Egy egytől tízig terjedő skálán mennyire játszottál el a gondolattal, hogy milyen lehet haditengerész-búvárnak lenni? Az új Frogman most egy lépéssel közelebb visz.
A Casio G-Shock családján belül elég logikusan tematizálja a kollekciókat a japán cég. A funkciók és a megjelenés szempontjából különböztethetjük meg ezeket a tematizált kollekciókat, például a Gravitymaster dizájnban és néhány funkcióban is a repülés szerelmeseinek kedvezve tér el, a Pro Trek a túrázókra gondol, a Mudmaster a hegyen-völgyön átgázoló kalandorok órája és így tovább.
A Frogmaster pedig a búvárfunkciós G-Shock. A Casio igen jól szerepel Angliában, volt már egy jól eltalált együttműködésük a légierővel, ebből lett a RAF Gravitymaster, a szárazföldi egységekkel közösen is készítettek órát a Mudmaster szériából, most pedig a Royal Navy-vel (Brit Királyi Haditengerészet) fogtak össze, így jött létre az anyahajó-szürke Frogman, születési nevén: GWF-A1000RN-8AER.
A méretekről kár beszélni, a G-Shockok nagyrésze nagy. Ez is. Annyira, hogy sem ennek a modellnek, sem a Frogman-ek gyűjtőoldalán nem említi a Casio, hogy pontosan mekkora, az oldal mélyére kell túrni, hogy megtaláljuk, 53,3 milliméter az átmérője, és hosszában fültől fülig 56,7 mm. Ha ez nem lenne elég, 19,7 mm vastag, tehát két centi. A puszta számoktól függetlenül a G-Shockoknak van egy elemi erőből fakadó bájuk, akármennyire is egy oximoron ez, ha a megfelelő öltözékhez veszünk fel egy hokikorongnyi G-t, nem tűnik kiemelkedően nagynak. Ehhez tényleg az kell, hogy összhangban legyen a kinézetünkkel, aktuális tevékenységünkkel. Én például kiránduláshoz, hosszabb kutyás sétákhoz, néha strandra veszem fel a nagyobb G-Shockom (ezt), motorozáshoz pedig a kisebbet szoktam, hogy a kesztyűt ne nyomja el nagyon – ez egy klasszikus kocka G-Shock, de titánból, GMW-B5000TB.
A Frogman neve egyértelmű, békaember. Ebből kifolyólag a funkciók is békaemberhez méltóak. Nagyon vízálló, ütésálló, tudja a Casio alapfeladatait, tehát az ébresztést, stoppert, időzítő-visszaszámlálót, több időzóna kijelzését, ráadásul radio controlled, ami azt jelenti, hogy rádió vevőn kapja a pontos időt naponta egyszer, és a számlapja fényérzékeny, tehát a benne levő apró akksit a fény tölti. Búvárspecifikus tulajdonságai pedig az ár-apály kijelzés. A számlapon 3 kisebb segédszámlap van: egy a második megjelenítendő időzónának – de funkcióválasztástól függően ez a számlap lehet a stopper és az időzítő is-, egy a funkcióválasztásnak, egy 24 órás kijelzés és egy apró AM/PM a második időzónához.
Ha bluetooth-on összekötjük az órát a telefonos alkalmazással, akkor a merülési adatainkat át tudjuk tölteni, ez biztosan hasznos lehet néhány valóban búvárkodó felhasználó számára. Amit hiányolok, az egy mélységmérő, és egy olyan funkció, ami a mélységből, nyomásból számolja, hogy milyen tempóval lehet emelkedni a felszín felé.
Ami viszont egy logikus és kellemes megoldás, az a tok és a szíj egymáshoz való viszonya. Az óra a szíjon baloldalra van elcsúsztatva. Ettől egyrészt teljesen aszimmetrikus lesz, másrészt rendkívül kényelmes megoldás, mert a hatalmas tok hasonlóan nagy gombjai nem nyomkodják össze a felhasználó csuklóját, kézfejét.
Hogy bármi köze is van a Brit Királyi Haditengerészethez, arról a hátlapon a „horgonyos béka”, a szíj bújtatóján levő logó és a doboz árulkodik. Érdemes megemlíteni még a zafírüveget, amit tényleg nehéz megkarcolni és szintén érdemes pár szót ejteni az „illuminator” funkcióról, amit nem is értem, hogy nem szégyellnek a Casional: a számlap egyik sarkából a számlap felé erősen világító led. A koncepciót is nehéz kitalálni.
Ettől függetlenül viszont egy hangulatos strapa-óra némi Royal Navy áthallással. Bár az óra már felfedezhető a G-Shock webshopban, még nem elérhető, egyszer csak az lesz. Pletykák szerint április elején – 799 angol fontos áron, ami ma 342.000 forintnak felel meg.
Galéria: