Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Hírek
  • Óraipari hírek

Elkészült az új Rolex gyár, vége a várólistáknak?

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-04-01

Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy jelenleg a legkeresetebb márka talán az egész óraiparban a Casio mellett a Rolex. 

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Az elmúlt 5 évben a Rolex körüli őrület exponenciálisan növekedett és mostanra szinte kezelhetetlenné és egyben tarthatatlanná vált. Korábban már felvetettük – közel három éve ebben a cikkben -, hogy valami nem a jó irányba megy. Emberek a bolti ár fölött fizetnek sok tízezres, százezres darabszámban készülő órákért. Egy tömeggyártott luxuscikk lett a Rolex. Ez a cég jelentéseiben is meglátszott, hiszen a svájci óraipar nemzetközi, kiskereskedelmi forgalmának NEGYEDÉT a Rolex és a Tudor bonyolítja. A négy legnagyobb, nem tőzsdei forgalomban lévő, nem valamelyik luxuskonszern tulajdonában lévő vállalat – a Rolex, a Patek Philippe, az Audemars Piguet és a Richard Mille – összes forgalma 8,7 milliárd svájci frank volt, ami összesen 35 százalékos piaci részesedést jelent. Jelentették ezt 2020 tavaszán.

Érdekesség, hogy a koronavírus okozta pandémia alatt sem csökkent vissza annyira a kereslet, hogy bárki hozzájusson egy-egy áhított acél sportórához. A Subamariner acél változatai még so-so, fél év, egy év és talán csörög a telefonunk, hogy mehetünk érte. A GMT-Master II Pepsi, és a kerámialünettás Daytona viszont sok-sok éves várólista végén lévő gyümölcs. Vannak butikok, ahol nem is írják már fel az érdeklődőt a listára, mert azt sem látják, mikor érnek a jelenlegi végére. Mindezt 10-13 ezer eurós órákkal.

Rolex butik a római reptéren. 7 óra, 54 üres hely. És ez nem csak ezen az egy helyen van így / kép: WatchProSite

Persze terjengenek a pletykák, hogy ha veszel kevésbé keresett modellt, arany-acél, vagy arany tokos, esetlegs drágaköves típusokat, akkor nagyot léphetsz a várólistán és ha már kellően jó kuncsaft vagy, akkor megkaphatod, kiérdemelheted, hogy a tiéd legyen egy acél sportmodell. Nevetségesen hangzik, nem? És mégis így megy évek óta. Mintha több, nagy motoros, jól felszerelt Audi A6-ot, A8-at és Q7-et kéne venni ahhoz, hogy aztán megkaphassuk a hőn áhított A3 Sportback-et. Ezt leírni is nehéz nevetés nélkül.

Holott ez a rend állt be a Rolex háza táján, és akik ebből – a Rolexen kívül – nagy pénzt szakítanak, azok azok a vásárlók, akiknek esze ágában sincs megtartani az órát, viszont pár ezer euró pluszért nagyon szívesen tovább adják. El-flippelik. Ők a flipperek. Akár egy nap alatt is kereshetnek egy Cosmograph Daytona modellen nagyjából 7 ezer eurót, tehát 2,5 millió forintot. És aki tőlük megveszi, az is nyugodt szívvel tud rátenni még legalább 3-, de akár 5 ezer eurót is. Mi ez ha nem lehetőség.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Mindig van drágább, ezért ami újonnan érkezik, az mindig lehet mégdrágább. Az olcsókat megveszik és aztán még a most még drágánál is drágábban kerül fel a netre, és ez így folytatódik, míg nem nevetségesen drága lesz, pedig közben nem történt a világban semmi, csak mindenki rátett még egy kicsit. Emiatt a jelenség miatt sokan befektetésként tekintenek a Rolex órákra. Megveszik, beteszik a széfbe, eltervezik, hogy pár év múlva előveszik, és megnézik mennyit ér, érdemes-e eladni – mondjuk még garanciaidőn belül.

