Több nagy termékcsaládja is van a Seikonak, ezek közül a klasszikusabb, elegáns vonalat képviseli a Presage széria. Prospex modelleknél is előfordul, hogy a japán kultúra egy szeletét hirdetik, de legtöbbször a Presage az ahol ilyen utalással találkozunk. Legutóbb az ország színház történelméből kaptunk egy kis ízelítőt, most a Seiko első karórájának 110. évfordulójára, több száz éves felületkezelési technikákat hoztak közelebb a közönséghez.
Korábban már láttunk ebből néhányat. Az Arita SPB397 porcelán számlapot kapott ami már korábban is megfordult a Seiko kínálatában. Az egészen lágy, világos tojáshéj színt nem töri meg semmi. Olyan selymes az anyag megjelenése, mintha vajból lenne. Ezt fokozza a rendhagyó odafigyelés is. Mint a most megjelent órák mindegyikénél, az SPB379 számlapján is egy mester dolgozott. Hiroyuki Hashiguchi és csapata készítette a számlapokat a precíz felfestésekkel és a segédszámlapok mélyedéseivel. Az Aritában található Izumiyama Ceramic Stone Field-et idézi az óra, ahol az Arita porcelánt több, mint 400 évvel korábban először elkészítették.
A négy megjelent modellt könnyen párokba sorolhatjuk. A Shippo SPB399 ugyan azt a tokot kapta, mint a fent említett SPB397 és számlap elrendezésük is megegyezik. A két párból ők kapták a vastagabb, 40,6 milliméter átmérőjű, 14,1 milliméter vastag tokot. Mindkettőn járástartalékkijelző és mutatós dátum van. A Shippo SPB399 mindenképp a legrészletesebb számlappal rendelkezik. Alapja egy körkörös guilloché hullám minta, erre viszi fel a kék, áttetsző lakkréteget Wataru Totani és csapata. Mindkét eddig említett modellben a 6R27 szerkezet ketyeg 4 Hz-en, egészen 45 óráig, teljes felhúzás után.
A másik pár egyik tagja az Enamel SPB393. Ez a legklasszikusabb mind közül. Hófehér zománc számlapját Mitsuru Yokosawa és csapata készíti. Mutatói kékek, míg a 12 órai jelölő piros. Akárcsak a Seiko Laurelen, a márka első karóráján, amit éppen 110 éve mutattak be. Mind a négy modell tokja letisztult és elegáns, de egy kicsit átdolgozott a korábbi Craftsmanship szériához képest. Valamivel szögletesebb lett a sziluett és az arányok is változtak kicsit.
Pirosas barna számlapjával az Urushi SPB395 visszafogott marad, ám valamivel több látnivalót kínál, mint egy fehér számlap. Isshu Tamura és csapata mesterei az Urushi lakk technikának. Ezúttal egy új eljárással még simább végeredményt tudtak elérni. A sötét rézszínt arany és fehér jelölések és mutatók törik meg. Az Enamel SPB393-al együtt itt is három retrográd kijelzést kapunk a központi mutatók mellett. A 6R24 szerkezet kiosztása a következő: 9 és 10 óra között járástartalékkijelző, 4 és 8 között dátum, végül 3 óránál egy napkijelzés. A sok félköríves skála valahol mélyen Breguet számlapokra emlékeztet.
Mind a négy óra limitált és bőrszíjon érkezik. Az SPB393, 395, 397-ből 1500 darab lesz elérhető, míg az SPB399-ből csak 800 készül. Mindegyik idén júniusban fog debütálni. 1.650 euró az SPB393, 2.000 euró az SPB395 és 397, valamint 2.250 euró az SPB399 ára.