Tavaly novemberben még csak egy volt a sok TAG Heuer Formula 1 megjelenései közül az új Carrera Chronograph Tourbillon x Senna, de miután hivatalossá vált, hogy ők veszik át a Rolex helyét a versenypályán, előhírnöke lehet annak amire a jövőben számíthatunk.
Mi is beszámoltunk róla, hogy a 2025-ös szezonban már a TAG Heuer lesz az F1 hivatalos időmérője legalább 10 évig. Vagyis pontosabban az LVMH cégcsoport kötött megállapodást, és a TAG Heuert érezték a legalkalmasabbnak erre, hiszen amióta TAG a Heuer, azóta bővelkednek F1 különkiadásokban. Ezek egyik ékköve a nemrég bemutatott tourbillon kronográf is, amit az egykori TAG Heuer nagykövet, Ayrton Senna tiszteletére készítettek.
Grade 2 titánból készült a 44 milliméter átmérőjű és 15,1 milliméter vastag tok. Igaz, hogy a TAG Heuer tourbillon órái a legolcsóbbak a nagy, neves svájci gyártók közül, de azért a grade 5 titán beleférhetett volna. Az alap Carrera vonalak dinamikusabb, extrémebb változatát látjuk ezen a tokon, a jellegzetes tokfülek mellett. Jobboldalt két klasszikus gombot és egy nagyobb, zöld lakk csíkkal díszített koronát találunk. A tokprofilon fekete lakkréteg fut vájatokban, a versenyautók csíkjaira emlékeztetve. Autós kártyás tapasztalatom alapján ez minimum 10%-ot dob bármilyen tárgy értékén, legyen az óra vagy autó.
A karbon lünettán már felbukkan Senna neve és a brazil zászló sárga színe is, a zöld és kék mellett. Senna származása miatt az egész órát ez a három árnyalat határozza meg, a titánhoz passzoló, matt szürkével együtt. 100 méterig vízálló az óra, ami mutatja, hogy hiába a sérülékenyen torubillon komplikáció, ezt valódi sportórának szánták.
A számlap alapját egymásra merőleges szálhúzással elért négyzetrácsos minta adja, fölötte a szerkezet hídjait találjuk, végül pedig a segédszámlapokat. Egészen érdekes megközelítés, hogy nem egy teljesen áttört számlapról van szó, hiszen a dizájn szerves részét képző hidak mögé nem látunk be. Körben a zöld és kék percskálába is beleérnek az applikált indexek, amik nem sok vizet kavarnak a sokkal érdekesebb, tekergő formák között, amikre még fekete aszfaltminta is jutott. Az összkép zsúfolt és indusztriális, de összeáll, még ha a leolvashatóság közel sem optimális.
Klasszikus kronográf elrendezést találunk, 3 óránál a stopper 30 perces, 9 óránál a 12 órás gyűjtőjével, de őszintén kit érdekel ez, amikor 6 óránál ott a tourbillon gátszerkezet. Az egyik leghaszontalanabb, de leglátványosabb komplikáció, ami a márka technikai rátermettségét is mutatja. Eredetileg zsebórákba tervezték, hogy ellensúlyozza a zsebben pihenő szerkezetet mindig egy irányból húzó gravitáció erejét a billegőn, de amióta leginkább kezünkön hordjuk az órákat, azóta a csuklónk mozgása épp tökéletesen ellátja ezt a feladatot. Ettől függetlenül a tourbillon továbbra is megmaradt, hiszen ez az egyik leglátványosabb komplikáció.
A Sennát ábrázoló üvegbetétes hátlap mögött a TAG Heuer TH20-09 szerkezet dolgozik, 4 Hz-es frekvencián, 65 óra járástartalékkal. Ez a Heuer 2 fejlesztett TH20 stopperes szerkezetének felső polcos, tourbillon kiadása, a megszokott, oszlopkerekes alappal.
Az óra egy kék gumiszíjon érkezik, titán zárral és 500 darabra limitált. Az ára 37.000 svájci frank. Kizárólag rendelésre elérhető TAG Heuer butikokban, valamint – legfrissebb információink szerint – a szegedi Időzóna óraszalonban!
Tok: 44 x 15,1 mm grade 2 titán
Kristály: Zafír
Vízállóság: 100m
Szerkezet: TH20-09, 4 Hz, 65 óra járástartalék, tourbillon, stopper
Szíj: Gumiszíj
Ár: 37.000 CHF