Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Magazin
  • Vintázs

Autók és órák – 3. rész: a Chopard és a Mille Miglia veterán-verseny

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-11-27

Az óraipar és az autósportok legvalódibb együttműködése a Chopard és a Mille Miglia veteránverseny kapcsolata. 

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

A cikk előtt némi személyes kötődéssel kezdeném – aki ettől eltekintene, ugorjon az írás végére, ott található a Mille Miglia linkje. 
Sosem tudtam ámuldozva rajongani napjaink szupersportautói iránt. Elismerem, ha valami szép, vagy technológiailag különleges, nagyon erős, vagy felfoghatatlanul kényelmes, akár meg is fordulok egy-egy különlegesebb autó után, de sosem álltam le szelfizni semmilyen típussal. Pedig az autókat mindig szerettem, annak idején az Autó-motoron és egy KRESZ könyvön tanultam olvasni saját lelkesedésemből, sőt mai napig emlékszem a kilencvenes évek beli SLK és első generációs Boxster friss sajtóképeit közlő újságra.

Annyira viszont mindig földhözragadt voltam, hogy inkább az elérhetőbb árú autók iránt lelkesedtem. Ez a mai napig nem változott, csak néhány lépéssel kijjebb tolódott a határ.

Az egyetlen kivételt a veterán autók képezték. Egy olyan kategória, ami magában hordozza az akkori korok szellemét, több évtizednyi túlélést, egészen más filozófiát, mint amit a mai autókban találhatunk. Mindeközben zajos, büdös, sokat fogyaszt és a többi, egy-két óra veterán kutatás után éppen úgy tudok lenni, mint a zsiráffal: szép-szép, de otthonra…

Pedig becsületesen túrom a hazai és külföldi oldalakat, néha magával ragad a hév, hogy kéne nézni egy cápa BMW-t, vagy akár mégrégebbit, vagy egy Maserati Biturbot, vagy egy Alfa Spidert, aztán végig gondolom, és elfogadom, hogy éppen elég volt az a mennyiségű kettő-, és négykerekű szopóroller az életemben, ami eddig volt – nem volt sok, de az elég is -, főleg, hogy én a legrosszabb fajtába tartozom: elméleti szerelő vagyok. Általában ki tudom találni, hogy mi a gond és hogyan működik, de megcsinálni már nem tudom. Ez pedig egy veterán autónál vagy motornál egy kifejezetten hasznos képesség lehetne.

Órák terén némileg bevállalósabb vagyok, de ez inkább annak köszönhető, hogy az elmúlt évek alatt, főleg, amióta a saját órásműhelyemben is látom az újjáéledő roncsokat, tudom, hogy sokkal kisebb kerekeken gurulhat a szopóroller, mint az autók esetében. Nem lehet egy egymilliós vintage órára négyet még rákölteni, egyszerűen nincs mire. Az órák világába is „veterán” holmikkal kerültem, ha eltekintünk a tinédzser koromban első fizetéseim egyikéből megvásárolt Swatchtól. Méltatlanul lebecsült japán automata koronográfokkal kezdtem, Seikoval és Citizennel a hetvenes évekből, akkor még kifejezetten olcsón lehetett ezeket megkaparintani – itthon nem volt belőlük sok, eBay-en viszont annál inkább. A történelmük pedig kifejezetten izgalmas (LINK).

Az önfelhúzós (automata) mechanikus szerkezetű kronográfok (stopper) árcédulája a svájciaknál már egy vastagabb tollal íródott – legyen új, vagy régi modell -, a japánok még vékony ceruzával dolgoztak. Nem mondom, sok gond volt ezekkel a régi kronókkal, de ez elsősorban az elmúlt 40-50 évnyi elhanyagoltságnak volt köszönhető, ha egyszer végre rendesen elkészül a javításuk, onnantól minden jól működik. Ahogy teltek az évek és megismertem egyre több órát, újabb technológiákat, a gondtalan óraviselést, egyre kevésbé részesítettem előnybe a vintage darabokat, és azon kaptam magam, hogy más, drágább, vagy nemesebb cél érdekében feláldoztam a szépen összegyűjtögetett japán kronográfokat, és csupán egyetlen Citizen 67-9119 maradt.

A racionalitás – a magam módján – elengedhetetlen társam maradt. A családi flottában csak pár éves darabok vannak, a motorom még bejáratós, a veteránok iránti lelkesedésem pedig teljesen idilli. Pontosan emiatt az idilli lelkesedés miatt tartom rendkívül érdekesnek a Mille Miglia versenyt, és a Chopard kapcsolatát. Íme a cikk, tessék kattintani, jó szórakozást:

Autók és órák: Chopard + Mille Miglia
A drága órákat gyártó Chopard és a még drágább veteránokat felvonultató Mille Miglia tényleg összeforrtak.

borítókép: ablogtowatch.com

Related Topics
  • chopard
  • svájci óra
  • totalcar
Ligetfalvi Viktor

Előző cikk
  • Krono/Vlog
  • Magazin

*Igazi óracsodák* és rengeteg órás titok a következő BÁV óraaukcióból I Őszintén: Órákról

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-11-26
Megnyitás
Következő cikk
  • Magazin
  • Vélemény

Használtóra-piaci gyorstalpaló – 2. rész: A nepperszótár

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-11-28
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Dávid listája – az elfeledett arany Credor és a hieroglifák

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-14
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Az első AI-tervezte G-Shock és a nyom nélkül kivezetett Rolex Yacht-Master

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-12
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Rettenetes(en jó?) olcsó új G-Shock teszt + Rolex Sky-Dweller

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-03
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Különleges betekintés a Zenith életébe – interjú a márka termékigazgatójával

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-09-01
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

60. évfordulós búvár Seiko + arany számlapos Venezianico

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-31
Megnyitás
  • Magazin
  • Túlóra

Zakopane és a Hotel Nosalowy Dwór – családi kikapcsolódás a Tátra lábánál

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-31
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

A legjobb okosóra? Mit tud a 450 ezres Garmin Fenix 8 Solar és milyen a legolcsóbb búvár Roamer?

