A Porsche 75. évfordulójának megünneplésére elkészítette a Mission X-nek nevezett elektromos hipersport-autót, amibe mindent betettek, ami szerintük most a csúcskategóriát jelenti. Meglepő és érdekes, hogy az utastér egyik legfeltűnőbb dísze egy analóg, retró kinézetű óra, ami nagyon hasonlít az első Porsche Design kronográfokra.
A Porsche Mission X minden része azt sugározza, hogy ezt az autót szánják minden eddigi utcai Porsche fölé. A jól ismert klasszikus 911 helyett visszanyúltak a számtalan győzelmet arató, sokkal radikálisabb, „versenyautósabb” típusokhoz, mint például a Porsche 917 formájához és maximalista szellemiségéhez, amivel a Porsche többek között Le Mans-ban is győzött.
A technikai adatokról egyelőre nem sok konkrétumot árultak el, de az biztos, hogy Mission X teljesítménye brutális. Teljesítmény-tömeg aránya 1 lóerőre 1 kg, a Porsche szerint alkalmas arra, hogy megdöntsék vele az utcai autók rekordját a szokásos erőfitogtató pályán, a Nordschleifén. A Mission X a mai trendeknek megfelelően elektromos meghajtású, karbonszálas karosszériájú, valódi sportautó, de a luxus belső tér mutatja, hogy nem tűzálló versenyoverallban és bukósisakban fogják használni.
Az autó belső terében az egyik legfontosabb látványosság az a műszerfalra erősíthető óra modul, amin egy digitális képernyő mutatja az út és az autó információit, az analóg óra pedig egy klasszikus kronográf. A kronográf számlapja gyakorlatilag ugyanolyan, mint az első Porsche Design órák, amiket 1972-től kezdtek gyártani, először a svájci Orfinával közösen (volt ilyen órám, most is sajnálom, hogy már nincsen meg, a vintage kronográfok egyik etalonja). Jó kérdés, hogy ha levehető ez a fedélzeti óra, mit lehet vele csinálni az autón kívül, de erről egyelőre nem sokat tudunk, ahogyan az autóról sem.
A Porsche Design megcsinálta az Mission X-ben láthatónál elérhetőbb évfordulós órát is, a Chronograph 1 75 éves Porsche kiadást, amihez nem kell megvenni az autót. A 475 darabos limitációban készülő óra az első kronográfra nagyon hasonlító, titán tokos, fekete titán-karbid bevonatos. A legelső Chronograph 1 szintén fekete volt, de az akkori technológiával nem sikerült ellenálló bevonatot készíteni, az utód ebben biztosan jobb, mint az ős. Az évfordulós új óra hátlapján Porsche logós felnit láthatunk, a szerkezet pedig a Porsche Design WERK 01.140 kalibere. Az elődtől eltérően ez az óra nem fémszíjjal, hanem speciális textil szíjjal és bőrszíjjal készült, ami szerintem nem jó ötlet, fémszíjjal lenne az igazi. Katalógus ára 9.975 euró, ami, mondjuk úgy hogy ambiciózus a közismert svájci vetélytársak sport kronográfjainak áraihoz képest. Meglátjuk, hogyan alakulnak az eladások, 475 Porsche rajongót valószínűleg találnak.
Galéria: