Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Szembejött
  • Tesztek

Klasszikus Laco modellek – pilóta órát mindenkinek!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-12-21

A legtöbb órakedvelőnek a pilótaórákról elsőre az IWC juthat eszébe. Nem véletlenül, a márka folyamatosan dobja piacra az egyre apróbb részleteiben reszelgetett pilótaórákat, mindet a felsőkategóriában és luxus szegmensben. Ez pedig sokak számára nem elérhető, vagy nem értelmezhető.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Az alsó-, és középkategóriában is kell legyen tisztes pilótaóra, hiszen ez a szegmens fedi le a legnagyobb vásárlóközönséget. Az alsó kategóriát definiálhatjuk a 70-200.000 forint közötti órák területeként, a középkategóriát pedig 200.000-1.000.000 forint közé gondolhatjuk. Ezek elég széles sávok, így lehet még tovább bontatni, de a Laco pilótaóráinak pozicionálásához ennyit elég ismernünk.

A Laco, bár itthon kevésbé ismert, egyike a három nagy történelmi pilótaóra-gyártónak, mellette említhetjük még a Stowa-t és az IWC-t. Mindig ezzel a kategóriával foglalkoztak, így kérdés sem férhet ahhoz, hogy értenek a típus készítéséhez. A gyártó jelenleg igen széles és színes palettával bír, szó szerint, ugyanis nem csak klasszikus fekete számlapos modellt találunk, hanem kék, vagy barna számlapost. Alapvetően ettől nem érdemes hasra esni, de a pilótaórák nem szoktak eltérni a klasszikus feketétől.

Három nagyon hasonló, mégis különböző modell került most a kezünkbe. Kettő alsó kategóriás, és egy közép.

Pilot Basic / Aachen 42mm és Augsburg Oliv 42

A Pilot Basic kollekcióban 39 és 42 milliméteres automata, valamint 40 milliméteres kvarcórák közül tudunk választani, noha 36 milliméteres automata is elérhető, de ahogy az elmúlt időszakban láthatjuk, egyre inkább futtatja ki a Laco ezt a méretet. A és B type számlapelrendezéssel, különböző index-, tok-, szíj-, és számlapszínek között variálhatunk. A Basic széria legfőbb előnye az ára, modelltől függően 100 és 200.000 forint között mozognak – japán szerkezettel.

Az Aachen egy Type B számlapos, 42 milliméteres automata változat, finoman szálcsiszolt, selyem hatású tokkal, fekete, klasszikus számlappal. A közepesen hosszú tokfülek nem hosszabbítják meg kellemetlen mértékben az órát, és ívesen lefelé hajlanak, finoman követve a csukló formáját. A Type B számlap jellegzetessége, hogy a számlapon egy belső körben látjuk az órákat, és egy réteggel kijjebb, a számlap szélén pedig a perceket ötös osztásokban.

A zafírüveg alapvetően nem kap tükröződésmentes bevonatot, viszont rendelhető extra a forgalamazó weblapján – erre még visszatérünk. Mindenképpen hasznos a tükröződésmentes bevonat, főleg egy pilótaórán, aminek jó leolvashatóságát nagyjából csak a tükröződés teheti tönkre. A Basic széria modelljei a japán Miyota szerkezetét kapták, a 821-es kaliber a Laconál Laco 21-ként fut. Ötletes, de ettől még ugyanaz.

A szerkezetre mondhatjuk, hogy egy igásló, strapabíró, megfelelő karbantartás esetén évtizedekig kell működjön komolyabb hiba nélkül, viszont a felületkezelés és a dizájn csak a kötelező minimumot teljesíti – erre a modellre nem feltétlen kéne átlátszó hátlapot kérni, viszont más választásunk nincs, mindenképp ezzel érkezik. Mindenesetre a szerkezet másodpercstoppos és koronáról is húzható.

Az Augsburg Oliv 42 egy nagyon érdekes darab, több szempontból is. Ez is a Basic családba tartozik, tehát jóval 200.000 forint alatt szerezhetjük – pontosabban szerezhettük, mivel limitált darab volt, az utolsó járt nálunk.

