 100 méterig vízálló tokot, amihez menetes koronazár dukál. Sziluettje tökéletesen passzol a többi Pilot’s Watchoz, itt még a stopper gombjai is megegyező színűek a tokkal, ami korábbi kerámia tokos IWC modelleken nem volt adott.
Mindez lehetett volna egy mezei, levegőbe szánt pilótaóra leírása is, ám a lényeg, ami leginkább átformálja a jól ismert Pilot’s Watch megjelenést, az az új kerámia tachométer skála a tok tetején. Ez tipikus autós kronográfos vonás, amit megtalálunk a Rolex Daytonán, a Zenith Chronomasteren és a konkurencia nagy részén. Igazából ez teszi az új IWC-t autós órává.
Mindkét változat, sötétített, zafír hátlapja mögött a 69385-ös automata IWC kronográf szerkezet ketyeg 4Hz-es frekvencián, 46 órás járástartalékkal. Utóbbi talán az óra egyetlen hátulütője. Ahogy fentebb írtam, mindkét kiadás megjelent gumiszíjon és csaton is. Az AMG verzióhoz egy H szemes titán csat jár, míg a Petronas csapat órájához ugyan ez Cerataniumból. A titán AMG verzió ára 11.900 euró gumiszíjon és 14.200 euró titán csaton. A színesebb, Ceratanium tokos Mercedes-AMG Petronas Formula One Team kiadás 14.900 euró gumiszíjon és 22.400 euró Ceratanium csaton. Az új modellek az IWC állandó kínálatához csatlakoznak.