Pár nap eltéréssel két új fekete tokos Tudor kronográfot is bemutattak, egyet a Giro d’Italia kerékpárversenyre, egyet pedig a Formula 1 együttműködésük legújabb gyümölcseként.
Tudor Pelagos FXD Chrono Pink “Giro d’Italia” Cycling
Tavaly nyáron jelent meg a Tudor Cycling Team hivatalos órája, a Tudor Pelagos FXD Chrono Cycling Edition, ami hasonlóan az autóverseny csapatoknak készült órákhoz, felbukkant a versenyzők csuklóján. Látszik, hogy komolyan gondolja a Tudor a kerékpárversenyzést, – ahol egyébként talán a Tissot a legismertebb óramárka, mint a Tour de France hivatalos időmérője – és idén bemutatták a Giro d’Italia FXD különkiadást a verseny színeivel.
Karbon kompozitból készült a 43 milliméter átmérőjű és 13,2 milliméter vastag tok, ami az anyaghasználatot leszámítva követi az alapmodellek formáját. Ez klasszikus búvárórás kontúrokat jelent, fixen összekötött, azaz rugós stift nélküli tokfülekkel, melyek még a modell katonai múltjára emlékeztetnek. Amíg – szerencsére – egyre népszerűbbek a gyorskioldós szíjak, addig ezek az összekötött tokfülek kizárólag bújtatós, legfőképp NATO szíjakra korlátozzák lehetőségeinket, viszont a legbiztonságosabbak, hiszen nincs rugós stift, ami eltörhetne vagy elhajolhatna intenzív igénybevétel közben.
A karbon kompozit anyag jóval könyebb az acélnál, és a Tudor szerint az extrém használatot is kibírja. Ehhez passzol a karcálló zafírkristály és a 100 méteres vízállóság is.
A Giro d’Italia győztesnek járó rózsaszín mez színét kapták a skálák és a segédszámlapok. 3 óránál a stopper 45 perces gyűjtőjét találjuk, 9 órán pedig a futó kismásodpercet. 6 órához került a fekete alapon fehér dátumablak, ami egyben a 6 órai órajelölőként is szolgál. Mint a legtöbb új Tudor Pelagos órán, úgy itt is tömör Super-LumiNova blokkokból faragták az indexeket, tehát azok nem festettek, hanem anyagukban foszforeszkálnak.
Tudor Pelagos FXD Chrono Pink “Giro d’Italia” Cycling tömör hátlapja mögött egy MT5813 automata szerkezet dolgozik, ami a Breitling B01 felépítését örökölte, kisebb változtatásokkal. 4 Hz-es frekvencia mellett 70 órás járástartalékot ígér, COSC kronométer pontossággal. A mindössze 350 darabra limitált óra ára 5.550 euró.
Tudor Black Bay Chrono Carbon 25
Úgy fest, hogy a Formula 1 Miami Grand Prix kezd felkúszni a Monaco Grand Prix mellé presztízsben, és már az óramárkák is úgy érzik, hogy mindkét verseny jó alkalom egy-egy új bejelentésre. Most a Tudor Black Bay Chrono Carbon kollekció bővült a Miami versenyhétvégén.
Ugyan nincs az óra nevében, de ez egy Visa Cash App Racing Bulls Formula One Team által inspirált kiadás a hivatalos szövegek szerint is. Talán valami alróbetűs szerződési részlet van az elnevezés mögött, hiszen nagyobbat szólna az új megjelenés, ha már a nevében ott lenne a Formula 1 csapat.
Ennél az óránál már nem csak a színek és az anyaghasználat új – a tok anyaga itt is karbon kompozit –, hanem pár apróbb változtatást is végeztek az alap Black Bay Chrono-hoz képest. Egy tized milliméterrel vékonyabb lett az immár 14,3 milliméter vastag tok, ami továbbra sem vékony, de az irányt eltalálták. Mint a többi karbontokos Tudornál, a gombok és a korona itt is fekete bevonatos titánból készült, a tömör hátlappal együtt. Domború zafírkristály zárja a 200 méterig vízálló tokot.
Élénk kék gyűrű, valamint kék feliratok díszítik a fehér alapon fekete számlapot, ami követi a Cash App Racing Bulls Formula One Team autójának festését. A Tudor-hoz képest kifejezetten élénk kombináció, de szerencsére egyre többször nyúl már a márka ilyen és ehhez hasonló élénk színekhez.
Ebben az órában is egy MT5813-as automata szerkezet dolgozik, 4 Hz-es frekvencián, 70 óra járástartalékkal és COSC kronométer tanúsítvánnyal. 2025 darab készül belőle 7.400 eurós áron.