Type A számlappal szerelték, tehát az órák arab számmal jelöltek, a percek pedig körben a számlap szélén egy klasszikus percskálán. Az óra szinte minden másban megegyezik a széria Augsburggal, a legfőbb különbség a zöld számlap, és a bronz…

…színű PVD bevonat. Illúziónak ilyen fokával talán még nem is találkoztunk. Amikor pár perc tapogatás után kiderült, hogy ez nem bronz, pusztán egy bevonat, először csalódott voltam, majd rájöttem, hogy egy kifejezetten széles réteg akarhat úgy bronz színű órát, hogy a felülete a patina hatására nem változik – hiába, ez a bronz tok legfőbb és egyetlen előnye. Nekik készülhetett ez a megoldás: a bronz szín adott, a patina (jellegű felület) szintén, de a patina erőssége, mintája nem változik. legfeljebb a PVD kopik le egyszer majd.

Pilot Watch Original – Münster

Az Original széria szinte mindenben más, mint a Basic. A tokforma és az egyenes, hegyesebb tokfülek inkább hasonlítanak az első generációs pilótaórák külön a tokra applikált füleire. A tok homokszórt – ami a legkevésbé csillog -, a számlapon pedig még Laco felirat sincs, régen sem a márkajelzés volt az elsőszámú.

A 980 eurós alapmodellben egy Sellita SW200-1 ketyeg, ezt kérhetjük „TOP” kivitelben 130 euró felárért, szerintem érdemes. Ahogy nem csak érdemes, hanem kötelező is a zafírüveg mindkét oldalára tükröződésmentes bevonatot kérni.

Nem azt mondom, hogy leolvashatatlan, de mindenképpen zavaró és fotózhatatlan, ha nincs rajta bevonat. Ettől eltekintve egy kiváló hangulatú darab, ötletes a technikai leírásként a hátlapra gravírozott jellemző-áradat, mindenképpen érdemes a Laco weboldalán körbe nézni.

Konfigurátor

Mind a német weblapon, mind a magyar forgalmazó oldalán elérhető – mondanom sem kell, hogy érdemesebb utóbbinál szétnézni első sorban, ahol már a címlapon a Flieger Pro óraszerkesztő fogad – a Flieger Pro óraszerkesztője. Nem csak a Basic és Original modelleket lehet konfigurálni a saját terméklapjukon, hanem külön konfigurátort kapott a Pro széria. A tokforma kifejezetten hasonlít a Basic kollekcióra, tehát a kissé lekerekített tokfüleket használja, de innentől mindent mi választhatunk.

Hogy a tok polírozott/szálcsiszolt, vagy homokszórt legyen, a korona melyik oldalra kerüljön, a számlapon legyen-e bármilyen márkajelzés és felirat, vagy ne, a zafíron a tükröződésgátló legyen-e, a szerkezet alap, vagy top változat legyen, hátlapja tömör legyen, vagy ott is zafírüveg fedje csak a szerkezetet és a többi, mind mi választhatjuk ki. persze semmi sincs ingyen, a konfigurátor 850 euróról indul, igaz, ez a 37 milliméteres változat, viszont a fenti képen látható 43 milliméteres, homokszórt, felirat-mentesített, bal oldali koronás, top szerkezetű Stuttgart Pro éppen átlépi az 1500 eurót, ami már tényleg szemmel látható összeg, viszont egy kifogástalan pilóta órát kapunk kézhez.

Galéria:

Related Topics
  • flieger
  • flieger uhr
  • laco
  • miyota
  • pilóta óra
  • type b
Ligetfalvi Viktor

Előző cikk
  • Hírek
  • Szembejött
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2021

Omega Aqua Terra 150m – Peking 2022

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-12-18
Megnyitás
Következő cikk
  • Szembejött
  • Tesztek

Edox North Sea 1967 – búvárok az olajért

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2021-12-22
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Hírek
  • Szembejött
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Női búvár Svájcból: Roamer Deep Sea 200 Lady

  • Dobai Dániel
  • 2025-08-24
Megnyitás
  • Használtteszt
  • Tesztek

Rado Diamaster Grande Seconde – 10 évesen is szép!

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-28
Megnyitás
  • Felpróbálva
  • Hírek
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Roamer Elite – Automata svájci a hétköznapokra

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-16
Megnyitás
  • Felpróbálva
  • Hírek
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025
  • Watches and Wonders 2025

F.P. Journe Chronomètre Furtif – Volfrám-karbid luxus!

