Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Hírek
  • Óraipari hírek

Előbb fel, aztán le – a svájci óraipar 2018. év végi adatai

  • Kun László
  • 2019-02-20

A svájci óragyártók szövetsége, az FHS adatai szerint 2018. decemberében a svájci óraexport teljesítménye a korábbi hónapokhoz képest csökkent, de összességében az év során jelentősen emelkedett.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Tavaly két hónapban volt látható csökkenés, december mellett szeptemberben. A decemberi csökkenés mértéke 2,8% volt, ami az exportált órák értékében összesen 1,6 milliárd svájci frankot jelentett. A 2018-as teljes export érték 21,2 milliárd CHF volt, ami 6,3% -os növekedést jelent 2017-hez képest.

A korábbi hónapokhoz, évekhez hasonlóan a különböző anyagból készült órák exportjában jelentős különbségeket lehetett látni, tavaly decemberben az arany-acél órák exportjának értéke 3,1 százalékkal nőtt, míg az acél órák exportjának értéke gyakorlatilag nem változott (+0,2 %). Az aranyórák kivitelének értéke ugyanekkor 4 százalékkal csökkent.

Az 500 svájci franknál, tehát nagyjából 150.000 forintnál alacsonyabb árú órák esetében folytatódott a negatív irány, 2018. decemberében mind értékben, mind pedig darabszámban 10% körüli volt a csökkenés. Az 500 és 3000 CHF közötti árú óráknál értékben (3%) és darabszámban (0,5%) szintén csökkenést láthattunk, még ha kis mértékben is, ugyanakkor a legfelső, 3000 CHF, tehát közel 900.000 forint feletti árkategóriában a darabszám 0,4 százalékos csökkenése mellett az exportált órák összértéke 3,3 százalékkal nőtt.

A legfontosabb 30 piac felénél növekedés, a másik felénél azonban csökkenés zajlott le decemberben. A legnagyobb piacra, Hongkongba szállított órák értéke + 0,5 százalékkal nőtt. A legnagyobb növekedés az USA-ban volt látható 7,9 százalékkal, ezen kívül Nagy-Britannia (3,1 %) és Szingapúr esetében emelkedett a kivitel. A kínai eladások nagyot estek, (-10,1%) és Japán is hasonló irányú változást mutatott (-1,7%). Jelentősen csökkent az európai országokba exportált svájci órák értéke (-5,8%) ezen belül elsősorban Franciaországban (-11,6%), Olaszországban (-14,6%), Spanyolországban (-10,1%) és Ausztriában (-29,0%).

Az év összességében hasonlóan – nagyon kedvezően, év végén némi lassulással – alakult a Swatch Group és a Richemont csoport számára. Ez nem meglepő, hiszen ezek a csoportok nagy részét adják a svájci óragyártás teljesítményének, így ha ennek a két hatalmas vállalatcsoportnak jól megy, a svájci óragyártásnak is jól megy és ugyanez igaz a csökkenésre is.

A Richemont a 2018/2019-es pénzügyi év harmadik negyedévét december 31-én 3,92 milliárd eurós forgalommal zárta, ami 25 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Kilenc hónap után az értékesítés 23 százalékkal nőtt, 10,7 milliárd euróra. Minden földrajzi régióban növekedésről számolt be a csoport: Európa (+ 34%, 1,15 milliárd euró), Ázsia-Csendes-óceán (+ 17%, 1,4 milliárd euró), Amerika (+ 43%, 801 millió euró), Japán (+ 17%, 344 millió euró) esetében egyaránt.
Az összesített adatokon belül érdekes lehet a különböző márkák teljesítménye is. A leginkább ékszerekkel, de órákkal is foglalkozó Maison Cartier, Van Cleef & Arpels és Giampiero Bodino 1,98 milliárd euró forgalmat bonyolított, ez 9 százalékos növekedést jelent.

A kizárólag órákat gyártó A. Lange & Söhne, Baume & Mercier, IWC Schaffhausen, Jaeger-LeCoultre, Officine Panerai, Piaget, Roger Dubuis és Vacheron Constantin összesen 790 millió euró forgalmat értek el, gyakorlatilag stagnáló értékesítéssel (+ 1%). A többi márka – Alfred Dunhill, Azzedine Alaïa, Chloé, Montblanc és Peter Millar – 525 millió euró árbevételt ért el, a korábbihoz képest kis növekedéssel (+ 1%). Az online forgalmazók – a Yoox Net-A-Porter csoport és a Watchfinder – összesen 638 millió euró forgalmat bonyolítottak le, ami megegyezik a korábbi év azonos időszakával, itt növekedés vagy csökkenés nem látható.

A Swatch Group szintén eredményes évet zárt 2018. végén, a csoport nettó árbevétele 6,1% -kal 8475 millió CHF-ra nőtt, a csoport eredménye pedig 15,2% -kal 1154 millió CHF-ra. Az FHS adataihoz hasonlóan az év vége lassulást mutatott, különösen decemberben lassult a csoport árbevételének növekedési üteme.

A csoport különböző márkái ennek megfelelően szintén növekvő eladásokról számoltak be, a Harry Winston a várakozások szerint 2019-ben is folytatja tovább a gyors növekedést. A Blancpain 2018-ban eladási rekordot döntött, a Fifty-Fathoms típuscsalád eladási teljesítménye volt a legfontosabb ebben.

A 2018. évi pozitív eredmények után az Omega 2019-ben is kedvező eredményekre számít. A holdraszállás 50 éves évfordulója jó alkalom lesz a Moonwatch sorozat népszerűsítésére, emellett az eddigi 2020-as tokiói olimpiai előkészületeket – ilyen például a Speedmaster olimpiai szériája – amiről itt írtunk – jobban felpörgeti az Omega az idei év második felében, mint a játékok egyik szponzora.

Galéria:

Related Topics
  • fh
  • gazdaság
  • növekedés
  • óra export
  • Richemont
  • statisztika
  • svájci óra
  • Swatch group
Kun László

Előző cikk
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Őszintén: Órákról | Egy megosztó Corum Bubble és a Panerai kétes történelme

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2019-02-20
Megnyitás
Következő cikk
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Őszintén: Órákról | Panerai Luminor és ami mögötte van…

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2019-02-26
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Frédérique Constant Classic Perpetual Calendar Manufacture!

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-13
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok 2024
  • Újdonságok 2025

Unimatic x Massena LAB Modello Quattro U4S‐T‐SPW Meteorite

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-11
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Armin Strom Tribute 1 Sandstein

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-07
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Bulgari Octo Finissimo X Lee Ufan

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-06
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Zenith Chronomaster Sport Meteorite!

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-05
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Új TAG Heuer a palettán! Ez a Carrera Astronomer

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-04
Megnyitás
  • Hírek
  • Óraipari hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

TAG Heuer TH-Carbonspring – Új anyagok az óraiparban!

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-04
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Színek és bútorok – Zenith Defy Chronograph USM

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-04
Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Visszatér az Isograph?! Sok-sok éve megjelent az Visszatér az Isograph?! Sok-sok éve megjelent az Autaviaban, aztán egyszer csak eltűnt. Féltünk, hogy örökre, de nem, Carbonspring néven feltámadott. 

https://kronometer.hu/2025/09/04/tag-heuer-th-carbonspring-uj-anyagok-az-oraiparban/
A Zenith egy moduláris szekrény-készítő cégg A Zenith egy moduláris szekrény-készítő céggel készített közös modelleket - amik egyébként nagyon jól néznek ki! 
Magyar viszonylatban ez olyan, mintha az Evolvens a Salgóval állna össze. 
https://kronometer.hu/2025/09/04/szinek-es-butorok-zenith-defy-chronograph-usm/

