Egy verzióban egyesült a De Bethune zászlóshajójának minden eddigi kiadása. Itt a kisebb, vékonyabb, áttört számlapos DB28.
2010-ben mutatkozott be a De Bethune DB28, ami azóta talán a márka legfelismerhetőbb modellje jellegzetes tokfüleivel, 12 órai koronájával és összességében merész, szokatlan megjelenésével. Számtalan verziója jelent meg eddigi, 14 éves pályafutása alatt, tourbillon gátszerkezettel, kisebb tokkal, áttört számlappal és még sorolhatnám, de most a legjobbakat hozták egy fedél/kristály alá.
A legújabb DB28XS Steel Wheels megkapta az XS (Extra Small) kisebb átmérőjét, a Steel Wheels áttört számlapját és az XP (Extra Plat) vékony profilját, hogy megszülessen ez a nagyon kényelmes, méterekről felismerhető óra.
39 milliméter átmérőjű és 8 milliméter vastag a grade 5 titán tok, ami különleges mozgó tokfüleivel tökéletesen követi csuklónk formáját, a titánnak hála nagyon könnyű, ezért szinte nem is érezzük, hogy rajtunk van. A tokfülek 3 és 9 óránál kapcsolódnak egymáshoz és a tokhoz, egy rugóval egyensúlyozott, forgó tengelyen keresztül, ami egészen nagy mozgást enged a füleknek, épp annyi ellenállással, hogy levételkor visszaálljanak a megszokott, közel vízszintes helyzetbe. Mindenütt polírozott a tok, ami kifejezetten világos, nem sokkal sötétebb, mint az acél, ahogy azt más titán tokokon látni szoktuk. 12 órához került a korona, körötte fél-koronavédőkkel, melyek megtörik a középtok kerek sziluettjét. 30 méterig vízálló, aminél többet nem is várnánk egy ilyen szokatlan koncepciótól.
Büszkén áll a figyelem középpontjában a jellegzetes nyíl formájú híd, ami szintén titánból készült és a szerkezet számos alkatrészét tartja helyén, köztük a két rugóval és a gátszerkezettel. Mint majd’ minden az órán, ez is kézzel díszített, egészen mély bevágások tarkítják, melyek a korona felé vezetik tekintetünket. Egy vaskos polírozott ív kapcsolja össze a nyíl két végét, helyet adva a mutatók tengelyének és a kerékrendszer egy részének. Hat óra felé közeledve újabb felületkezelés bukkan fel az impozáns központi hídon, ahogy szögletesen a billegő felfüggesztésébe fordul a két ív, szálhúzott és homokfújt felületek váltják a magas fényű polírt. Ez a tükör effekt folytatódik a billegő filigrán hídján és ez tölti ki a számlap nem áttört részét is, az egész órának tükör jelleget biztosítva. Körben egy matt koszorúba fúrt lukak szolgálnak órajelölőként, 5 percenként kékített betétekkel. Mint minden valódi kékített – nem festett- alkatrészt, ezeket a betéteket, a billegőt és a mutatókat is hővel színezik, egészen pontosan 700 Celsius fokra hevítik a titánt, egy fokkal sem többre, hogy elérjék az élénk De Bethune Blue színt, amit egyszer véletlenül idézett elő Denis Flageollet alapító és órásmester.
A saját fejlesztésű DB2115V13 szerkezetet látjuk elől-hátul, aminek két nagy rugója 6 napos járástartalékot biztosít, egy lineáris kijelzéssel a hátoldalán. Hátul jóval kopárabb a látkép, hiszen előre került minden látványos elem, de ide is jutott marás, polírozás és kékítés. 241 alkatrészből áll a kézi-húzós werk, szürkearany súlyokkal a billegőn. Ez egy arany és palládium ötvözet, amivel inkább ékszerekben találkozni, itt azért használták, hogy ne tűnjön ki a titán alkatrészek mellett, ami odafigyelést mutat.
Gyárilag egy fekete aligátorbőr szíjon érkezik az óra, amit hiba lenne nem átrakni a De Bethune számtalan gumiszíjából az egyikre. A zöldtől a rózsaszínig minden jól áll neki. Az új De Bethune DB28XS Steel Wheels ára 82.000 svájci frank. Klasszikus értelemben nem limitált, viszont a De Bethune csak 150-250 órát gyárt le egy évben, amiből mindössze pár tucat lesz ez a konkrét modell.
Tok: 39 x 8mm grade 5 titán
Kristály: Zafír
Vízállóság: 30m
Szerkezet: DB2115V13, 4Hz, 6 nap járástartalék
Szíj: Fekete aligátorbőr
Ár: 82.000 svájci frank