A Rolex pedig mindeközben csak teszi a dolgát, gyártja az órákat, kiküldi a butikokba, ahonnan pedig majd valamilyen ismeretlen, titkos módszer alapján kiválogatják ki érdemes az órára.

Mindeközben a racionálisabban gondolkodó órakedvelők azt nehezményezik, hogy a gyár nem tesz semmit annak érdekében, hogy ezt a hatalmas igényt megpróbálja kielégíteni. Ezt elégelte meg a Rolex és határozta el, hogy új gyárat épít. Ez mint pletyka és mint hír már több éve kering, természetesen a gyártótól megszokott titoktartással övezve.

Kép: Rolex

A négy gyár eddig is teljes kihasználtságon pörgött:

  • Les Acacias – HQ
  • Plan-Les-Ouates – tokok, szíjak készítésének központja, arany öntöde
  • Chêne-Bourg – számlapok és drágakövek
  • Bienne – szerkezetek

Most pedig úgy néz ki, hogy elkészült a legúabb Rolex gyár is!

A cég szerint az új gyár elsősorban a hiánycikkekre, a legkeresettebb modellekre koncentrál. Hasonlóan az Omega gyárhoz, a folyamatok nagyrésze itt is automatizált és robotizált, csak a legszükségesebb feladatokat végzik emberek, valamint a minőségellenőrzést. A megnövelt gyártókapacitás a tervek szerint legalább 75%-kal növeli az elkészült acél sportmodellek számát.

Az új gyárban készül várhatóan a Rolex GMT-Master II modellcsalád acél típusai, a Cosmograph Daytona, a Submariner, valamint az új Oyster Perpetual típusok is.
Az alaposan megtervezett felépítésnek köszönhetően ha módosítani kell a gyártási arányokon, nem szükséges több napos leállás, mindössze a prioritást élvező típus kerül előrébb a vezérlésben és a klasszikus értelemben még gyártósornak nevezett folyamaton már az előrébb sorolt modell alkatrészei kerülnek a gépek „keze” alá.

Az automatizált alaktrészraktár / kép: JDowling

A nagy kérdés, hogy mire lehet elég ez a többletkapacitás?
Vajon így már készül majd elég acél sportmodell, hogy a világ minden táján kiszolgálja az érdeklődőket? Mi történik a mostani tulajdonosokkal? Látva majd, hogy egyre rövidebb várólistán elérhetőek a kívánt modellek, megpróbálnak minél magasabb áron kiszállni a befektetésnek vélt órájukból, amikor a 13.000 eurós Daytona már a másodpiacon is „csak” 15.000 lesz 25-28.000 helyett , vagy megtartják és élvezik úgy, ahogy egy karórát kéne? És mi lesz azokkal a szürkepiaci kereskedőkkel, akik a portfóliójukat a várólistás modellek felárral jócskán kitömött, vastagon rajzolt árcédulájú árusítására építették fel? 

Ezekre a válaszokat még nem láthatjuk. Kérdés, hogy valóban bejelenti-e hivatalosan is a Rolex – a szellőztetés helyett – az új gyárat, és az is kérdés, hogy mikor kerülnek ki onnan az első modellek, sikerül-e tartani a tervezett gyártási kapacitást és a többi.

Kifejezetten hangulatos a kilátás a Rolex gyárból / kép: Rolex
Related Topics
  • Áprilisi trefa
  • gmt master
  • gyár
  • Rolex
  • submariner
  • várólista
Ligetfalvi Viktor

Előző cikk
  • Szembejött
  • Tesztek

Omega Seamaster Diver 300m 007 – No Time To Die

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-03-29
Megnyitás
Következő cikk
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Nyírfa ihlette csúcs-japán Grand Seiko & múltszázadi zenélő asztali Seiko I Őszintén: Órákról

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-04-02
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Schwarz Etienne 1902 Réserve de Marche!

