2019-ben jelen meg először a Laurent Ferrier Grand Sport Tourbillon, a márkára jellemző finom vonalvezetéssel és a hátlap mögé rejtett tourbillonnal. Idén elhozták Watches and Wonders-re a legújabb, titán tokos, lazac számlapos változatot, ami tovább viszi az alapító, motorsport iránti szeretetét. Az elegánsabb, Micro-Rotor kollekció is kapott frissítést.
Galet formaként hivatkozik a Laurent Ferrier saját tokjaira. Ez magyarra fordítva kavicsot jelent. Nagyon jól leírja mire lehet számítani. Lekerekített élek és áramvonalas sziluett, ezt egy öltönyóránál nem nehéz elképzelni, de egy luxus sportóránál már annál inkább. Ízlésesen sikerült átvenni ezt a lekerekített formát a mostanában olyan divatos kategóriába is. 44 milliméter átmérőjű és 13,4 milliméter magas a veterán autók íveit idéző, immár grade 5 titán, tok. Az új anyagnak hála, csak 118 grammot nyom az óra, ami jelentős súlycsökkenés a 310 grammos arany tokhoz képest. Érdekes látni, hogy idén tömérdek márka nyitott a titán felé. Még az olyan prémiumok is, mint a Laurent Ferrier.
Szinte tejesen szimmetrikus a tok, még a koronavédők se türemkednek ki. A márka egyik szimbólumává vált, nagy hagymakorona szokatlan egy sportórán, de illik az összképbe. Nagyrészt szál-húzott a tok, de itt-ott polírozott élekkel is találkozunk. Például a tok szélén futó élen és a titán csat középső szemein. Annak ellenére, hogy ezzel az anyaggal nehezebb dolgozni, mint a fémmel, a polír jól sikerült, nem kelt olcsó hatást. Megkérdőjelezhetőbb a tükröződésgátló rétegek teljesen hiánya, de ez legyen a legkisebb problémánk. Egy ideig a Rolex sem használta, de idővel mindenki belátja, hogy szükség van rá. 100 méteres vízállósága alkalmassá teszi mindenre aminek egy átlag ember kiteheti.
Egyedi, tompa árnyalatot választottak a lazac számlapnak. Maradtak a jellegzetes, csepp alakú indexek és az Assegai formájú mutatók. Ugyan olyan a két központi mutató, ez is sejteti, hogy nem toolwatch sportóráról van szó, sokkal inkább luxus sportóra készült. A már említett, visszafogott számlap szín a 24 órás Le Mans autóverseny pályája alá bukó napkorongot hívatott imitálni, amely alatt maga Laurent Ferrier is versenyzett. Szemből nagyon visszafogott a számlapi kép, sportos az apró célkereszt középen és kontrasztosan elegáns a nagy kismásodperc segédszámlap 6 óránál. Egy titán tokos, letisztult számlapos sportóra, hol a csavar, ami miatt mindössze 15 darabot tudnak gyártani belőle évente?
Igazán szokatlan és legalább annyira merész, hogy az LF619.01 szerkezet, kézzel díszített tourbillon ketrecét a számlap alá rejtik. Csak a zafír hátlapon keresztül lehet megcsodálni. Két hajszálrugó biztosítja a hatékony és pontos energialeadást, amivel 3 Hz-es frekvencia mellett 80 órás járástartalékot értek el. A Besançon obszervatórium tanúsítja minden modell kronométer szintű pontosságát. Igaz, nem limitált az új óra, de csak 15 darabot tudnak belőle gyártani évente, így nem lesz könnyű hozzájutni. Ára kérésre elérhető, körülbelül 200.000 svájci frankra lehet számítani.
Számlapi oldaláról legalább ennyire visszafogott a Square és Classic Micro-Rotor kollekció is. Ez a Laurent Ferrier klasszikus termékcsaládja, bárhol, bármit órákkal. Lehet igazi öltönyóra, de egy vidám szíjjal bármilyen hétköznapi outfithez passzol. Erre erősít rá a most bemutatott sötétzöld számlap is. Árnyalatát a természet ihlette, engem kifejezetten egy fenyőerdő lomkoronájára emlékeztet. A Grand Sport Tourbillon-hoz képest ennek számlapján minden kisebb. Az elegánsabb megjelenés miatt itt kisebbek a csepp alakú indexek, vékonyabbak a mutatók és a kismásodperc segédszámlap is jobban elrejtőzik.
Két, teljesen különböző tokban érthető el az új modell. A kerek, Classic tok 40 milliméter átmérőjű, míg a különlegesebb, Square tok 41 x 41 milliméteres. A párnatok még kisebb csuklón is jól fest, a kerek pedig éppen akkora, mint amit egy 40 milliméteres toktól várnánk. Mindkettő 11,1 milliméter vastag és acél, valamint rózsaarany változatban is elérhető. Az FBN 229.01 szerkezet ketyeg 3 Hz-en, egészen 3 napon át mindkét tokban. A kollekció névadó mikro-rotorja szépen díszített a kézzel polírozott híd alatt. Ebben a mechanikában is két hajszálrugó dolgozik, akárcsak a rotornál, a billegő is szinte egészében megvizsgálható, a filigrán híd alatt. Érdekesség, hogy a szerkezethez csak a márka órásmesterei férhetnek hozzá, a hátlapon 6 óránál található olivette-en keresztül. Acél tokban tüskecsattal 47.500 svájci frank az ára, ugyan ez békazárral 49.000. Arany tokban 57.500 és 60.500 frank.