Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Magazin
  • Vintázs

Autók és órák – 3. rész: a Chopard és a Mille Miglia veterán-verseny

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-11-27

Az óraipar és az autósportok legvalódibb együttműködése a Chopard és a Mille Miglia veteránverseny kapcsolata. 

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

A cikk előtt némi személyes kötődéssel kezdeném – aki ettől eltekintene, ugorjon az írás végére, ott található a Mille Miglia linkje. 
Sosem tudtam ámuldozva rajongani napjaink szupersportautói iránt. Elismerem, ha valami szép, vagy technológiailag különleges, nagyon erős, vagy felfoghatatlanul kényelmes, akár meg is fordulok egy-egy különlegesebb autó után, de sosem álltam le szelfizni semmilyen típussal. Pedig az autókat mindig szerettem, annak idején az Autó-motoron és egy KRESZ könyvön tanultam olvasni saját lelkesedésemből, sőt mai napig emlékszem a kilencvenes évek beli SLK és első generációs Boxster friss sajtóképeit közlő újságra.

Annyira viszont mindig földhözragadt voltam, hogy inkább az elérhetőbb árú autók iránt lelkesedtem. Ez a mai napig nem változott, csak néhány lépéssel kijjebb tolódott a határ.

Az egyetlen kivételt a veterán autók képezték. Egy olyan kategória, ami magában hordozza az akkori korok szellemét, több évtizednyi túlélést, egészen más filozófiát, mint amit a mai autókban találhatunk. Mindeközben zajos, büdös, sokat fogyaszt és a többi, egy-két óra veterán kutatás után éppen úgy tudok lenni, mint a zsiráffal: szép-szép, de otthonra…

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Pedig becsületesen túrom a hazai és külföldi oldalakat, néha magával ragad a hév, hogy kéne nézni egy cápa BMW-t, vagy akár mégrégebbit, vagy egy Maserati Biturbot, vagy egy Alfa Spidert, aztán végig gondolom, és elfogadom, hogy éppen elég volt az a mennyiségű kettő-, és négykerekű szopóroller az életemben, ami eddig volt – nem volt sok, de az elég is -, főleg, hogy én a legrosszabb fajtába tartozom: elméleti szerelő vagyok. Általában ki tudom találni, hogy mi a gond és hogyan működik, de megcsinálni már nem tudom. Ez pedig egy veterán autónál vagy motornál egy kifejezetten hasznos képesség lehetne.

Órák terén némileg bevállalósabb vagyok, de ez inkább annak köszönhető, hogy az elmúlt évek alatt, főleg, amióta a saját órásműhelyemben is látom az újjáéledő roncsokat, tudom, hogy sokkal kisebb kerekeken gurulhat a szopóroller, mint az autók esetében. Nem lehet egy egymilliós vintage órára négyet még rákölteni, egyszerűen nincs mire. Az órák világába is „veterán” holmikkal kerültem, ha eltekintünk a tinédzser koromban első fizetéseim egyikéből megvásárolt Swatchtól. Méltatlanul lebecsült japán automata koronográfokkal kezdtem, Seikoval és Citizennel a hetvenes évekből, akkor még kifejezetten olcsón lehetett ezeket megkaparintani – itthon nem volt belőlük sok, eBay-en viszont annál inkább. A történelmük pedig kifejezetten izgalmas (LINK).

Az önfelhúzós (automata) mechanikus szerkezetű kronográfok (stopper) árcédulája a svájciaknál már egy vastagabb tollal íródott – legyen új, vagy régi modell -, a japánok még vékony ceruzával dolgoztak. Nem mondom, sok gond volt ezekkel a régi kronókkal, de ez elsősorban az elmúlt 40-50 évnyi elhanyagoltságnak volt köszönhető, ha egyszer végre rendesen elkészül a javításuk, onnantól minden jól működik. Ahogy teltek az évek és megismertem egyre több órát, újabb technológiákat, a gondtalan óraviselést, egyre kevésbé részesítettem előnybe a vintage darabokat, és azon kaptam magam, hogy más, drágább, vagy nemesebb cél érdekében feláldoztam a szépen összegyűjtögetett japán kronográfokat, és csupán egyetlen Citizen 67-9119 maradt.

