Korább már írtam az Edox Chronorally dizájn miértjeiről pár passzust, ami akkor elhangzott most is él, mi több a mai tesztalanyok konkretizálják is a megidézett csapatot.
A Chronorally termékcsalád 2008-as megjelenése óta minden porcikáját átjárja a versenyszellem. Sokszor találkozunk olyan mantrázott eredettörténetekkel melyek jól hangzanak a svájci óraipar vákuumában, de a valóságban nem állják meg helyüket. Itt nem az elhazudott történelemre gondolok, habár van abból is bőven. Tagadhatatlan, hogy a Daytona óraipari jelentősége nem elhanyagolható, ennek ellenére az égett gumiszag világában majdhogynem hasznavehetetlen az időmérő funkció. Apró gombok és jelölések a segédszámlapon, képzeljük csak el milyen lehet köridőt mérni ha éppen ez van a csuklónkon miközben csúcsot állítunk a Circuit de la Sarthe aszfaltján. Azt állítom jobb a Chronorally, mint a sokak által áhított Rolex? Ilyen konklúziókat nem vonnék le, hiszen ez egy teszt, nem pedig összehasonlítás, az árkülönbség is akkora, hogy ennek itt nincs helye. Viszont, ha köridőt mérnék a marketingesek által sulykolt képzeletbeli versenypályán akkor biztosan egy Chronorally-val tenném azt.
FIA Rally-világbajnokság, Dakar Rally, Rallycross-világbajnokság, mind-mind olyan versenyek ahol az Edox biztosítja a pontos időmérést. A Sauber F1 csapat mellé csatlakozik most a BMW M Sport divízió és néhány új órát is hoztak a kollaboráció felütésére. Ma két határozottan BMW stílusú korongráfot nézünk meg közelebbről.
2000 darabra limitált a 38001-TINNBU-BN referenciaszámú Chronorally. Összetéveszthetetlen a BMW színvilág a 48 milliméter átmérőjű titán tokos órán. Hatalmasnak tűnhet a méret, ám csuklón kevésbé óriás és meglepően kényelmes. Szilikon szíj felel a komfortért, ami gyárilag követi a tokfüleket vonalát, ezzel szép egységet alkotva. Kedvünkre cserélgethetjük, hiszen ez éppen olyan a számlap ami sok színnel párosítható.
Komoly feladat nem észrevenni a túlméretezett kronográf indító gombot, ami értelmet ad a fentebb írtaknak, csukott szemmel is el lehet találni. A gomb színét kapták a kronó mutatók és a retrográd napkijelző hegye. A percgyűjtő és a tizedmásodperc mutató egysége emlékeztet néhány vintage kronóra és odafigyelésre utal. Indítást követően a jobb oldali mutató fél percig észvesztően forog, majd leáll. Ilyenkor az időmérés nem szünetel, csupán energiatakarékosság miatt pihen a szerkezet. Az alsó gomb megnyomásával leállítjuk a stoppert, ekkor az említett mutató visszaugrik a helyére, hogy leolvashassuk a pontos mérést.
Nem kell sok kreativitás, hogy a segédszámlapokban lássuk az óracsoportot és a napkijelzőt fordulatszámmérőnek nézzük. Nem ezek az egyedüli autós utalások. A korona egy dugattyút formál, míg a tömör hátlap egy komplett felni abronccsal, aminek mintája megkapta a szíj.
Limitáció nélkül vásárolható a 38001-TINR-BUDN számú verzió. Ismét a kék, piros és fehér színek dominálnak immár egy világosabb összhatást keltve. Nem kapott fekete bevonatot a ráma és a korona, mint az előző modellen, ezzel is világosítva a megjelenést. A csillogás és a fehér túlsúlya optikailag növeli az óra méretét, de valójában ugyan azt a könnyű, titán tokot kapta mindkét BMW kiadás.
Említettem a vintage kronó beütést, most ez jelentősebb. Nagyon jól festenek a piros kronográf mutatók és a piros tachométer skála, mind a szintén ebben a színben tündöklő, sokat emlegetett hatalmas gomb mellett.
Maga a számlap ezúttal egy kevéssé izgalmasabb mint a másik verzión, holott az a limitált kiadás. Fumé hatást láthatunk, azaz középről kifelé fokozatosan sötétedik a szín, növelve a mélységérzetet és nagyobb kontrasztot biztosítva a hat indexnek.
Elsőre nem biztos, hogy ez ragadja meg az ember figyelmét, mégis kiemelkedő az óra oldalprofilja. Úgy fest, mintha szeleteket vágtak volna az anyagból, hogy a gombok és a korona elférjen, amiket ha közelről megvizsálunk, látjuk hogy precízen vannak kidolgozva. Miután ezt észreveszi az ember, már jól látható, hogy a tok nem szimmetrikus, ami tovább emeli az egyediséget a számlapon túl.
Ha kell egy óra ami passzol az autódhoz, persze ha német prémiumot vezetsz, akkor mindkettő Chronorally tökéletes. Attól függetlenül, hogy nem tűnik 48 milliméternek az óra, a fizika törvényeit nem lehet felülírni. Érdemes felpróbálni egy modellt vásárlás előtt.
Itthon 603,900 forintos áron elérhető mindkét említett óra. Ennyi pénzért lehet jobb mint egy szakadt Compact, szervizigényben mindenképp.