Nemrég mutatkozott be a Bugatti legújabb modellje, a Tourbillon, ami nem véletlenül kapta ezt a nevet. A Bugatti igazgatója, Mate Rimac elmondta, hogy tudatos volt az órás áthallás, amit semmi sem igazol jobban, mint a Concepto által gyártott műszerfal.
A svájci órák és a motorsport, vagy egyszerűen csak az autógyártás kapcsolata régre nyúlik vissza. Számtalan francia autóban találunk Jaeger műszereket vagy órákat, de ott van frissebb példának a Rolls-Royceba épített Vacheron Constatin.
Most, 2024-re írtunk le egy teljes kört, úgy hogy közben az óragyártás és az autógyártás is magára szedett elképesztő mennyiségű plusz tudást és ismét egy neves autó műszerfalát készíti egy óragyártó, csak most nem Jaeger került egy Citroenbe, hanem Concepto a Bugattiba.
Nem meglepő, hogy a Conceptohoz fordult a Bugatti, hiszen már évek óta együttműködnek a Jacob & Co.-val, akik a Conceptoval készíttetik legzseniálisabb szerkezeteiket, mint a 4 tengelyű tourbillon vagy épp a legújabb Jacob & Co Bugatti Tourbillon az új autóhoz. Mégis ritkábban bukkan fel a Concepto neve, egyrészt azért, mert extrém mechanikákkal foglalkoznak, másrészt azért, mert sok márka mellett diszrét partnerként, kvázi titokban vannak jelen, de a 20 éves manufaktúra nagyon tapasztalt. 7.500 négyzetméteren, 160 dolgozóval évi 30.000 óraszerkezetet gyártanak, amihez most a műszerfal gyártás is csatlakozik.
Megint előjön a Citroen, hiszen az új Bugatti belterének leglátványosabb eleme a kormánykerék, ami a középső részétől külön forog, tehát a műszerek és a Bugatti logó egyhelyben marad, akárcsak egy 2008-as Citroen C4-en, igaz ott a műszerfal a szokásos helyén marad. Ami itt igazán érdekes, az a klasszikus óraipari érték, amit a Bugattiba sűrítettek.
Középen egy nagy műszeren két mutató mutatja a sebességet és a fordulatszámot, ugyanolyan meghajtással, akárcsak egy mechanikus óra. Az áttört hidakon keresztül látszanak is a bonyolult koszorúk és kerekek, de a díszítés is, ami szintén luxusórákhoz mérhető. Minden felületkezelés és díszítés kézzel készült a Conceptonál, akik az egész műszeregység gyártását végzik, beleértve a digitális kijelzőt. Majd’ minden a Concepto gyár 30 kilométeres körzetéből érkezik hozzá, kivéve a kijelzőt, de azt is órások szerelik be. Jó látni ahogy egy 8,3 literes V16 szívó hibrid motoros szupersportautó és a tradicionális svájci óragyártás találkozik. Reméljük találkozunk majd még hasonlóval.