Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Magazin
  • Vintázs

Autók és órák – 3. rész: a Chopard és a Mille Miglia veterán-verseny

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-11-27

Az óraipar és az autósportok legvalódibb együttműködése a Chopard és a Mille Miglia veteránverseny kapcsolata. 

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

A cikk előtt némi személyes kötődéssel kezdeném – aki ettől eltekintene, ugorjon az írás végére, ott található a Mille Miglia linkje. 
Sosem tudtam ámuldozva rajongani napjaink szupersportautói iránt. Elismerem, ha valami szép, vagy technológiailag különleges, nagyon erős, vagy felfoghatatlanul kényelmes, akár meg is fordulok egy-egy különlegesebb autó után, de sosem álltam le szelfizni semmilyen típussal. Pedig az autókat mindig szerettem, annak idején az Autó-motoron és egy KRESZ könyvön tanultam olvasni saját lelkesedésemből, sőt mai napig emlékszem a kilencvenes évek beli SLK és első generációs Boxster friss sajtóképeit közlő újságra.

Annyira viszont mindig földhözragadt voltam, hogy inkább az elérhetőbb árú autók iránt lelkesedtem. Ez a mai napig nem változott, csak néhány lépéssel kijjebb tolódott a határ.

Az egyetlen kivételt a veterán autók képezték. Egy olyan kategória, ami magában hordozza az akkori korok szellemét, több évtizednyi túlélést, egészen más filozófiát, mint amit a mai autókban találhatunk. Mindeközben zajos, büdös, sokat fogyaszt és a többi, egy-két óra veterán kutatás után éppen úgy tudok lenni, mint a zsiráffal: szép-szép, de otthonra…

Pedig becsületesen túrom a hazai és külföldi oldalakat, néha magával ragad a hév, hogy kéne nézni egy cápa BMW-t, vagy akár mégrégebbit, vagy egy Maserati Biturbot, vagy egy Alfa Spidert, aztán végig gondolom, és elfogadom, hogy éppen elég volt az a mennyiségű kettő-, és négykerekű szopóroller az életemben, ami eddig volt – nem volt sok, de az elég is -, főleg, hogy én a legrosszabb fajtába tartozom: elméleti szerelő vagyok. Általában ki tudom találni, hogy mi a gond és hogyan működik, de megcsinálni már nem tudom. Ez pedig egy veterán autónál vagy motornál egy kifejezetten hasznos képesség lehetne.

Órák terén némileg bevállalósabb vagyok, de ez inkább annak köszönhető, hogy az elmúlt évek alatt, főleg, amióta a saját órásműhelyemben is látom az újjáéledő roncsokat, tudom, hogy sokkal kisebb kerekeken gurulhat a szopóroller, mint az autók esetében. Nem lehet egy egymilliós vintage órára négyet még rákölteni, egyszerűen nincs mire. Az órák világába is „veterán” holmikkal kerültem, ha eltekintünk a tinédzser koromban első fizetéseim egyikéből megvásárolt Swatchtól. Méltatlanul lebecsült japán automata koronográfokkal kezdtem, Seikoval és Citizennel a hetvenes évekből, akkor még kifejezetten olcsón lehetett ezeket megkaparintani – itthon nem volt belőlük sok, eBay-en viszont annál inkább. A történelmük pedig kifejezetten izgalmas (LINK).

Az önfelhúzós (automata) mechanikus szerkezetű kronográfok (stopper) árcédulája a svájciaknál már egy vastagabb tollal íródott – legyen új, vagy régi modell -, a japánok még vékony ceruzával dolgoztak. Nem mondom, sok gond volt ezekkel a régi kronókkal, de ez elsősorban az elmúlt 40-50 évnyi elhanyagoltságnak volt köszönhető, ha egyszer végre rendesen elkészül a javításuk, onnantól minden jól működik. Ahogy teltek az évek és megismertem egyre több órát, újabb technológiákat, a gondtalan óraviselést, egyre kevésbé részesítettem előnybe a vintage darabokat, és azon kaptam magam, hogy más, drágább, vagy nemesebb cél érdekében feláldoztam a szépen összegyűjtögetett japán kronográfokat, és csupán egyetlen Citizen 67-9119 maradt.

