Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Hírek
  • Óraipari hírek

Előbb fel, aztán le – a svájci óraipar 2018. év végi adatai

  • Kun László
  • 2019-02-20

A svájci óragyártók szövetsége, az FHS adatai szerint 2018. decemberében a svájci óraexport teljesítménye a korábbi hónapokhoz képest csökkent, de összességében az év során jelentősen emelkedett.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Tavaly két hónapban volt látható csökkenés, december mellett szeptemberben. A decemberi csökkenés mértéke 2,8% volt, ami az exportált órák értékében összesen 1,6 milliárd svájci frankot jelentett. A 2018-as teljes export érték 21,2 milliárd CHF volt, ami 6,3% -os növekedést jelent 2017-hez képest.

A korábbi hónapokhoz, évekhez hasonlóan a különböző anyagból készült órák exportjában jelentős különbségeket lehetett látni, tavaly decemberben az arany-acél órák exportjának értéke 3,1 százalékkal nőtt, míg az acél órák exportjának értéke gyakorlatilag nem változott (+0,2 %). Az aranyórák kivitelének értéke ugyanekkor 4 százalékkal csökkent.

Az 500 svájci franknál, tehát nagyjából 150.000 forintnál alacsonyabb árú órák esetében folytatódott a negatív irány, 2018. decemberében mind értékben, mind pedig darabszámban 10% körüli volt a csökkenés. Az 500 és 3000 CHF közötti árú óráknál értékben (3%) és darabszámban (0,5%) szintén csökkenést láthattunk, még ha kis mértékben is, ugyanakkor a legfelső, 3000 CHF, tehát közel 900.000 forint feletti árkategóriában a darabszám 0,4 százalékos csökkenése mellett az exportált órák összértéke 3,3 százalékkal nőtt.

A legfontosabb 30 piac felénél növekedés, a másik felénél azonban csökkenés zajlott le decemberben. A legnagyobb piacra, Hongkongba szállított órák értéke + 0,5 százalékkal nőtt. A legnagyobb növekedés az USA-ban volt látható 7,9 százalékkal, ezen kívül Nagy-Britannia (3,1 %) és Szingapúr esetében emelkedett a kivitel. A kínai eladások nagyot estek, (-10,1%) és Japán is hasonló irányú változást mutatott (-1,7%). Jelentősen csökkent az európai országokba exportált svájci órák értéke (-5,8%) ezen belül elsősorban Franciaországban (-11,6%), Olaszországban (-14,6%), Spanyolországban (-10,1%) és Ausztriában (-29,0%).

Az év összességében hasonlóan – nagyon kedvezően, év végén némi lassulással – alakult a Swatch Group és a Richemont csoport számára. Ez nem meglepő, hiszen ezek a csoportok nagy részét adják a svájci óragyártás teljesítményének, így ha ennek a két hatalmas vállalatcsoportnak jól megy, a svájci óragyártásnak is jól megy és ugyanez igaz a csökkenésre is.

A Richemont a 2018/2019-es pénzügyi év harmadik negyedévét december 31-én 3,92 milliárd eurós forgalommal zárta, ami 25 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Kilenc hónap után az értékesítés 23 százalékkal nőtt, 10,7 milliárd euróra. Minden földrajzi régióban növekedésről számolt be a csoport: Európa (+ 34%, 1,15 milliárd euró), Ázsia-Csendes-óceán (+ 17%, 1,4 milliárd euró), Amerika (+ 43%, 801 millió euró), Japán (+ 17%, 344 millió euró) esetében egyaránt.
Az összesített adatokon belül érdekes lehet a különböző márkák teljesítménye is. A leginkább ékszerekkel, de órákkal is foglalkozó Maison Cartier, Van Cleef & Arpels és Giampiero Bodino 1,98 milliárd euró forgalmat bonyolított, ez 9 százalékos növekedést jelent.

A kizárólag órákat gyártó A. Lange & Söhne, Baume & Mercier, IWC Schaffhausen, Jaeger-LeCoultre, Officine Panerai, Piaget, Roger Dubuis és Vacheron Constantin összesen 790 millió euró forgalmat értek el, gyakorlatilag stagnáló értékesítéssel (+ 1%). A többi márka – Alfred Dunhill, Azzedine Alaïa, Chloé, Montblanc és Peter Millar – 525 millió euró árbevételt ért el, a korábbihoz képest kis növekedéssel (+ 1%). Az online forgalmazók – a Yoox Net-A-Porter csoport és a Watchfinder – összesen 638 millió euró forgalmat bonyolítottak le, ami megegyezik a korábbi év azonos időszakával, itt növekedés vagy csökkenés nem látható.

A Swatch Group szintén eredményes évet zárt 2018. végén, a csoport nettó árbevétele 6,1% -kal 8475 millió CHF-ra nőtt, a csoport eredménye pedig 15,2% -kal 1154 millió CHF-ra. Az FHS adataihoz hasonlóan az év vége lassulást mutatott, különösen decemberben lassult a csoport árbevételének növekedési üteme.

A csoport különböző márkái ennek megfelelően szintén növekvő eladásokról számoltak be, a Harry Winston a várakozások szerint 2019-ben is folytatja tovább a gyors növekedést. A Blancpain 2018-ban eladási rekordot döntött, a Fifty-Fathoms típuscsalád eladási teljesítménye volt a legfontosabb ebben.

A 2018. évi pozitív eredmények után az Omega 2019-ben is kedvező eredményekre számít. A holdraszállás 50 éves évfordulója jó alkalom lesz a Moonwatch sorozat népszerűsítésére, emellett az eddigi 2020-as tokiói olimpiai előkészületeket – ilyen például a Speedmaster olimpiai szériája – amiről itt írtunk – jobban felpörgeti az Omega az idei év második felében, mint a játékok egyik szponzora.

Galéria:

Related Topics
  • fh
  • gazdaság
  • növekedés
  • óra export
  • Richemont
  • statisztika
  • svájci óra
  • Swatch group
Kun László

Előző cikk
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Őszintén: Órákról | Egy megosztó Corum Bubble és a Panerai kétes történelme

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2019-02-20
Megnyitás
Következő cikk
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Őszintén: Órákról | Panerai Luminor és ami mögötte van…

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2019-02-26
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Hírek
  • Szembejött
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Elrejtettek egy órát a sivatagban – Vostok Europe Expedition Shara!

  • Dobai Dániel
  • 2025-10-17
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Te is fiam Brutus?! A Louis Erard is beszáll az integrált szíjas sportórák piacára, íme a „2340”.

  • Dobai Dániel
  • 2025-10-16
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Girard-Perregaux Laureato Fifty!

  • Dobai Dániel
  • 2025-10-15
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Unimatic Modello Quattro U4-BLB!

  • Dobai Dániel
  • 2025-10-11
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Gerald Genta Minute Repeater

  • Dobai Dániel
  • 2025-10-10
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Tudor 1916 Luna

  • Dobai Dániel
  • 2025-10-09
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Mindentvivő öltöny-Orient Star modellek jelentek meg, íme!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-07
Megnyitás
  • Hírek
  • Szembejött
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Semmi csillogás: Certina DS-X GMT

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-10-06
Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy óram Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy óramárka, amit úgy hívtak, hogy Panerai. 
Ennyi amit biztosan tudunk, innen pedig minden marketinges generáció úgy hajlította, ahogy nem szégyellte. 
A Dávid listája című sorozatunk második részében egy gyémántos Luminoron keresztül jutunk el egy ígéretes márka ügyes-bajos dolgaihoz. 

https://youtu.be/hBKvibjD99E?si=xNBr09LoqwHefwYM
Hogy mitől jó egy óra, az sok-sok apró részle Hogy mitől jó egy óra, az sok-sok apró részletből áll össze, de az utolsó és legfőbb pont, hogy TETSZIK-E, az mindig szubjektív marad. Ennél a típusnál arra fordítottuk a fókuszt, hogy az apró részletek milyen egészet alkotnak, és azok az apró részletek mennyire kidolgozottak. Spoiler alert: dulván. 

https://kronometer.hu/2025/10/07/mindentvivo-oltony-orient-star-modellek-jelentek-meg-ime/
Teljesen matt szürke darabbal robbant be a megfiz Teljesen matt szürke darabbal robbant be a megfizethető "expedíciós" órák piacára a Certina! Homokszórt tok, GMT lünetta, iránytű, igényes kidolgozás, 250.000 alatt!!!

https://kronometer.hu/2025/10/06/semmi-csillogas-certina-ds-x-gmt/
"facelift" érkezett az Orient Star semi skeletono "facelift" érkezett az Orient Star semi skeletonok közé

https://kronometer.hu/2025/10/03/harom-uj-attort-szamlapos-orient-star/
Volt idő, amikor még elfogadottak voltak az ilye Volt idő, amikor még elfogadottak voltak az ilyen reklámok. Ma már nem lehetne olyan szlogen egy óra reklámban, hogy "Majdnem olyan komplikált, mint egy nő. Viszont ez pontos."
Egyszerűen ez ma már nem menne át. Tucatnyi ilyen reklámja volt az IWC-nek a kilencvenes évektől kezdve. Kiss Csaba egy nagyon jó összefoglaló cikket írt arról, hogy honnan indult, milyen fogadtatásban részesült, és hogy múlt el ez az érája az IWC reklámkampányainak. 

https://kronometer.hu/2025/10/04/macso-humor-onironia-es-kreativitas-igy-irta-at-a-wirz-es-a-jung-von-matt-a-luxusora-reklamok-szabalyait/
Megint erősít a svájci belépő kategóriában Megint erősít  a svájci belépő kategóriában a Roamer!

https://kronometer.hu/2025/10/01/keramia-es-zafir-belepoaron-svajcbol-roamer-mercury-chrono/ 
@roamerofswitzerland
A Berneron kifejezetten friss márka, szemrevaló A Berneron kifejezetten friss márka, szemrevaló megoldásokkal és valóban szakmai háttérrel. 

https://kronometer.hu/2025/09/26/oragyartas-korlatok-nelkul-berneron-quantieme-annuel/ @berneron
Bamford módjára számolhatod ki a magasságod. M Bamford módjára számolhatod ki a magasságod. Mármint nem a saját magasságodat. Hanem ahol vagy. 

https://kronometer.hu/2025/09/30/oris-ujdonsagok-genfbol/ @oris
Sokan azt mondják, hogy nem igaz, hogy "mennek ö Sokan azt mondják, hogy nem igaz, hogy "mennek össze" az órák. Valóban nem mennek össze, viszont a "downsizing" jelenség, miszerint egyre több márkánál jelennek meg kisebb méretben a típusok elkerülhetetlen. A Vostok Europenál napokon belül ez a második típus, ahol a 40 milliméter alatti szegmensre lőnek. 
https://kronometer.hu/2025/09/22/40-millimeter-alatt-a-vostok-europe/ @vostok.europe.official
Follow on Instagram
Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • Elrejtettek egy órát a sivatagban – Vostok Europe Expedition Shara!
  • Te is fiam Brutus?! A Louis Erard is beszáll az integrált szíjas sportórák piacára, íme a „2340”.
  • Girard-Perregaux Laureato Fifty!
  • Unimatic Modello Quattro U4-BLB!

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.