A luxusmárkákat tömörítő Richemont cégcsoport 2022.03.31-én zárta pénzügyi évét, az eredményeket nemrég hozták nyilvánosságra. Beszámolójuk szerint a csoport nagyon jó évet zárt az ékszereknél, óráknál és minden másnál is.
A pénzügyi évet nem kötelező általában megszokott módon év végén lezárni, a Richemont valamilyen okból úgy látja jónak, ha az első negyedév végén húzzák meg a vonalat. A zárás befejezése után elkészítették beszámolójukat, eszerint a 2021. áprilisban kezdődő évben a bevétel minden eddiginél magasabb, 19,2 milliárd euró volt, 46 százalékos növekedéssel a tavalyi évhez képest, elérve a járvány előtti szintet. Összességében a cégcsoport üzemi eredménye több mint kétszeresére, 3,4 milliárd euróra nőtt.
A cégcsoporton belül minden „Maisons”, azaz üzletág két számjegyű növekedést ért el. Az amerikai kontinensen 79 százalékkal, az ázsiai csendes-óceáni térségben 32 százalékkal, Kínában pedig 20 százalékkal nőttek az eladások. Az erős európai ügyfélkör a csökkenő beutazó turizmus ellenére 51 százalékos árbevétel-növekedést jelentett. A Közel-Keleten és Afrikában hasonló ütemben nőtt az értékesítés összege, megelőzve a csoport negyedik legnagyobb piacának számító Japánt, ahol az eladások értéke 28 százalékot ugrott.
Az ékszer üzletág (Jewellery Maisons, tagjai a Buccellati, a Cartier és a Van Cleef & Arpels) érte el a Richemont bevételének legnagyobb részét, ami meghaladta a 11 milliárd eurót. A legalább ilyen fontos mutató, az árrés pedig 34,3 százalék lett az előző évi 31,0 százalékhoz képest.
Az óra üzletág, amit ők Specialist Watchmakers-nek hívnak (tagjai: A. Lange & Söhne, Baume & Mercier, IWC Schaffhausen, Jaeger-LeCoultre, Panerai, Piaget, Roger Dubuis, Vacheron Constantin) árbevétele 3,4 milliárd euró lett, ez 53 százalékos növekedést jelent, 17,3 százalékos árréssel. Érdekes információ a trendekkel kapcsolatosan, hogy az új típusú értékesítési csatornákon keresztül az ügyfeleknek közvetlenül eladott órák értéke meghaladta a teljes összeg 50 százalékát.
Az internetes platformok szerepének növekedését jelzi, hogy a cégcsoport online üzletágának bevételei (Online Distributors, ennek tagjai a Watchfinder & Co, a Net-a-Porter, a Mr. Porter, The Outnet, a Yoox és az Online Flagship Stores) összességében 27 százalékkal nőttek. A használt órák eladásával foglalkozó Watchfinder & Co. megtartotta vezető pozícióját hazai piacán, Nagy-Britanniában és azon kívül is.
A Richemont Divat, kiegészítők és „egyéb” üzletága (Fashion & Accessories Maisons, tagjai: ALAÏA, Az Factory, Chloé, Delvaux, Dunhill, Montblanc, Peter Millar – persze nem a Doxa Sub könyveket író Peter Millar hanem egy divatcég – Purdey, Serapian, Timevallée) szintén komoly, 53 százalékos értékesítés növekedést ért el az egy évvel korábbihoz képest.