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-27
Megnyitás
  • Krono/Vlog
  • Magazin

Különleges napelemes szerkezet Svájcból: Tissot PRC100 Solar

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-08-25
Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Visszatér az Isograph?! Sok-sok éve megjelent az Visszatér az Isograph?! Sok-sok éve megjelent az Autaviaban, aztán egyszer csak eltűnt. Féltünk, hogy örökre, de nem, Carbonspring néven feltámadott. 

https://kronometer.hu/2025/09/04/tag-heuer-th-carbonspring-uj-anyagok-az-oraiparban/
A Zenith egy moduláris szekrény-készítő cégg A Zenith egy moduláris szekrény-készítő céggel készített közös modelleket - amik egyébként nagyon jól néznek ki! 
Magyar viszonylatban ez olyan, mintha az Evolvens a Salgóval állna össze. 
https://kronometer.hu/2025/09/04/szinek-es-butorok-zenith-defy-chronograph-usm/

#zenith
#elprimero
Bezöldült az "alap" Octo... https://kronometer. Bezöldült az "alap" Octo...

https://kronometer.hu/2025/09/04/bulgari-octo-roma-zold-szamlappal/
Keshiki néven érkezett az Orient Star kollekció Keshiki néven érkezett az Orient Star kollekciója - immáron ők is a természetből merítenek ihletet: a téli, havas, napfelkeltekor még enyhén ködös-szürkés tájból töltődtek. Íme az eredmény. 

https://kronometer.hu/2025/09/02/orient-star-keshiki-mar-a-telre-keszul-a-japan-gyarto/
Tudtad, hogy a Zenith mindössze évi 25.000 órá Tudtad, hogy a Zenith mindössze évi 25.000 órát gyárt? A Rolex 7,5 NAP alatt készít annyit, mint a Zenith egy évben. 
Azt tudod, hogy hány évre gondolkodik előre egy ekkora márka? 
Mit gondolsz, lehet egy márka független, ha egy cégcsoporton belül van? 
Azt tudtad, hogy milyen úton jutottak a Caliber 135 felélesztéséig, úgy, hogy találkoztak a szerkezet ötvenes évek beli tervezőjével? 

Ha ezeket nem tudtad, de legalábbis felkeltette az érdeklődésed, akkor mindenképpen MEG KELL NÉZD Viktor interjúját a Zenith termékfejlesztési igazgatójával, Romaine Mariettaval! 

Itt a YouTube csatornánkon: https://youtu.be/jn15V8yG4-E
A Piaget Altiplano csak 2mm "vastag" és már zöl A Piaget Altiplano csak 2mm "vastag" és már zöldben is kapható. 
A 4,3 milliméter vastagságú változat pedig megjelent sárgaarany tokban. 

https://kronometer.hu/2025/09/01/zold-es-arany-a-legvekonyabb-piaget-orakon/
Ezt a cikket azért írtam meg nagy örömmel, mer Ezt a cikket azért írtam meg nagy örömmel, mert azt gondolom, hogy sokan vannak közöttünk - a kedves olvasók, órakedvelők között -, akiknek jól jöhet egy tipp. Kisgyerekkel, vagy nagyobbal, vagy akár gyerek nélkül is kiváló helyszín Zakopane - már-már rendszeres évi programmá vált a látogatásunk -, most pedig a "Túlóra" rovatba címezve ki is fejtem tapasztalataimat, röviden. 

https://kronometer.hu/2025/08/31/zakopane-es-a-hotel-nosalowy-dwor-csaladi-kikapcsolodas-a-tatra-labanal/

#zakopane
Ha egy gondolattal kéne leírjam a Stretto kollek Ha egy gondolattal kéne leírjam a Stretto kollekciót, akkor a "budget-Datejust" jutna az eszembe. Egyszerű, nincs túltolva, ebben van egy fél gondolatnyi hetvenes évek, minden öltözékhez passzol, mi kell még? Ja, és bőőőőven 200.000 forint alatt! 

https://kronometer.hu/2025/08/30/elerheto-aru-uj-kollekcio-orient-stretto/
#orient #stretto
Elképesztő tempóban támadnak fel újabban elfe Elképesztő tempóban támadnak fel újabban elfeledett régi nevek. Ím a soron következő. Mit gondoltok? Marad, vagy hamarosan ismét földbe áll?

https://kronometer.hu/2025/08/28/ismet-egy-svajci-feltamadas-favre-leuba-sea-sky-revival/
Follow on Instagram
Kategóriák

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Legutóbbi bejegyzések
  • Dávid listája – az elfeledett arany Credor és a hieroglifák
  • Frédérique Constant Classic Perpetual Calendar Manufacture!
  • Az első AI-tervezte G-Shock és a nyom nélkül kivezetett Rolex Yacht-Master
  • Unimatic x Massena LAB Modello Quattro U4S‐T‐SPW Meteorite
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.