Bevallom, erre nem számítottam, pedig a mostani órás környezetben a lehetetlent is számba kell venni. Luxus sportórával rukkolt elő az Arnold & Son, amit az idei Watches & Wonders expón megnézünk majd közelebbről is, de addig is itt van, amit tudni lehet.
Az Arnold & Son eddig mindig elegáns órákkal foglalkozott, melyek így vagy úgy kapcsolódtak a márka történelméhez, azon belül is a hajós kronométerekhez. A 18. század egyik meghatározó órásmestere, John Arnold alapította eredetileg az Arnold & Son márkát, amit 1995-ben indítottak újra egy teljesen integrált, független svájci márkaként. John számos komoly eredményt ért el, mégis a legnagyobb szerepet a hajós időmérők fejlesztésében játszotta, innen az új kollekció neve: Arnold & Son Longitude Titanium.
Nem kiugró, hogy egy olyan high-end, független márka (már amennyire egy a japán Citizen csoporthoz tartozó márka független lehet) is felüljön a sportórás vonatra, mint az Arnold & Son, de korábbi portfoliójuk nem sejtetett egy ilyen megjelenést. A Longitude Titanium 42,5 milliméter átmérőjű és 12,25 milliméter vastag tokját elvileg a vitorlások formája ihlette, de én jobban látok benne egy kis Czapek Antarctique-ot, csak épp az Arnold & Son nekem szimpatikusabb, mint a hasonmása. Menetes korona és 100 méteres vízállóság tesz róla, hogy bátran vigyük vízbe. Legjellegzetesebb eleme a ráma külső recézése, ami John Arnold kronométereire emlékezetet. Ja, és titánból van, ahogy a neve is mutatja.
Nagyon jól passzolnak a mutatók és az indexek a tokformához. Három szín, sötétkék, pisztácia és ezüstös arany közül választhatunk, melyek Arnold szülőhelyét, Cornwallt idézik, azon belül is a part melletti házak árnyalatát. Telitalálat a pisztácia és az arany kombinációja, de aki biztosra menne annak ott a kék vagy az arany. 12 óránál egy szendvics szerkezetű járástartalék kijelző van, amit annyit tesz, hogy a skála nem kitüremkedik a számlapból, hanem épp ellenkezőleg, mélyedésekből áll. 6 óránál egy méretes kismásodperc segédszámlap kapott helyet, ami leural mindent 9 és 3 órától délre. Nem véletlenszerű a számlap elrendezése, ezt is a hajós kronográfok ihlették.
Az átlátszó hátlap mögött egy vadiúj A&S6302 szerkezet gyönyörködtet 22 karátos arany rotorral, polírozott letörésekkel, kékített csavarokkal és jellegzetes Rayons de la Gloire, sugárzó csíkozással. 4Hz-es frekvencián (28.800-as lengésszám) dolgozik és 60 óra a járástartaléka, amihez kell is a súlyos arany rotor.
Összetett acél csaton érkezik az óra, ami H alakú, keskeny szemekből áll és egy mozdulattal kicserélhető a biztosított gumiszíjra. Az arany számlapos verzió 88 darabra limitált és 22.600 svájci frank az ára, míg a pisztácia zöld és a sötétkék az állandó kollekcióhoz csatlakozik 21.500 frankos áron.