Különleges búvárórával bővítette kínálatát az erősen autós kötődésű Singer.
Nem meglepő, hogy szaturált a búváróra műfaj, hiszen nagyon jó mindenes, hétköznapi órák lehetnek az egyébként búvárkodásra szánt darabok. Mint a művészetben, itt is mondhatjuk, hogy nincs már egyedi, mindent megcsináltak az előttünk jövők, pedig ahogy máshol, úgy itt is elő lehet rukkolni még újdonságokkal.
Külön becsülendő, hogy most nem egy klasszikus búvárórás márka próbálkozott valami újjal, hanem a motorsportban járatos Singer, akiktől sosem álltak távol a különutas megoldások.
Grade 5 titánból készült a 49 milliméter átmérőjű és 19,67 milliméter vastag, jellegzetes Singer formavilágú tok. Matt az összes felület, hogy ne verje vissza fényt a 300 méterig vízálló, zafírüveges, kerámialünettás tok búvárkodás közben. Elsőre úgy tűnhet, hogy ez csupán egy felfuvalkodott Singer, amire rácsaptak egy lünettát, de amint jobban megnézzük az órát, hamar feltűnik, hogy valami nem stimmel. Van ugyan 3 mutató a számlapon, de azok alaphelyzetben egyhelyben állnak, viszont a tok oldalán ablakban fut egy tárcsa. Ez az időkijelzés, nem az, amit a számlapon találunk. Teljesen másodlagos, hogy mennyi az idő, a lényeg valójában a 24 órás stopper, aminek kijelzéseit a számlapon találjuk.
A Singer Divetrack nem csak egyszerűen merülési és dekompressziós időt mér, hanem a búvárkodás után a szárazföldön töltött órákat is számon tartja. Merüléskor elindítjuk a stoppert, ezzel elindul a központi másodpercmutató, a narancssárga percgyűjtő és a fekete óragyűjtő. Innentől folyamatosan látjuk, hogy mióta merülünk, majd felfelé jövet a lünettával kiszámolhatjuk a dekompressziós időt. A legtöbb búváróra tudománya itt megáll, pedig van még mit mérni miután kijöttünk a vízből, ha újraindítjuk a stopper.
A mutatók felfogása körül érdekes beosztásokat találunk „Chill” „Dive” és „Fly” feliratokkal. A „Chill” azt a 6 órás intervallumot jelzi, amíg nem szabad újra merülnünk, hogy a testünkben felgyülemlett nitrogénnek legyen ideje távozni. A „Dive” jelzi azt, hogy mikor merülhetünk újra, a „Fly” pedig, hogy mikor szállhatunk repülőre, anélkül, hogy tüdőembóliát kockáztatnánk. A PADI (Búvároktatók Szakmai Szövetsége) azt ajánlja, hogy legalább 18 órát várjunk mielőtt repülőre szállunk búvárkodás után. Így az óra még olyan intervallumokat is folyamatosan jelez, amiket sok amatőr búvár figyelmen kívül hagy.
Mivel valódi, búvárkodásra szánt eszközről van szó, így sötétben foszforeszkáló Super-LumiNova festék borít minden jelzést a számlapon.
Az zafírbetétes hátlapon át látszik a bonyolult, szépen díszített Agenhorn AgenGraphe kronográf szerkezet. 479 alkatrészből áll és 72 óra járástartalékot biztosít 3 Hz-es frekvencia mellett. A Singer Divetrack 25 darabra limitált és 85.000 svájci frank az ára.
Tok: 49 x 19,67 mm grade 5 titán
Kristály: Zafír
Vízállóság: 300m
Szerkezet: Agengorn AgenGraphe, 3 Hz, 72 óra járástartalék, stopper
Szíj: Gumiszíj
Ár: 85.000 CHF
Limitált: 25 db.