A racionalitás – a magam módján – elengedhetetlen társam maradt. A családi flottában csak pár éves darabok vannak, a motorom még bejáratós, a veteránok iránti lelkesedésem pedig teljesen idilli. Pontosan emiatt az idilli lelkesedés miatt tartom rendkívül érdekesnek a Mille Miglia versenyt, és a Chopard kapcsolatát. Íme a cikk, tessék kattintani, jó szórakozást:

Autók és órák: Chopard + Mille Miglia
A drága órákat gyártó Chopard és a még drágább veteránokat felvonultató Mille Miglia tényleg összeforrtak.

borítókép: ablogtowatch.com

Related Topics
  • chopard
  • svájci óra
  • totalcar
Ligetfalvi Viktor

Előző cikk
  • Krono/Vlog
  • Magazin

*Igazi óracsodák* és rengeteg órás titok a következő BÁV óraaukcióból I Őszintén: Órákról

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-11-26
Megnyitás
Következő cikk
  • Magazin
  • Vélemény

Használtóra-piaci gyorstalpaló – 2. rész: A nepperszótár

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-11-28
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Hihetetlen Chopard óramű + Mille Miglia + Női Tissot kronók + fémszíjas Certina

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-20
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Extra vékon Roamer R8 + négy nagyonkék Citizen

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-16
Megnyitás
  • Hírek
  • Magazin
  • Tech
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Tissot PRC 100 Solar – Napelem az üvegben!

  • Dobai Dániel
  • 2025-08-12
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Miért olcsók a temus órák + „G-Unit” Poljot Tourbillon + Orient Mako 75 

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-11
Megnyitás
  • Magazin
  • Travel
  • Túlóra

Az esztétikához kell egy kis nihil – Négy nap Rómában

  • Dobai Dániel
  • 2025-08-10
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Dióhéjban: Íme a Certina új ütés-, és rázkódásbiztos rendszere a DS Concept 2025 Extreme Shock Resistance

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-08
Megnyitás
  • Magazin
  • Travel
  • Túlóra

35 év után visszatért Magyarországra a Superbike!

  • Dobai Dániel
  • 2025-08-07
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A japán számlapgyártás csúcsa (?) + Zelos + Rolex kerámia titkok

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-04
Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Nem ez a legelső Tank, de ez a legtankosabb... ht Nem ez a legelső Tank, de ez a legtankosabb...
https://kronometer.hu/2025/08/10/cartier-prive-tank-a-guichets-kepek/
Legendás megoldás már a '59-óta, most pedig fr Legendás megoldás már a '59-óta, most pedig frissítették. Rövid összefoglaló, dióhéjban a 2025-ös Certina DS Extreme Concept-ről. 

https://youtu.be/PMoJAXSCsjE?si=YaGQfkmGv9xklOCW
Szemezgetünk majd Dávid különleges chrono24-es Szemezgetünk majd Dávid különleges chrono24-es “találásai” közül , bemutatunk technológiákat, lesz híradó, vendégeket hívunk, és jönnek a beszélő kezek is! Az új hullám már ma elkezdődik! #kronometer
Elsőre azt gondolnánk, hogy nincs órás kötőd Elsőre azt gondolnánk, hogy nincs órás kötődése, de hát hogyne lenne? A Superbike világbajnokságnak például a Tissot a hivatalos időmérője! 

https://kronometer.hu/2025/08/07/35-ev-utan-visszatert-magyarorszagra-a-superbike/
Nem csak hogy mechanikus automata órát villantot Nem csak hogy mechanikus automata órát villantott a CASIO, de még karbon változat is elérhető. Meg szép számlapos fémszíjas, meg egyszerű-letisztult. A kvarckirály átpattant egy másik pónira, hamarosan kiderül, hogy mekkora sikerrel… (nemrég solar Tissot Lightmaster technológiával, most meg automata CASIO, mi folyik itt?!?!)
.
.
.
#ora #karora #casio #edifice #efk100 #carbonwatch #nh35 #kronometer #wotd
A Vacheron műhelyében mindig lesz hely az abszol A Vacheron műhelyében mindig lesz hely az abszolút különleges, művészi daraboknak...
https://kronometer.hu/2025/08/06/a-vacheron-constantin-ujra-elovette-a-csillagokat-ezuttal-szo-szerint/
Egyre színesebb az IWC pilóta-palettája. http Egyre színesebb az IWC pilóta-palettája. 

https://kronometer.hu/2025/08/02/ujabb-szinnel-bovult-az-iwc-colors-of-top-gun-kollekcioja/
Volt egy Superocean Hertage III bemutató rendezvényünk a Breitling butikban. Itt mégsem igaz, hogy aki lemaradt, kimaradt, mert YouTube-on megnézheti vágottan. 
https://www.youtube.com/watch?v=j18ZKflrvKo
Aranyba borult Velence. Röviden. Bővebben pedig Aranyba borult Velence. Röviden. 
Bővebben pedig a cikkünkben: https://kronometer.hu/2025/08/05/bearanyozza-a-napod-venezianico-nereide-aureo/
Follow on Instagram
Kategóriák

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Legutóbbi bejegyzések
  • Hihetetlen Chopard óramű + Mille Miglia + Női Tissot kronók + fémszíjas Certina
  • Rolex Perpetual 1908 Settimo
  • Seiko Prospex Alpinist Night Sky SPB531
  • Extra vékon Roamer R8 + négy nagyonkék Citizen
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.