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-30
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Az utolsó Greubel Forsey Balancier Contemporain!

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-24
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

TAG Heuer Carrera Chronograph France Limited Edition

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-21
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Omega Seamaster Diver 300M Orange!

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-19
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Cartier Tank Américaine Platinum!

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-18
Megnyitás
  • Felpróbálva
  • Hírek
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Roamer Elite – Automata svájci a hétköznapokra

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-16
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Norqain Independence Skeleton 40mm

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-15
Megnyitás
  • Felpróbálva
  • Hírek
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025
  • Watches and Wonders 2025

F.P. Journe Chronomètre Furtif – Volfrám-karbid luxus!

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-12
Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Nyári színeket csempészett az Omega a Seamaster Nyári színeket csempészett az Omega a Seamaster család dátum nélküli változatába. 

https://kronometer.hu/2025/07/19/omega-seamaster-diver-300m-orange/
#omega #seamasterdiver300m #seamaster
Mondjon rám bárki bármit, az egyik kedvenc Tank Mondjon rám bárki bármit, az egyik kedvenc Tankom az Americaine. Eggyel merészebb, mint a sima Tank, rettentő Art Deco, és nagyon kényelmes. Még ha ez a platina változat kicsit nehéz is, de...
Néha most már aztán tényleg érdemes lenne oda Néha most már aztán tényleg érdemes lenne odafigyelni a feltörekvő márkákra is! 

https://kronometer.hu/2025/07/15/norqain-independence-skeleton-40mm/
Mintha egybe gyúrtak volna egy Searockot, egy Dat Mintha egybe gyúrtak volna egy Searockot, egy Datejustot és Aqua Terrát, majd az egészet egy kicsit finomították volna. 

https://kronometer.hu/2025/07/16/roamer-elite-automata-svajci-a-hetkoznapokra/
Rendhagyó darab F.P. Journe műhelyéből. https Rendhagyó darab F.P. Journe műhelyéből.

https://kronometer.hu/2025/07/12/f-p-journe-chronometre-furtif-volfram-karbid-luxus/
Amióta a H. Moser beszállta Forma 1-be, felpörg Amióta a H. Moser beszállta Forma 1-be, felpörgött a motorsporttal kapcsolatos termékfejlesztés...

https://kronometer.hu/2025/07/09/okosora-svajcbol-h-moser-modra/
Csillogó személyiséggel kezdhetjük a hetet! ht Csillogó személyiséggel kezdhetjük a hetet!
https://kronometer.hu/2025/07/10/ulysse-nardin-blast-sparkling-rainbow/
#ulyssenardin
A Breitling nem engedi el a hagyományokat... http A Breitling nem engedi el a hagyományokat...
https://kronometer.hu/2025/07/02/breitling-navitimer-b02-chronograph-41-cosmonaute-scott-carpenter-centenary/

#breitling
#cosmonaute #navitimer
A mikrobrandek legnagyobb baja, hogy nem elég ism A mikrobrandek legnagyobb baja, hogy nem elég ismertek. Pedig, ha többen ismernék őket, és az emberek bevállalósak lennének merész formatervű órákat választani, akkor az órás-világ is eggyel érdekesebb lenne. Ha nem az lenne a második szempont egy óravásárlásnál, hogy "mennyiért tudom majd eladni, ha megunom", akkor az olyan órák például, mint az Amida Digitrend, sokkal több csuklón ott lehetnének.
https://kronometer.hu/2025/06/27/tarcsak-es-zafir-amida-digitrend-open-sapphire/
#amida #digitrend
Follow on Instagram
Kategóriák

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Legutóbbi bejegyzések
  • Schwarz Etienne 1902 Réserve de Marche!
  • Itt a legújabb Certina DS Action + Luminox Navy Seal + Mikor szervizeld az órád?
  • Rado Diamaster Grande Seconde – 10 évesen is szép!
  • Régi és új EcoZilla és nagyon vékony, nagyon fekete Edox Label Noir
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.