Hiába tűnik teljesen egyértelmű termékkapcsolásnak a TAG Heuer Carrera és a Porsche együttműködése, csak 2021 óta dolgozik közösen a két márka. Most eddigi legautósabb modelljüket mutatták be, ami sokkal többet rejt annál amit elsőre sugall.
Különösen jó év az idei ennek a kollaborációnak, hiszen idén 60 éves a Heuer Carrera és a Porsche 911 is. Különös egybeesés ez, mert semmilyen kapcsolat nincs a két széria indulásában. Jack Heuer a Carrera Panamericana versenyről nevezte el új kornográfját, a Porsche pedig ugyanabban az évben kénytelen volt átnevezni 901-es modelljét, mert az összes autó nevet, ami 3 számból áll, nullával a közepén, a Peugeot birtokolja.
Első ránézésre nem ígér sokat az új Chronosprint, csak egy Carrera piros jelölésekkel és Porsche felirattal. Ám, ha jobban megnézzük, minden porcikáján Porsche köszön vissza. Legérdekesebb trükkje, hogy a stopper indításakor nem a megszokott módón, egyenletes sebességgel halad körbe a központi mutató, hanem a számlap egyharmadáig felgyorsul, majd fokozatosan lelassul. Ez az 1963-as Porsche 911 9,1 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulására emlékezetet. Sem a tér, sem az idő nem hajlik, a stopper központi mutatója ugyanúgy 1 perc alatt jár körbe, csak épp nem lineárisan.
Emellett, a 9 órai, 12 órás gyűjtő fordulatszámmérőre emlékeztet, 6,800-tól kezdődik a piros figyelmeztetés. A 6 órai kismásodperc sebességmérő, hamar látjuk rajta ha túlléptük az 50-et. Nem csak a betűtípusok, de a segédszámlapok mutatói is Porsche műszerfalról valók, hogy egészen hiteles legyen a hangulat.
Glassbox TAG Heuer modellekről ismerős a 42 milliméter átmérőjű és 14,9 milliméter vastag tok. Valamivel nagyobb, mint az eredeti Glassbox modellek, de ugyanarra a koncepcióra épül: nincs rámája vagy lünettája, csak egy domború zafírkristály. Ezáltal, mintha csak egy búra alatt lenne, a számlap minden részlete látszik, szinte minden szögből. Polírozott a tok, ahogy korona és a stopper gombjai is. 100 méteres vízállósága minden igényt kielégít. Hátul is a megszokottnál nagyobb zafírkristály zárja, ami megmutatja a szerkezet nagy részét.
Ahhoz, hogy működjön a stopperes trükk egy modult terveztek az új TH20-as szerkezetre és így lett a TH20-08. Vertikális kuplung, oszlopkerék, 4 Hz és 80 óra járástartalék. Nagyon vonzó, modern werk, amihez egy Porsche kormányt formázó rotor passzol.
Az új modell elérthető acél tokban, világos számlappal és rózsaarany tokban valamivel sötétebb számlappal. Előbbi ára 9.000 svájci frank, míg utóbbit jóval meredekebb 23.000 svájci frankért szerezhetjük be.