Mindig van pár meghatározó szín az óragyártásban, most éppen a világoskék és türkiz árnyalatok jönnek szembe legtöbbször. Az Angelus sportos kollekcióját, a Chornodate-et már ismerjük, most pedig megnézhetjük, hogy fest egy trendi számlappal.
2015-ben tért vissza az Angelus (ejtsd: ánzselüsz), 37 éves szunnyadásából, és mára olyan kicsi, de lelkes gyártóvá nőtte ki magát, amire érdemes odafigyelni. Magyarországon ismerősen cseng a márkanév, hiszen 1940-ben a Magyar Légierő tőlük rendelt kronográfokat pilótáinak és mára ritka gyűjtői darabbá váltak az L.E jelzéssel ellátott Angelus 250-ek. Ahhoz a modellhez nagyon hasonló volt az eredeti Chornodate, ami a 2022-ben bemutatott új kollekciót inspirálta. Újrakiadásról itt szó sincs, sokkal kreatívabban szálltak be a dübörgő vintage trendbe. Csupán egy-két jellegzetes elemet emeltek át a régi modellből az újba, azokat is felnagyítva, de még felismerhetőre hagyva. Így lehet az, hogy a modern Chronodate egyszerre merész, hightech és kicsit vintage is.
A számlapon kell keresni a régi modell vonásait. Konkrétabban, a logó, az indexek, a segédszámlapok és a mutatós dátum az, ami megmaradt, de mind valamivel megduzzadva. Régen sokkal kisebbek voltak a férfi órák, filigrán részletekkel, így hiába volt akkoriban a Chronodate hatalmas, 38 milliméteres tokjával, a modern 42,5 milliméteresbe át kellett rajzolni a számlapot. Nem mellesleg komikus nézne ki a régi számlap tökéletes mása az új tokban.
9 óránál találjuk a kismásodpercet, vele átellenben pedig a stopper 30 perces gyűjtőjét. Utóbbit piros mutató emeli ki, hogy semmiképp se keverjük a kettőt, de érdekes módon a kronográf központi mutatójára már nem jutott piros festék, pedig az oldalsó gombokon is pirosak a stopperhez kapcsolódó feliratok. Ehelyett piros a dátummutató vége, de azt nehéz összekeverni bármely kronográf kijelzéssel, ugyanis naponta egyszer mozdul csak. Körben, hangsúlyos, mez feliratra emlékeztető, arab számos indexek ülnek, amiket jól kiegészít a szintén applikált Angelus logó.
Ügyesen bántak a feliratokkal, semmi felesleges nincs a számlapon, még a Swiss Made felirat is elrejtőzik a percskálán. A csekély, 30 méteres méteres vízállóságot sem reklámozzák. Igazából ez a modell egyetlen kompromisszuma, amit meg lehet magyarázni azzal, hogy a kronográfok alapvetően nem víz közelbe való órák, de a sportos megjelenéshez és a viselő stabil vérnyomásához jobban passzolna nagyobb nyomásállóság.
Titánból készült a már említett, 42,5 milliméteres tok nagy része, de karbon alkatrészeket is találunk rajta. Akárcsak a gumiszíj aranyórán, az anyagok ilyen kombinálása is az Hublot tervezőitől indult, amiért hálás lehet a nagyérdemű. Hiába a nagyobb méret, a titán könnyű súlya miatt kényelmes az óra, még titán csaton is. Ráadásul a csat retro, redőny szerű felépítése miatt az alacsony, széles szemek szépen követik a csukló ívét.
Zafír hátlapja mögött egy A-500 szerkezet ketyeg, amit testvérvállalatával, a La Joux-Perret-vel együtt tervezett az Angelus. 60 órás járástartalékért a nagy A betűt formáló rotor felel, ami alatt látjuk, hogy oszlopkerekes szerkezettel van dolgunk. Díszítése modern, akárcsak a tok és még a szerkezet köré is raktak egy kis karbont, a hagyományos szerkezettartók helyett. Storm Blue névre hallgat az új szín, ami az állandó kollekcióhoz csatlakozik 22.900 svájci frankos áron gumiszíjon és 24.900 frankos áron titán csaton.