A racionalitás – a magam módján – elengedhetetlen társam maradt. A családi flottában csak pár éves darabok vannak, a motorom még bejáratós, a veteránok iránti lelkesedésem pedig teljesen idilli. Pontosan emiatt az idilli lelkesedés miatt tartom rendkívül érdekesnek a Mille Miglia versenyt, és a Chopard kapcsolatát. Íme a cikk, tessék kattintani, jó szórakozást:

Autók és órák: Chopard + Mille Miglia
A drága órákat gyártó Chopard és a még drágább veteránokat felvonultató Mille Miglia tényleg összeforrtak.

borítókép: ablogtowatch.com

Related Topics
  • chopard
  • svájci óra
  • totalcar
Ligetfalvi Viktor

Előző cikk
  • Krono/Vlog
  • Magazin

*Igazi óracsodák* és rengeteg órás titok a következő BÁV óraaukcióból I Őszintén: Órákról

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-11-26
Megnyitás
Következő cikk
  • Magazin
  • Vélemény

Használtóra-piaci gyorstalpaló – 2. rész: A nepperszótár

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-11-28
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Órahíradó 3. rész – Kross x Harry Potter, TH x Ayrton Senna, Universal Geneve és egy ugróóra + Játék

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-12-13
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

FANGIO-inspirálta Edox Kronográf szerkezettel + FRISS Orient Star

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-12-11
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Órahíradó I 2. rész

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-12-10
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Milyen irányba haladnak a legnagyobb óramárkák?

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-12-09
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Csodás Omega PloProf és a legújabb női és férfi Aqua Terra

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-12-07
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Itt az első videós Órahíradó!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-12-06
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Tökéletes tükörpolír, GPHG játék és valami apró, csörgős

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-12-03
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Tito Patek órája és Breguet kutatás – Dávid listája EP4

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-11-12

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat,vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon! 2017 óta!

Amihez Seconde/Seconde nyúl, abból elég jó dolog s Amihez Seconde/Seconde nyúl, abból elég jó dolog szokott kisülni, ilyen most a Raymond Weil Toccata... 

https://kronometer.hu/2025/12/04/raymond-weil-toccata-heritage-seconde-seconde/
Váratlanul előkerült a Blancpain és olyat mutattak Váratlanul előkerült a Blancpain és olyat mutattak, hogy a lélegzet elállt. 
https://kronometer.hu/2025/12/02/blancpain-grande-double-sonnerie-15gsq-ketto-dallammal/
Az Edox belekóstol a street art kifürkészhetetlen Az Edox belekóstol a street art kifürkészhetetlen kultúrájába is!

https://kronometer.hu/2025/11/30/edox-pop-neptunian-automatic-limited-edition-graffiti-szamlappal/
Micsoda karácsonyfát sikerült építeni! 🤩Jövő héten Micsoda karácsonyfát sikerült építeni! 🤩Jövő héten érkezik a merch-áruházunkba, a Shop.kronometer.hu oldalra a fából készült kronometer logós lupe. 5x nagyítás, tenyleg fa, és a lencse is jó!
Az első körben 10 darabra limitált! 😅 A “factory fresh” képekért és a közreműködésért köszönet @balazs.horvath94 és @lz.zed -nek!
Lehet, hogy volt már, de ismétlés a tudás anyja, n Lehet, hogy volt már, de ismétlés a tudás anyja, nektek pedig illik tudni, hogy van már HETI, videós órahíradónk. Minden hétfőn 19:30-kor. 

https://kronometer.hu/2025/12/06/itt-az-elso-videos-orahirado/
Egy régi Breguet került új köntösbe, és ezzel nyer Egy régi Breguet került új köntösbe, és ezzel nyert is a GPHG-n (azon a GPHG-n, amivel külön videóban foglalkoztunk...)

https://kronometer.hu/2025/12/01/az-idei-gphg-gyoztes-breguet-classique-souscription-2025/
100 darabos Duna-limitált kiadással kezd a Deep Se 100 darabos Duna-limitált kiadással kezd a Deep Sea 200 automata családja. 

https://kronometer.hu/2025/11/29/duna-kulonkiadas-a-roamertol-deep-sea-200-automatic/
Ismét egy új modell a Citizen legfelsőbb kategóriá Ismét egy új modell a Citizen legfelsőbb kategóriájába! 
https://kronometer.hu/2025/11/25/ujrakristalyositott-titanbol-keszult-a-citizen-attesa-zaszloshajoja/
Tissot-éknál úgy döntöttek, hogy gurítanak egy nag Tissot-éknál úgy döntöttek, hogy gurítanak egy nagyot - és sikerült. A belépő szegmensben, nagyon jó minőségben, 200.000 forint alatt egy Swiss Made automata órát összehozni.
Follow on Instagram
Kategóriák
Legutóbbi bejegyzések
  • Vostok Europe Faros Limited Edition!
  • Órahíradó 3. rész – Kross x Harry Potter, TH x Ayrton Senna, Universal Geneve és egy ugróóra + Játék
  • Jaeger-LeCoultre Master Control Classic 36mm!
  • FANGIO-inspirálta Edox Kronográf szerkezettel + FRISS Orient Star
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.