Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Magazin
  • Túlóra
  • Vélemény

A svájci óraipar 333 km/órás gyorstalpalója luxusból

  • B. Dávid
  • 2020-10-13
10 nap, 2500 kilométer, 1 Bentley Flying Spur… És egy új perspektíva a luxusra.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Az órák fantasztikus dolgok. Roppant komplikált tárgyak ezek, átlagosan összesen 250-400, ritkább esetben akár 750-nél is több gondosan megtervezett alkatrészből összeszerelve, melyek — papíron legalábbis — a legmagasabb színvonalat hivatottak képviselni. A svájci luxus óramárkák ezekhez az ambíciókhoz igazítják híresen hatalmas egojukat és árcéduláikat egyaránt: a Jaeger-LeCoultre, Patek Philippe, Vacheron Constantin, Richard Mille és társaik szemrebbenés nélkül kérnek el 200-300 millió forintot egy-egy igazán különleges darabért. 80-100 millió környékén tehát még közel sem a csúcsokat ostromoljuk.

És mégis, amikor az immár hazánkban is forgalmazott, legszebb királykéktől — és nagyjából két mázsa polírozott fémtől és krómtól — csillogó Bentley Flying Spur W12 begördül egy ilyen ki-ha-én-nem manufaktúra főbejárata elé, nos, akkor megfagy az üde svájci levegő. Sőt, mintha kicsit valami egy pillanatra helyre is billenne a dolgok rendjében, ahogyan a sportosan elegáns CEO, CMO, CFO vagy egyéb hárombetűs cégvezető megérzi: a százmilliós órák jobb, ha megmaradnak vékonyfalú buborékjaikban és nem kerülnek közvetlen összehasonlításra egy párhuzamos iparág csúcsával.

A Bentley Crewe-ban található gyára nem 650, hanem bő harmincezer alkatrészből alkot meg egy négyajtós Flying Spur luxus szedánt. A pontos számot nem kötik az ember orrára, de azt tudjuk, hogy az 1946 óta a Cheshire-i Crewe-ban működő Bentley gyár manapság több, mint 700 beszállítótól több, mint 18’000 különböző alkatrészt szerez be, hogy ezekből rakja össze a Flying Spur, Continental és Mulsanne autóit. Persze, nem minden alkatrész megy minden modellbe, és nem minden alkatrészből használnak csak egyet… Akárhogyis, egy 104 milliós Flying Spur W12 nagyjából ötvenszer annyi alkatrészből áll, mint egy 180 milliós Jaeger-LeCoultre Gyrotourbillon III. Pedig, talán mondani sem kell, a Bentley-nél ezek mindegyike szintén “a legmagasabb színvonalat hivatott képviselni.”

Amikor az óra drágább az autónál, de mégis az autó kéne. Bentley Flying Spur W12: 104 millió. Bovet Récital 26 Chapter II: 114 millió.
És ez még csak a kezdet.

Ahogyan a legkomplexebb luxusórák évről évre bizonyítják: a százmilliós időmérők tervezése során kevés megkerülhetetlen szabály van — sokszor még a hordhatóság sem szempont, legfeljebb a combunk körül viseljük majd az egyébként tényleg lélegzetelállító, 48-50 milliméteres RM 039-et vagy Astronomia-t. 

Ezzel szemben egy óragyártónak nem kell azzal foglalkoznia, mi lesz, ha a többtengelyes tourbillonunk elé váratlanul kilép egy gyalogos, vagy hogy mennyire biztonságos és kényelmes az óra működése 333 kilométer per órás tempónál. 

És az a bizonyos harapható svájci levegő pontosan ettől fagyott meg, bármerre is jártunk 2500 kilométeres turnénkon. Míg a legösszetettebb, legmívesebb luxusórák valóban csodával határos alkotások, melyek méltók hírnevükre és talán még árcédulájukra is… 

…Amikor bő harmincezer alkatrész egyszerre suhan át háromszázzal a levegőn — és amikor ez a teljesítmény az öttel begördülő autón is látszik, nos, az a svájci óraipar 333 km/órás gyorstalpalója luxusból.

Köszönet a Flying Spur W12 élményért a Bentley Budapestnek, ennek a hivatalos Bentley értékesítést és szervizt is végző, XI. kerület Szerémi úton található ékszerdoboznak.
Az autóról pedig hamarosan többet is elárulunk a nemsokára induló Őszintén: autókról sorozatunkban.

Galéria:

B. Dávid

Előző cikk
  • I Orient Star I
  • Szembejött
  • Tesztek

Orient Star Avant-Garde Skeleton

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2020-10-09
Megnyitás
Következő cikk
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2020

OMEGA Speedmaster “Silver Snoopy Award” 50th Anniversary

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2020-10-14
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Dávid listája – az elfeledett arany Credor és a hieroglifák

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-14
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Az első AI-tervezte G-Shock és a nyom nélkül kivezetett Rolex Yacht-Master

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-12
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Rettenetes(en jó?) olcsó új G-Shock teszt + Rolex Sky-Dweller

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-03
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Különleges betekintés a Zenith életébe – interjú a márka termékigazgatójával

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-01
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

60. évfordulós búvár Seiko + arany számlapos Venezianico

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-31
Megnyitás
  • Magazin
  • Túlóra

Zakopane és a Hotel Nosalowy Dwór – családi kikapcsolódás a Tátra lábánál

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-31
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A legjobb okosóra? Mit tud a 450 ezres Garmin Fenix 8 Solar és milyen a legolcsóbb búvár Roamer?

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-27
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Különleges napelemes szerkezet Svájcból: Tissot PRC100 Solar

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-25
Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Ennek már a fele sem tréfa. Újabb Octo Finissim Ennek már a fele sem tréfa. Újabb Octo Finissimo a sorban. Összekarcolták már előre, hogy ne neked kelljen.

https://kronometer.hu/2025/09/06/bulgari-octo-finissimo-x-lee-ufan/
Ha azt hiszed mindent láttál, akkor most kiderü Ha azt hiszed mindent láttál, akkor most kiderült, hogy tévedtél.

https://kronometer.hu/2025/09/04/uj-tag-heuer-a-palettan-ez-a-carrera-astronomer/
Visszatér az Isograph?! Sok-sok éve megjelent az Visszatér az Isograph?! Sok-sok éve megjelent az Autaviaban, aztán egyszer csak eltűnt. Féltünk, hogy örökre, de nem, Carbonspring néven feltámadott. 

https://kronometer.hu/2025/09/04/tag-heuer-th-carbonspring-uj-anyagok-az-oraiparban/
A Zenith egy moduláris szekrény-készítő cégg A Zenith egy moduláris szekrény-készítő céggel készített közös modelleket - amik egyébként nagyon jól néznek ki! 
Magyar viszonylatban ez olyan, mintha az Evolvens a Salgóval állna össze. 
https://kronometer.hu/2025/09/04/szinek-es-butorok-zenith-defy-chronograph-usm/

#zenith
#elprimero
Bezöldült az "alap" Octo... https://kronometer. Bezöldült az "alap" Octo...

https://kronometer.hu/2025/09/04/bulgari-octo-roma-zold-szamlappal/
Keshiki néven érkezett az Orient Star kollekció Keshiki néven érkezett az Orient Star kollekciója - immáron ők is a természetből merítenek ihletet: a téli, havas, napfelkeltekor még enyhén ködös-szürkés tájból töltődtek. Íme az eredmény. 

https://kronometer.hu/2025/09/02/orient-star-keshiki-mar-a-telre-keszul-a-japan-gyarto/
Tudtad, hogy a Zenith mindössze évi 25.000 órá Tudtad, hogy a Zenith mindössze évi 25.000 órát gyárt? A Rolex 7,5 NAP alatt készít annyit, mint a Zenith egy évben. 
Azt tudod, hogy hány évre gondolkodik előre egy ekkora márka? 
Mit gondolsz, lehet egy márka független, ha egy cégcsoporton belül van? 
Azt tudtad, hogy milyen úton jutottak a Caliber 135 felélesztéséig, úgy, hogy találkoztak a szerkezet ötvenes évek beli tervezőjével? 

Ha ezeket nem tudtad, de legalábbis felkeltette az érdeklődésed, akkor mindenképpen MEG KELL NÉZD Viktor interjúját a Zenith termékfejlesztési igazgatójával, Romaine Mariettaval! 

Itt a YouTube csatornánkon: https://youtu.be/jn15V8yG4-E
A Piaget Altiplano csak 2mm "vastag" és már zöl A Piaget Altiplano csak 2mm "vastag" és már zöldben is kapható. 
A 4,3 milliméter vastagságú változat pedig megjelent sárgaarany tokban. 

https://kronometer.hu/2025/09/01/zold-es-arany-a-legvekonyabb-piaget-orakon/
Ezt a cikket azért írtam meg nagy örömmel, mer Ezt a cikket azért írtam meg nagy örömmel, mert azt gondolom, hogy sokan vannak közöttünk - a kedves olvasók, órakedvelők között -, akiknek jól jöhet egy tipp. Kisgyerekkel, vagy nagyobbal, vagy akár gyerek nélkül is kiváló helyszín Zakopane - már-már rendszeres évi programmá vált a látogatásunk -, most pedig a "Túlóra" rovatba címezve ki is fejtem tapasztalataimat, röviden. 

https://kronometer.hu/2025/08/31/zakopane-es-a-hotel-nosalowy-dwor-csaladi-kikapcsolodas-a-tatra-labanal/

#zakopane
Follow on Instagram
Kategóriák

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Legutóbbi bejegyzések
  • Friss, megfizethető óramárka Katarból: Beda’a Angles Mecaline
  • Végre zafírral – Vostok Europe Vilnelé
  • Dávid listája – az elfeledett arany Credor és a hieroglifák
  • Frédérique Constant Classic Perpetual Calendar Manufacture!
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.