#zenith
#elprimero
Bezöldült az "alap" Octo... https://kronometer. Bezöldült az "alap" Octo...

https://kronometer.hu/2025/09/04/bulgari-octo-roma-zold-szamlappal/
Keshiki néven érkezett az Orient Star kollekció Keshiki néven érkezett az Orient Star kollekciója - immáron ők is a természetből merítenek ihletet: a téli, havas, napfelkeltekor még enyhén ködös-szürkés tájból töltődtek. Íme az eredmény. 

https://kronometer.hu/2025/09/02/orient-star-keshiki-mar-a-telre-keszul-a-japan-gyarto/
Tudtad, hogy a Zenith mindössze évi 25.000 órá Tudtad, hogy a Zenith mindössze évi 25.000 órát gyárt? A Rolex 7,5 NAP alatt készít annyit, mint a Zenith egy évben. 
Azt tudod, hogy hány évre gondolkodik előre egy ekkora márka? 
Mit gondolsz, lehet egy márka független, ha egy cégcsoporton belül van? 
Azt tudtad, hogy milyen úton jutottak a Caliber 135 felélesztéséig, úgy, hogy találkoztak a szerkezet ötvenes évek beli tervezőjével? 

Ha ezeket nem tudtad, de legalábbis felkeltette az érdeklődésed, akkor mindenképpen MEG KELL NÉZD Viktor interjúját a Zenith termékfejlesztési igazgatójával, Romaine Mariettaval! 

Itt a YouTube csatornánkon: https://youtu.be/jn15V8yG4-E
A Piaget Altiplano csak 2mm "vastag" és már zöl A Piaget Altiplano csak 2mm "vastag" és már zöldben is kapható. 
A 4,3 milliméter vastagságú változat pedig megjelent sárgaarany tokban. 

https://kronometer.hu/2025/09/01/zold-es-arany-a-legvekonyabb-piaget-orakon/
Ezt a cikket azért írtam meg nagy örömmel, mer Ezt a cikket azért írtam meg nagy örömmel, mert azt gondolom, hogy sokan vannak közöttünk - a kedves olvasók, órakedvelők között -, akiknek jól jöhet egy tipp. Kisgyerekkel, vagy nagyobbal, vagy akár gyerek nélkül is kiváló helyszín Zakopane - már-már rendszeres évi programmá vált a látogatásunk -, most pedig a "Túlóra" rovatba címezve ki is fejtem tapasztalataimat, röviden. 

https://kronometer.hu/2025/08/31/zakopane-es-a-hotel-nosalowy-dwor-csaladi-kikapcsolodas-a-tatra-labanal/

#zakopane
Ha egy gondolattal kéne leírjam a Stretto kollek Ha egy gondolattal kéne leírjam a Stretto kollekciót, akkor a "budget-Datejust" jutna az eszembe. Egyszerű, nincs túltolva, ebben van egy fél gondolatnyi hetvenes évek, minden öltözékhez passzol, mi kell még? Ja, és bőőőőven 200.000 forint alatt! 

https://kronometer.hu/2025/08/30/elerheto-aru-uj-kollekcio-orient-stretto/
#orient #stretto
Elképesztő tempóban támadnak fel újabban elfe Elképesztő tempóban támadnak fel újabban elfeledett régi nevek. Ím a soron következő. Mit gondoltok? Marad, vagy hamarosan ismét földbe áll?

https://kronometer.hu/2025/08/28/ismet-egy-svajci-feltamadas-favre-leuba-sea-sky-revival/
Follow on Instagram
Kategóriák

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Legutóbbi bejegyzések
  • Dávid listája – az elfeledett arany Credor és a hieroglifák
  • Frédérique Constant Classic Perpetual Calendar Manufacture!
  • Az első AI-tervezte G-Shock és a nyom nélkül kivezetett Rolex Yacht-Master
  • Unimatic x Massena LAB Modello Quattro U4S‐T‐SPW Meteorite
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.