Már elérhető a Richemont 2025 Q1, a Swatch Group és az LVMH 2025 H1 pénzügyi jelentése. A svájci órák sehol sem mutattak növekedést.
Míg a Swatch Group és az LVMH költségvetési éve nagyjából egybe esik, addig a Richemont még csak 2025-ös pénzügyi évének első negyedénél jár, de így is jó képet ad a három óriás cégcsoport jelentése a svájci óraipar állásáról.
Összességében mindhárom jelentésben az óraipari bevételek csökkenését látjuk, a Swatch Group eladások 7%-al csökkentek, a Richemont alá tartozó óragyártók szintén 7%-os csökkenést tapasztaltak, az LVMH óra- és ékszergyártói pedig 1%-os romlást produkáltak az előző évhez képest. Utóbbinál egy kalap alá veszik az óra és ékszermárkákat, így valószínű, hogy az óramárkák, mint az Hublot vagy a TAG Heuer bevételcsökkenést produkáltak, míg az ékszermárkák, mint a Tiffany & Co. vagy a Bulgari ékszerrészlege felhúzták az összteljesítményt.
A Richemont 2025 Q1 jelentésének összefoglalója. Forrás: Richemont
Erre a Richemont részletesebb jelentése enged következtetni, amiből jól látszik, hogy az ékszermárkák, élen a Cartier és Van Cleef & Arpels brandekkel, 11%-os növekedést produkáltak a Ricehmont óramárkák 7%-os csökkenésével szemben. Pedig, a Richemont porfóliójában olyan nagy nevek vannak, mint az A. Lange & Söhne, az IWC Schaffhausen, a Jaeger-LeCoultre, a Montblanc, a Panerai, a Piaget, a Roger Dubuis és a Vacheron Constantin.
A Richemont eladások régiós szinten egyedül Japánban és az ázsiai-csendes-óceáni térségben estek. Náluk is komolyabb visszaesést tapasztalt Ázsiában a Swatch Group, 30%-os visszaeséssel, amit sok független kereskedői bolt bezárásával magyaráznak. Itt is közrejátszik, hogy míg a Richemont adatai több ágazatot mutatnak, addig a Swatch Group szinte kizárólag órákkal foglalkozik. A teljes LVMH csoport eladásai 15%-al csökkentek Japánban, míg másutt enyhe növekedést vagy stagnálást mutattak.
Az LVMH 2025 H1 jelentésének összefoglalója. Forrás: LVMH
Ha az órák és az ékszerek melletti többi ágazatot nézzük, akkor látszik, hogy az LVMH bőrműves és alkoholgyártó vállalatai is 7-8%-ot csökkentek, míg a Swatch Group mikroelektronikai cégei jól teljesítettek.
Összességében az rajzolódik ki, hogy a svájci óraipari eladások csökkentek, míg az ékszerpiac növekvő tendenciát mutat. Cégcsoport szinten a Swatch Group bukta eddig a legtöbbet, míg a Richemont mérlege pozitív, az LVMH pedig csak enyhe visszaesést mutat a tavalyi időszakhoz képest.