Korább már írtam az Edox Chronorally dizájn miértjeiről pár passzust, ami akkor elhangzott most is él, mi több a mai tesztalanyok konkretizálják is a megidézett csapatot.
A Chronorally termékcsalád 2008-as megjelenése óta minden porcikáját átjárja a versenyszellem. Sokszor találkozunk olyan mantrázott eredettörténetekkel melyek jól hangzanak a svájci óraipar vákuumában, de a valóságban nem állják meg helyüket. Itt nem az elhazudott történelemre gondolok, habár van abból is bőven. Tagadhatatlan, hogy a Daytona óraipari jelentősége nem elhanyagolható, ennek ellenére az égett gumiszag világában majdhogynem hasznavehetetlen az időmérő funkció. Apró gombok és jelölések a segédszámlapon, képzeljük csak el milyen lehet köridőt mérni ha éppen ez van a csuklónkon miközben csúcsot állítunk a Circuit de la Sarthe aszfaltján. Azt állítom jobb a Chronorally, mint a sokak által áhított Rolex? Ilyen konklúziókat nem vonnék le, hiszen ez egy teszt, nem pedig összehasonlítás, az árkülönbség is akkora, hogy ennek itt nincs helye. Viszont, ha köridőt mérnék a marketingesek által sulykolt képzeletbeli versenypályán akkor biztosan egy Chronorally-val tenném azt.
FIA Rally-világbajnokság, Dakar Rally, Rallycross-világbajnokság, mind-mind olyan versenyek ahol az Edox biztosítja a pontos időmérést. A Sauber F1 csapat mellé csatlakozik most a BMW M Sport divízió és néhány új órát is hoztak a kollaboráció felütésére. Ma két határozottan BMW stílusú korongráfot nézünk meg közelebbről.
2000 darabra limitált a 38001-TINNBU-BN referenciaszámú Chronorally. Összetéveszthetetlen a BMW színvilág a 48 milliméter átmérőjű titán tokos órán. Hatalmasnak tűnhet a méret, ám csuklón kevésbé óriás és meglepően kényelmes. Szilikon szíj felel a komfortért, ami gyárilag követi a tokfüleket vonalát, ezzel szép egységet alkotva. Kedvünkre cserélgethetjük, hiszen ez éppen olyan a számlap ami sok színnel párosítható.
Komoly feladat nem észrevenni a túlméretezett kronográf indító gombot, ami értelmet ad a fentebb írtaknak, csukott szemmel is el lehet találni. A gomb színét kapták a kronó mutatók és a retrográd napkijelző hegye. A percgyűjtő és a tizedmásodperc mutató egysége emlékeztet néhány vintage kronóra és odafigyelésre utal. Indítást követően a jobb oldali mutató fél percig észvesztően forog, majd leáll. Ilyenkor az időmérés nem szünetel, csupán energiatakarékosság miatt pihen a szerkezet. Az alsó gomb megnyomásával leállítjuk a stoppert, ekkor az említett mutató visszaugrik a helyére, hogy leolvashassuk a pontos mérést.
Nem kell sok kreativitás, hogy a segédszámlapokban lássuk az óracsoportot és a napkijelzőt fordulatszámmérőnek nézzük. Nem ezek az egyedüli autós utalások. A korona egy dugattyút formál, míg a tömör hátlap egy komplett felni abronccsal, aminek mintája megkapta a szíj.
Limitáció nélkül vásárolható a 38001-TINR-BUDN számú verzió. Ismét a kék, piros és fehér színek dominálnak immár egy világosabb összhatást keltve. Nem kapott fekete bevonatot a ráma és a korona, mint az előző modellen, ezzel is világosítva a megjelenést. A csillogás és a fehér túlsúlya optikailag növeli az óra méretét, de valójában ugyan azt a könnyű, titán tokot kapta mindkét BMW kiadás.
Említettem a vintage kronó beütést, most ez jelentősebb. Nagyon jól festenek a piros kronográf mutatók és a piros tachométer skála, mind a szintén ebben a színben tündöklő, sokat emlegetett hatalmas gomb mellett.
Maga a számlap ezúttal egy kevéssé izgalmasabb mint a másik verzión, holott az a limitált kiadás. Fumé hatást láthatunk, azaz középről kifelé fokozatosan sötétedik a szín, növelve a mélységérzetet és nagyobb kontrasztot biztosítva a hat indexnek.
Elsőre nem biztos, hogy ez ragadja meg az ember figyelmét, mégis kiemelkedő az óra oldalprofilja. Úgy fest, mintha szeleteket vágtak volna az anyagból, hogy a gombok és a korona elférjen, amiket ha közelről megvizsálunk, látjuk hogy precízen vannak kidolgozva. Miután ezt észreveszi az ember, már jól látható, hogy a tok nem szimmetrikus, ami tovább emeli az egyediséget a számlapon túl.
Ha kell egy óra ami passzol az autódhoz, persze ha német prémiumot vezetsz, akkor mindkettő Chronorally tökéletes. Attól függetlenül, hogy nem tűnik 48 milliméternek az óra, a fizika törvényeit nem lehet felülírni. Érdemes felpróbálni egy modellt vásárlás előtt.
Itthon 603,900 forintos áron elérhető mindkét említett óra. Ennyi pénzért lehet jobb mint egy szakadt Compact, szervizigényben mindenképp.
Az órát a hazai forgalmazó, a Next-Time Kft. biztosította a teszt erejéig.