2001 óta már a Tissot a MotoGP időmérő partnere, ez pedig magával hozza egy teljesen egyedi, a motorsportnak dedikált darabot is.
Mi több, kollekciót. 2004-ben mutatták be a MotoGP ihlette T-Race kollekciót és abban az időben nagyon népszerű volt. A kissé futurisztikus kinézetű órák bukósisak formájú dobozban érkeztek, a sisak színvilága passzolt az órához, a sisakon belül pedig egyéb, a sporttal kapcsolatos infók voltak. A lünetta már akkor is féktárcsára emlékeztetett, csak nem annyira szépen, mint a modern kiadásoknál, 3 óránál a dátum fölött pedig egy nagyon érdekes nagy küklopsz volt (nagyító).
Véleményem szerint pont beleillett a modell a 90-es évek végi, 2000-es évek eleji dizájnkatyvaszába. Most, 20 évvel később viszont már kifejezetten átgondolt, érett és letisztult dizájnnal van dolgunk. A 45 milliméteres tok kifejezetten részletgazdag. A lünettául szolgáló féktárcsa szépen kidolgozott, 3 óránál egy apró kiemelkedés jelképezi a féknyerget.
A tok három részből áll, a középső, teljes matt, már-már kompozit hatású részt, amelybe – ötletesen – hűtőborda jellegű mélyedéseket készítettek, egy-egy polírozott, PVD fekete rész vesz közre. A gombok és a korona polírozott. Nincs menetes koronazár, de 100 méteres vízállóságot ígérnek.
A számlap is kifejezetten részletgazdag. Az alap textúra engem a lánckerékre emlékeztet. A számlap kiosztása egyértelmű ETA G10 szerkezetre utal, V alakban elrendezett segédszámlapok, 2 óránál a tizedmásodperc, 6 óránál a folyamatos másodperc, 10 óránál pedig a stopper 30 perces percgyűjtője található. Ami viszont tényleg egy nagyon ötletes kis extra, hogy az indexekben a fehér SuperLumi-Nova világító festék inbusz-fej mintában van öntve. Kedves kitekintés az otthon szerelgetős, bütykölős megszállottak felé.
A tokfülek nem szokványosak, integrált szíjas megoldásban gondolkodtak, nem a klasszikus tokfül megoldásban, némileg hajaz a Casio MTG-knél is látott formára. Előnye az egyedisége, hátránya, hogy csak típus-specifikus szíjakat lehet rátenni. Tréfás kis részlet, hogy ennek az adott modellnek a gumiszíja AMG-Petronas színre hasonlít nagyon, legalábbis az IWC-nél már láttunk hasonló színösszeállítást a közelmúltban.
A kétkerekű motorsport-ihlette Tissot 247.000 forintért kapható, ami ilyen részletgazdagság és kidolgozottság mellett kategóriájában egyáltalán nem sok, kifejezetten jó ár/érték arányú. A zafíüveg bevonata elég jól kezeli a tükröződéseket, ha a gorma valakinek telitalálat, akkor a részletekbe nem fog tudni belekötni.
T141.417.37.051.01
Tok: 45 x 11,8 mm, acél
Kristály: Zafír
Vízállóság: 100m
Szerkezet: ETA G10 – kvarc, EOL
Szíj: gumiabroncs mintás kaucsuk
Ár: 246.900 Ft
Galéria:
A tesztdarabot a Tissot hazai forgalmazója, a Next-Time kft. bocsátotta rendelkezésünkre.