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-12
Megnyitás
  • Felpróbálva
  • Hírek
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Belépő kvarc búvárórák Svájcból – Roamer Pro Diver 200!

  • Dobai Dániel
  • 2025-07-07
Megnyitás
  • Hírek
  • Szembejött
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Eco-Drive Citizen búvárórák 150.000 forint alatt!

  • Ligetfalvi Viktor
  • 2025-06-26
Megnyitás
  • Felpróbálva
  • Hírek
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

A legújabb, 40,5 mm-es, strapabíró, Certina DS Action órák!

  • Dobai Dániel
  • 2025-06-05
Megnyitás
  • Felpróbálva
  • Hírek
  • Tesztek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025
  • Watches and Wonders 2025

Zenith G.F.J. – Egy legenda visszatér!

  • Dobai Dániel
  • 2025-06-03
Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Éppen csak egy picit kevesebb benne a porscheség Éppen csak egy picit kevesebb benne a porscheség, mint egy 911-ben, de történelmi jelentősége mégiscsak van. 
https://kronometer.hu/2025/08/13/megjelent-a-porsche-design-chronograph-1-acelszinu-valtozata/
Szia, Kata vagyok... van még egy...? https://kron Szia, Kata vagyok... van még egy...?
https://kronometer.hu/2025/08/14/itt-az-igazi-seiko-pepsi/
Igazán szép női búvár a belépő szegmensből Igazán szép női búvár a belépő szegmensből! 
https://kronometer.hu/2025/08/24/noi-buvar-svajcbol-roamer-deep-sea-200-lady/
A Tissot elhatározta, hogy beszáll a versenybe, A Tissot elhatározta, hogy beszáll a versenybe, és megpróbálja megtörni a japán gyártók napelem-egyeduralmát.
https://kronometer.hu/2025/08/12/tissot-prc-100-solar-napelem-az-uvegben/
Nem ez a legelső Tank, de ez a legtankosabb... ht Nem ez a legelső Tank, de ez a legtankosabb...
https://kronometer.hu/2025/08/10/cartier-prive-tank-a-guichets-kepek/
Legendás megoldás már a '59-óta, most pedig fr Legendás megoldás már a '59-óta, most pedig frissítették. Rövid összefoglaló, dióhéjban a 2025-ös Certina DS Extreme Concept-ről. 

https://youtu.be/PMoJAXSCsjE?si=YaGQfkmGv9xklOCW
Szemezgetünk majd Dávid különleges chrono24-es Szemezgetünk majd Dávid különleges chrono24-es “találásai” közül , bemutatunk technológiákat, lesz híradó, vendégeket hívunk, és jönnek a beszélő kezek is! Az új hullám már ma elkezdődik! #kronometer
Elsőre azt gondolnánk, hogy nincs órás kötőd Elsőre azt gondolnánk, hogy nincs órás kötődése, de hát hogyne lenne? A Superbike világbajnokságnak például a Tissot a hivatalos időmérője! 

https://kronometer.hu/2025/08/07/35-ev-utan-visszatert-magyarorszagra-a-superbike/
Nem csak hogy mechanikus automata órát villantot Nem csak hogy mechanikus automata órát villantott a CASIO, de még karbon változat is elérhető. Meg szép számlapos fémszíjas, meg egyszerű-letisztult. A kvarckirály átpattant egy másik pónira, hamarosan kiderül, hogy mekkora sikerrel… (nemrég solar Tissot Lightmaster technológiával, most meg automata CASIO, mi folyik itt?!?!)
.
.
.
#ora #karora #casio #edifice #efk100 #carbonwatch #nh35 #kronometer #wotd
Follow on Instagram
Kategóriák

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Legutóbbi bejegyzések
  • A legjobb okosóra? Mit tud a 450 ezres Garmin Fenix 8 Solar és milyen a legolcsóbb búvár Roamer?
  • Különleges napelemes szerkezet Svájcból: Tissot PRC100 Solar
  • 50 éve mutatták be a Cápát, ezért a Seiko készített egy Teknőst
  • Női búvár Svájcból: Roamer Deep Sea 200 Lady
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.