Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Magazin
  • Travel
  • Túlóra

35 év után visszatért Magyarországra a Superbike!

  • Dobai Dániel
  • 2025-08-07

Napsütés, Balaton, órák és motorok. Csak a lángos hiányzott.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Még azok is hallottak a MotoGP szériáról, akik nem követik a motorversenyeket, viszont a hasonlóan izgalmas Superbike-ról már annál kevesebben. Olyan, mintha a MotoGP lenne a Formula 1, a Superbike pedig a túrautós WTCR, nem csak népszerűségben, de szervezésben is. Míg a MotoGP-n egyedi, kizárólag a versenyre épített motorok indulnak, addig a Superbike motorok létező típusok erősen módosított változatai. Idén a MotoGP-vel együtt, több évtizedes kihagyás után tért vissza Magyarországra a Superbike széria, az új Balaton Park Circuit pályára, a Tissot támogatásával.

Felhős az ég, még hűvös az idő, senkivel sem találkozom az utcán, ahogy reggel hatra kisétálok a parkolóba, ahol megbeszéltük a találkozót. Nem, nem titkos üzlet miatt jöttem, versenyre megyünk. Bepattanunk az autóba és alig egy óra alatt már Balatonfőkajár határában szaggatjuk a Das Auto futóművet, a versenypálya melletti szántóföldeken, parkolót keresve. Sem mi, sem az ott dolgozó biztonsági őrök nem tudják melyik a P2-es parkoló, de azért valahol csak sikerül lerakni a kocsit, még a szombati versenynap kezdete előtt.

Érdekes a Balaton Park Circuit kialakítása. Kissé olyan, mintha nem épült volna még meg a környezete, csak a legszükségesebbek, mint a pálya és a boxutca. Korábban voltak már itt kisebb versenyek, de ez a helyszín első nagyszabású rendezvénye, a MotoGP előtti főpróba. Aki Paddock jeggyel jött, az egyből a boxutca hátsó részénél találja magát, a csapatok kamionjai között, itt-ott elszórt motorokkal az aszfalton. Reggel kilenc előtt még csendes a környék, de a pályán már ordít a Black Sabbath és egy-két motor zúgása is hallatszik a boxutca felől.

9-kor kezdődnek a bemelegítések, majd 11-kor a nemrég bevezetett sprintfutam, a Tissot Superpole, ahol tíz kör alatt dől el, hogy hova állnak majd a rajtrácson a versenyzők. Már itt lehetett látni, hogy a címvédő, kétszeres világbajnok, a BMW pilótája, Toprak Razgatlioglu ma is jó esélyekkel indul, elsőként ért célba, megkapta a Tissot Superpole díjat, egy T-Race órával együtt, és elsőként állhatott a rajtrácsra.

Ezután jött a nap legérdekesebb része, bemehettünk a boxutcába és a pályára is. Nem tudom, hogy mi ilyenkor a protokoll, abban biztos vagyok, hogy lehet fotózni, de szórakoztató volt, ahogy a Yamaha garázsa előtt gyorsan lehúzták az ajtót, amikor elkezdtem hangulatképeket készíteni. Úgy tűnik nem lennék jó Ducati titkos ügynök, akinek a japánok garázsát kell dokumentálnia.

A Tissot WorldSBK Experience program következő része volt, hogy közvetlenül a női gyorsaságimotoros-világbajnokság futama előtt téblábolhattunk a pályán, amikor a motorok felálltak a rajthoz. Bevallom, nem követem annyira motorversenyzést, hogy izgalomba jöjjek a versenyzők láttán, de a pályán állni úgy, hogy már ott vannak a motorok és a csapatok, egészen elképesztő élmény. Itt jöttem rá nagyon gyorsan, a rajt pillanatában, hogy követnem kéne a motorversenyeket is. Persze, a gépszag, az elképesztő hangok és a sebesség megvan a nagykerekék alapú sportoknál is, de itt sokkal kiélezettebb minden pillanat. A rally autókban van bukócső, az F1 autókon ott a glória, itt viszont nincs semmi. Csak az ember és a visító, néhol 300 km/h-s sebességgel hasító gép a lába között.

A női verseny és a szupersport kategória rajtját a boxutca fölötti teraszról követtem, de a Superbike futamra átmerészkedtem a pálya fölött futó, építkezéseken használt állványokból épült, egyáltalán nem bizalomgerjesztő hídon a főtribünre, ahol kiteljesedett az élmény. A balatoni pálya vonalvezetése miatt a főtribünről belátni két hosszú egyenest és legalább öt kanyart. Igaz, ehhez fel kell menni a lelátó tetejére, de megéri átfurakodni magunkat az embereken, csak senkinek a sörét ne borítsuk ki.

Toprak Razgatlioglu nem okozott csalódást, megnyerte a szombati futamot is, sőt a vasárnapit is, ami a Tissot Superpole sprinttel együtt a negyedik mesterhármasa ebben a szezonban.

Kifejezetten sok török rajongóval együtt ünnepelt a Paddockban, ahol a pódium és Victory Lane is egymás mellett van. A balatoni futam különlegessége, hogy este 5 óra után minden kategória minden versenyzője kijött a pódium elé és együtt buliztak a rajongókkal.

Még naplemente előtt visszaballagtam a szántóföldnek álcázott parkolóba az újonnan szerzett Ducati-s bögrémmel, és már a hazaúton megnéztem mennyibe kerülnek a jegyek az augusztus végi MotoGP-re.

