Éppen itt az ideje, hogy nyári, strandolós, kirándulós órán vegyen, akinek még hiányzik egy ilyen darab a kollekciójából. A melegebb hónapokban többet mozdulunk ki, többet sportolunk és nem mellesleg vidámabb ruhákba öltözünk. Az előbbi kettőhöz nem árt egy strapabíró óra, míg az utóbbihoz egy színes számlap és világos szíj. Az új Edox CO-1 Chronograph modellek épp ezt hozzák egy jó nagy csomag részeként.
Ha olyan órát keres az ember amit lehet nyúzni, nem kell félteni egy két ütődéstől, vagy vízbeugrástól, akkor logikus választás lehet egy búváróra. A sportórák egyébként is divatosak mostanában. Érdekes, hogy az Edox CO-1 impresszív, 1000 méteres vízállóságát nem elsősorban a búvárkodáshoz köti a gyártó. A Class-1, nagysebességű motorcsónak versenyek pilótáinak készült a modell. Többek között annak a versenyszériának is szponzora az Edox. Egy-egy ilyen hajó több, mint 250 km/h-s sebességgel képes hasítani a vízfelszínen és ha ilyenkor felborul, a pilótának és az órának nem a mélység okozta nyomást kell kiállni, hanem a nagy sebességgel vízbe csapódásét. Olyan ez, mintha közelről, magasnyomású mosóval akarnánk letisztítani az óránkat. Ha ezt kibírja, akkor egy nyaralás sem lesz kihívás.
1 kilométeres vízállóságot elérni nem könnyű, néhol kompromisszumokat is kell kötni a tervezés során. Ezért, mint minden komoly nyomásállóságú óra, az Edox CO-1 is egy méretes, 45 milliméter átmérőjű és 15 milliméter vastag titán tokban érkezik. Ehhez csukló kell, de a titánnak hála könnyebb, mint méretei sugallnák. Tükröződésmentes zafírkristály fedi a számlapot, akárcsak a tömör hátlap, ez is vastag, masszív.
A korábbi CO-1 modellekhez képest a legnagyobb változást itt találjuk a tokon. Egy érdekes, ritkán látott megoldást alkalmazott az Edox. A kerámia lünettabetéteket már mindenki ismeri, nagyon jó tulajdonságuk, hogy szinte teljesen karcállóak, ám magát a lünettát ez nem védi. Az új Edoxnál ezzel sem kell foglalkozni, mert az egész lünetta kerámia. Nincs külön lünetta és lünettabetét, egy nagy darab kerámia az egész forgatható ráma. Az óráknak ezt a részét a legkönnyebb odaütni véletlenül valahová, de a kerámiának hála valószínűtlen, hogy nyomot hagyjon egy ilyen baleset.
Az új megjelenések másik főszereplői a számlapok. Motorcsónak, búváróra, nyár, mindez színekért kiált. Hófehér, zöld és kék számlappal jelentek meg változatok. Alapesetben ez a három szín nem a legizgalmasabb, de a fehér lünetta és a szintén fehér gumiszíj életre kelti az egészet. Egy fehér óra világít, még verőfényes napsütésben is mutatja magát, de nem azzal a csillogással, mint egy acél óra, hanem egy sokkal játékosabb fénnyel. Mind a kijelzések, mind a mutatók maradtak a régiek. Könnyen leolvasható az idő, hála a különböző formájú központi mutatóknak és a stopper segédszámlapjai is jól elkülönülnek. 9 óránál a kronográf 30 perces gyűjtője, 6 óránál pedig a 12 órás gyűjtője kapott helyet. A dátumablak már csak 4 órához fért oda.
Egy Edox 102 kvarc szerkezet dolgozik az órákban. Ez igazából egy Ronda 5030 D, ami a szerkezetgyártó felsőbb kategóriás werkjei közé tartozik, 13 köves és körülbelül 5 évig jár egy elemmel. Vastag, puha, fehér gumiszíjon érkeznek az órák, perlázzsal díszített békazárral. Félmillió forint körüli árukkal egy nagyon szoros szegmensben kínálnak olyat ezek az órák, amit más nem nagyon.
Az órát a hazai forgalmazó, a Next-Time Kft. biztosította a teszt erejéig.