Idén februárban állt össze a Renault sportrészlege, az Alpine és az H. Moser & Cie., a talán legsvájcibb óragyártó. Két hónapot se kellett várni és máris itt van az együttműködés első kézzelfogható eredménye, az új H. Moser & Cie. Streamliner Cylindrical Tourbillon Skeleton Alpine Limited Edition, amit volt szerencsénk meglesni még Genfben.
Én ha autós-órás együttműködésre gondolok, egyből egy kronót képzelek el, hiszen az autóversenyzés és az órák világa a stoppereknél találkozik igazán, de a Moser nem a Streamliner Flyback Chronograph modellt húzta elő a fiókból és pingálta Alpine kékre, hanem a sokkal egzotikusabb Pioneer Cylindrical Tourbillon Skeleton szerkezetét és hangulatát sportosították. Nem hiszem, hogy a boxutcában bírná a strapát egy rommá szkeletállt, filigrán tourbillon, de a kezdésnek ez sem semmi és kellő helyet ad majd további közös óráknak.
A nagysebességű vonatok sziluettjére emlékeztető, Streamliner párnatok 42,3 milliméter átmérőjű és 14 milliméter vastag, amin sokat dob a számlapot, vagy épp annak hiányát gyönyörűen kirakatba helyező, domború zafírkristály. Találunk rajta polírozott részeket is, de a szálhúzás dominál, igazi sportórás hangulatban. Oldalt egy széles bevágás töri meg a tokot, ami emlékeztet a sportautók aerodinamikus vonalaira. Elvégre gyorsvonatok ihlették a formát, ami nem áll messze az autóktól, abból a szempontból, hogy a fizikai mindkettőre ugyanúgy hat, hasonló vonalak tehetnek áramvonalassá egy Stadlert és egy Alpinet. Nálam együtt jár a Streamliner saját, jellegzetes acél csatjával, ami a tok tökéletes folytatása, ezért kissé szokatlan gumiszíjon látni, de meg lehet szokni és a sportos együttműködés miatt érthető is.
Legalább annyira érdekes a számlap, mint a tok, sőt. Vagyis a számlap se unalmas, de ami körbeveszi a számlapot az még jellegzetesebb. A Watches and Wonders expón mutatkozott be az új Streamliner Tourbillon Skeleton, amiről szintén beszámolunk majd, és ahhoz nagyon hasonló az új H. Moser & Cie. Streamliner Cylindrical Tourbillon Skeleton Alpine Limited Edition. Míg az alap Skeletonon hagyományos, középre függesztett mutatókat találunk, addig az Alpine különkiadáson 12 órához tolták a klasszikus számlapot és szabadon hagytak minden mást a szerkezetből. Ez hatalmasat dob a leolvashatóságon és több teret enged az Alpine színének. Igazából a már említett Pioneer Cylindrical Tourbillon belsejét költöztették Streamliner tokban.
A művészien áttört HMC 811 szerkezetet az óra mindkét oldaláról megcsodálhatjuk. Fő attrakciója a 6 órai Cylindrical Flying Tourbillon, ami egy olyan egyperces tourbillon, melynek nincs felső felfogatása, hajszálrugója pedig henger alakú. Egy hagyományos hajszálrugó látszólag kétdimenziós, egy síkban tekeredik, míg ez a hengeres verzió felkúszik a billegő csapján, akár egy hengeres forgatórugó, lényegében az is, csak ez nem a ruhacsipeszedben van, hanem a legújabb Moserben. Ezeket a különleges hajszálrugókat körülbelül tízszer tovább tart elkészíteni, mint hagyományos társaikat. A tourbillon ketrece is áttört, ráadásul kézzel polírozott, ami hozzáad az óra részletességéhez. A szerkezet díszítéséből egyedül a polírozott belső letöréseket lehet hiányolni.
100 darab készül csak az órából, aminek 89.000 svájci frank az ára. Kíváncsian várom, hogy kin fog felbukkani az Alpine F1 csapattagok közül.
Galéria: