Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
Kronometer
Kronometer
  • Watches and Wonders 2025
  • Hírek
    • Újdonságok
      • Újdonságok 2020
      • Újdonságok 2021
      • Újdonságok 2022
      • Újdonságok 2023
      • Újdonságok 2024
        • Watches and Wonders 2024
      • Újdonságok 2025
        • Watches and Wonders 2025
    • Óraipari hírek
    • Baselworld
      • Baselworld 2019
      • Baselworld 2018
      • Baselworld 2017
    • SIHH
      • SIHH 2019
      • SIHH 2018
    • Börzék és aukciók
  • Tesztek
    • Szembejött
    • Tartósteszt
  • Magazin
    • Akkor és most
    • Tech
    • Típus/történet
    • Vintázs
    • Vélemény
    • Krono/Vlog
  • Túlóra
  • KRONO/SHOP
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2023

SYE – Motorsport órák kicsit másképp!

  • Dobai Dániel
  • 2023-06-13

Minden évben megrendezésre kerül a nagy svájci órás expó, korábban Baselworld, most Watches and Wonders. Itt mindig a legnagyobb márkák jelennek meg a legnagyobb büdzsével és rengeteg pénzt költenek arra, hogy egy héten keresztül kiszolgálják az érdeklődőket. Értelemszerűen, nem minden, sőt kevés, márka tudja ezt megengedni magának, így akik ott szeretnének lenni a Watches and Wonders közelében, azok Genf belvárosában, hotelekben vagy rendezvényközpontokban mutatják be óráikat. Így keveredtünk a Time to Watches névre hallgató, kisebb márkákat felvonultató rendezvényre. Itt is egészen kicsi márkának számított az SYE, de elérhető ára és egyedi megoldásai érdekessé tették.

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

SYE = Start Your Engine, azaz indíts be a motort. Ebből már részint látszik az alapkoncepció. Vidám hétköznapi órákról van szó, amiket nem kell félteni, használni és élvezni kell. A francia márka alapötlete az volt, hogy a klasszikus versenyautók és motorok formavilágát, hangulatát egy órába sűrítsék. Ez még nem lenne olyan elképesztő vállalás, de nekik sikerült úgy megoldaniuk, hogy egyedi tudott maradni a megjelenés és az árak se szálltak el nagyon.

Két modell érhető el, egy automata alap verzió és egy meca-quartz kronográf. Mindkettő ugyan azon a tokon osztozik. 40,5 milliméter átmérőjű és 13,4 milliméter magas az öt darabból álló tok. Nincsenek tokfülei, így mérete igazán kompakt, valamint a búvárórás vastagság is optikailag eltűnik a különleges szíjnak hála. Szemből minden egyszerű és kerek, talán már túl egyszerű, viszont oldalról sokkal inkább szögletes a forma.

Tükröződésmentes zafírkristály fedi a számlapot, amit a vastag ráma felső, polírozott éle ölel körbe. Ezt leszámítva nagyrészt szál-húzott felületekkel találkozunk csak. Az 50 méteres vízállóság egy gyenge pont, de mivel a bőrszíj szerves része az órának, így érthető miért nem törekedtek többre. Azért a jövőben jó lenne látni nagyobb vízállóságot, hogy az acél csatra átváltva a strandon is megállja helyét az óra.

Nem sűrűn fordul elő, hogy a bőrszíj integrálva lenne egy tokba, ezt mindig acél csatoknál látjuk. Itt a szíj tölti be a tokfülek szerepét is, benne elrejtett fém alkatrészek segítségével. A párizsi Jean Rousseau manufaktúra gyártja a különleges, időtálló szíjakat különféle színekben. A legtöbb bőrszíjra jellemző, hogy viselőjétől függően, egy-két éven belül cserélni kell. Itt arra törekedtek, hogy minél tovább bírja, hiszen igazából nélkülözhetetlen az órához és nem is olcsó egy gyári szíj.

Szinte minden márka kitalálta már saját gyors kioldó rendszerét szíjaikhoz, az SYE is, de nagyon különc módon. Mikor megveszi valaki az egyik modellt, akkor lényegében egy csináld magad szettet kap. Fontos, hogy már az első élmény ilyen legyen. A dobozban ott van az óra feje, a szíj és egy apró kulcs. A hátlapon van egy kék csavar, melyet a kulccsal meglazítunk, ekkor be tudjuk illeszteni a szíjat a tok két oldalára, meghúzzuk a csavar és már készen is vagyunk. Ilyenkor nem magát a hátlapot nyitjuk ki, hanem egy rajta lévő esztergált acél lapot, lényegében két hátlapja van órának, ezért is 13 milliméter fölötti a vastagsága. Ugyanígy a márka összes bőrszíját és acél csatját bármikor kicserélhetjük az órán. Igazából nem a leggyorsabb és nem is valami praktikus a megoldás, de biztos, hogy az egyik legkreatívabb és legszórakoztatóbb.

A számlapok lényegre törők mindkét változat esetében. Az automata modellen is van egy segédszámlap, mégpedig egy 24 órás mutató. Gyakorlati haszna nem sok, de kitölti a helyet és jól is mutat megtört körkörös textúrájával. Vele átellenben az elég kicsi dátumablak található, melynek aránytalanságát két oldalról letörések igyekeznek kompenzálni. Itt mást nem nagyon tehettek, hiszen a felhasznált Miyota 8217 szabja meg hol és mekkora legyen a dátumkijelzés. Ezt a werket mindenki ismeri, 3 Hz és 42 óra járástartalék. A gyakorlatban éppen olyan, mint egy Seiko 4R szerkezet. A kronográfba is egy ismert mechanika került, a Seiko VK64 meca-quartz modul. Ennek lényege, hogy az időkijelzésért egy alap quartz szerkezet felel, de a kronográf funkcióért egy erre ráépített mechanikus modul. Így amikor elindítjuk az időmérést, akkor úgy siklik a stopper mutatója, mint egy mechanikus kronó esetében.

Minden órából mindössze 500, számozott darab készül. A vásárló választhat a még elérhető számok közül, hogy melyiket szeretné. Ezt a limitációt a márka kapacitása szabja meg és számlap színenként értendő az 500-500. Nemrég titán tokban, méregzöld számlappal is megjelentek az órák, ezek 50 darabra limitáltak. Az SYE MOT1ON Automatic 24 bőrszíjon 799 euró, míg acél csaton 750. Az SYE MOT1ON Chronograph bőrszíjon 650 euró, acél csaton pedig 599. A perforált racing szíj mindkét esetben plusz 10 euró.

Related Topics
  • automata
  • karóra
  • sye
  • time to watches
Dobai Dániel

Előző cikk
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2023

Seiko Prospex kronográfok az Atlétikai Világbajnokságra

  • Dobai Dániel
  • 2023-06-12
Megnyitás
Következő cikk
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2023

Hublot Spirit Of Big Bang Sang Bleu

  • Dobai Dániel
  • 2023-06-14
Megnyitás
You May Also Like
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Frédérique Constant Classic Perpetual Calendar Manufacture!

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-13
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok 2024
  • Újdonságok 2025

Unimatic x Massena LAB Modello Quattro U4S‐T‐SPW Meteorite

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-11
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Armin Strom Tribute 1 Sandstein

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-07
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Bulgari Octo Finissimo X Lee Ufan

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-06
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Zenith Chronomaster Sport Meteorite!

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-05
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Új TAG Heuer a palettán! Ez a Carrera Astronomer

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-04
Megnyitás
  • Hírek
  • Óraipari hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

TAG Heuer TH-Carbonspring – Új anyagok az óraiparban!

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-04
Megnyitás
  • Hírek
  • Újdonságok
  • Újdonságok 2025

Színek és bútorok – Zenith Defy Chronograph USM

  • Dobai Dániel
  • 2025-09-04
Instagram

kronometer

Órákról, mindent.
Kövesd YouTube csatornánkon ”Őszintén: órákról” vlogunkat, vagy olvass friss híreket és teszteket a kronometer.hu oldalon!

Visszatér az Isograph?! Sok-sok éve megjelent az Visszatér az Isograph?! Sok-sok éve megjelent az Autaviaban, aztán egyszer csak eltűnt. Féltünk, hogy örökre, de nem, Carbonspring néven feltámadott. 

https://kronometer.hu/2025/09/04/tag-heuer-th-carbonspring-uj-anyagok-az-oraiparban/
A Zenith egy moduláris szekrény-készítő cégg A Zenith egy moduláris szekrény-készítő céggel készített közös modelleket - amik egyébként nagyon jól néznek ki! 
Magyar viszonylatban ez olyan, mintha az Evolvens a Salgóval állna össze. 
https://kronometer.hu/2025/09/04/szinek-es-butorok-zenith-defy-chronograph-usm/

#zenith
#elprimero
Bezöldült az "alap" Octo... https://kronometer. Bezöldült az "alap" Octo...

https://kronometer.hu/2025/09/04/bulgari-octo-roma-zold-szamlappal/
Keshiki néven érkezett az Orient Star kollekció Keshiki néven érkezett az Orient Star kollekciója - immáron ők is a természetből merítenek ihletet: a téli, havas, napfelkeltekor még enyhén ködös-szürkés tájból töltődtek. Íme az eredmény. 

https://kronometer.hu/2025/09/02/orient-star-keshiki-mar-a-telre-keszul-a-japan-gyarto/
Tudtad, hogy a Zenith mindössze évi 25.000 órá Tudtad, hogy a Zenith mindössze évi 25.000 órát gyárt? A Rolex 7,5 NAP alatt készít annyit, mint a Zenith egy évben. 
Azt tudod, hogy hány évre gondolkodik előre egy ekkora márka? 
Mit gondolsz, lehet egy márka független, ha egy cégcsoporton belül van? 
Azt tudtad, hogy milyen úton jutottak a Caliber 135 felélesztéséig, úgy, hogy találkoztak a szerkezet ötvenes évek beli tervezőjével? 

Ha ezeket nem tudtad, de legalábbis felkeltette az érdeklődésed, akkor mindenképpen MEG KELL NÉZD Viktor interjúját a Zenith termékfejlesztési igazgatójával, Romaine Mariettaval! 

Itt a YouTube csatornánkon: https://youtu.be/jn15V8yG4-E
A Piaget Altiplano csak 2mm "vastag" és már zöl A Piaget Altiplano csak 2mm "vastag" és már zöldben is kapható. 
A 4,3 milliméter vastagságú változat pedig megjelent sárgaarany tokban. 

https://kronometer.hu/2025/09/01/zold-es-arany-a-legvekonyabb-piaget-orakon/
Ezt a cikket azért írtam meg nagy örömmel, mer Ezt a cikket azért írtam meg nagy örömmel, mert azt gondolom, hogy sokan vannak közöttünk - a kedves olvasók, órakedvelők között -, akiknek jól jöhet egy tipp. Kisgyerekkel, vagy nagyobbal, vagy akár gyerek nélkül is kiváló helyszín Zakopane - már-már rendszeres évi programmá vált a látogatásunk -, most pedig a "Túlóra" rovatba címezve ki is fejtem tapasztalataimat, röviden. 

https://kronometer.hu/2025/08/31/zakopane-es-a-hotel-nosalowy-dwor-csaladi-kikapcsolodas-a-tatra-labanal/

#zakopane
Ha egy gondolattal kéne leírjam a Stretto kollek Ha egy gondolattal kéne leírjam a Stretto kollekciót, akkor a "budget-Datejust" jutna az eszembe. Egyszerű, nincs túltolva, ebben van egy fél gondolatnyi hetvenes évek, minden öltözékhez passzol, mi kell még? Ja, és bőőőőven 200.000 forint alatt! 

https://kronometer.hu/2025/08/30/elerheto-aru-uj-kollekcio-orient-stretto/
#orient #stretto
Elképesztő tempóban támadnak fel újabban elfe Elképesztő tempóban támadnak fel újabban elfeledett régi nevek. Ím a soron következő. Mit gondoltok? Marad, vagy hamarosan ismét földbe áll?

https://kronometer.hu/2025/08/28/ismet-egy-svajci-feltamadas-favre-leuba-sea-sky-revival/
Follow on Instagram
Kategóriák

Hirdetés

-----------

Hirdetés

-----------

Legutóbbi bejegyzések
  • Dávid listája – az elfeledett arany Credor és a hieroglifák
  • Frédérique Constant Classic Perpetual Calendar Manufacture!
  • Az első AI-tervezte G-Shock és a nyom nélkül kivezetett Rolex Yacht-Master
  • Unimatic x Massena LAB Modello Quattro U4S‐T‐SPW Meteorite
Kronometer
  • Főoldal
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Impresszum
Órákról, mindent.

Írja be a keresett szót és nyomjon Entert

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.