Köszönet a Next-Time Kft.-nek, a Tissot hazai forgalmazójának a WolrdSBK Tissot Experience-ért.

Related Topics
  • kronometer.hu
  • motor
  • őszintén órákról
  • superbike
  • tissot
  • verseny
  • wordsbk
Dobai Dániel

Előző cikk
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

A Vacheron Constantin újra elővette a csillagokat – ezúttal szó szerint

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-06
Megnyitás
Következő cikk
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Dióhéjban: Íme a Certina új ütés-, és rázkódásbiztos rendszere a DS Concept 2025 Extreme Shock Resistance

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-08
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A Panerai dicsősége és bukása?!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-08
Megnyitás
  • Magazin
  • Vintázs

Ilyenek voltak az IWC „szexista” reklámkampányai – és így tűntek el.

  • Kiss Csaba
  • 2025-10-04
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Bamford Propilot, gyöngyházas Aquis, Panda Divers 65: Oris újdonságok egyenesen Genfből!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-02
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A legelső mechanikus Casio, és egy napelemes Tissot

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-30
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Óracsoda a Greubel Forsey-től, olcsó svájci munkaerő & H.Moser

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-29
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Láncos F. Berthoud, MB&F megőrülés, BAMFORD Oris, francia microbrand

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-27
Megnyitás
  • Magazin
  • Túlóra

Dokumentumfilm készül a Kultúrbrigád utolsó hónapjairól – a TE támogatásod is számít!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-26
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Jacob, Genta, Singer és az Hublot manufaktúra

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-25
Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

"facelift" érkezett az Orient Star semi skeletono "facelift" érkezett az Orient Star semi skeletonok közé

https://kronometer.hu/2025/10/03/harom-uj-attort-szamlapos-orient-star/
Volt idő, amikor még elfogadottak voltak az ilye Volt idő, amikor még elfogadottak voltak az ilyen reklámok. Ma már nem lehetne olyan szlogen egy óra reklámban, hogy "Majdnem olyan komplikált, mint egy nő. Viszont ez pontos."
Egyszerűen ez ma már nem menne át. Tucatnyi ilyen reklámja volt az IWC-nek a kilencvenes évektől kezdve. Kiss Csaba egy nagyon jó összefoglaló cikket írt arról, hogy honnan indult, milyen fogadtatásban részesült, és hogy múlt el ez az érája az IWC reklámkampányainak. 

https://kronometer.hu/2025/10/04/macso-humor-onironia-es-kreativitas-igy-irta-at-a-wirz-es-a-jung-von-matt-a-luxusora-reklamok-szabalyait/
Megint erősít a svájci belépő kategóriában Megint erősít  a svájci belépő kategóriában a Roamer!

https://kronometer.hu/2025/10/01/keramia-es-zafir-belepoaron-svajcbol-roamer-mercury-chrono/ 
@roamerofswitzerland
A Berneron kifejezetten friss márka, szemrevaló A Berneron kifejezetten friss márka, szemrevaló megoldásokkal és valóban szakmai háttérrel. 

https://kronometer.hu/2025/09/26/oragyartas-korlatok-nelkul-berneron-quantieme-annuel/ @berneron
Bamford módjára számolhatod ki a magasságod. M Bamford módjára számolhatod ki a magasságod. Mármint nem a saját magasságodat. Hanem ahol vagy. 

https://kronometer.hu/2025/09/30/oris-ujdonsagok-genfbol/ @oris
Sokan azt mondják, hogy nem igaz, hogy "mennek ö Sokan azt mondják, hogy nem igaz, hogy "mennek össze" az órák. Valóban nem mennek össze, viszont a "downsizing" jelenség, miszerint egyre több márkánál jelennek meg kisebb méretben a típusok elkerülhetetlen. A Vostok Europenál napokon belül ez a második típus, ahol a 40 milliméter alatti szegmensre lőnek. 
https://kronometer.hu/2025/09/22/40-millimeter-alatt-a-vostok-europe/ @vostok.europe.official
Friss katari márka egyedi dizájnnal, nagyon jó Friss katari márka egyedi dizájnnal, nagyon jó minőségben, megfizethető áron! Ez a Beda'a

https://kronometer.hu/2025/09/18/bedaa-angles-mecaline/
@bedaaofficial
A Vostok Europe az Undiné után ismét női model A Vostok Europe az Undiné után ismét női modellcsaláddal állt elő. Ahhoz képest, hogy milyen férfias az alapkollekció, kiejezetten jól sikerült (vagyis Vostok Europe-os mércével nőies lett).

https://kronometer.hu/2025/09/17/vegre-zafirral-vostok-europe-vilnele-kepek/
@vostok.europe.official
Öröknaptár a középkategóriában? A Frederiqu Öröknaptár a középkategóriában? A Frederique Constant volt az első (a Montblanc mellett) aki megmutatta, hogy nem kell 10 millió forintot kifizetni egy öröknaptáras óráért. 

https://kronometer.hu/2025/09/13/frederique-constant-classic-perpetual-calendar-manufacture/
@frederiqueconstant
Follow on Instagram
Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • Unimatic Modello Quattro U4-BLB!
  • Gerald Genta Minute Repeater
  • Tudor 1916 Luna
  • A Panerai dicsősége és bukása?!

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.