Számtalanszor találkozott már az óraipar és az autógyártás, hol motorsportos köntösben, hol a luxus újabb megtestesüléseként. A legfrissebb IWC az utóbbi utat választotta és úgy csinált egy toolwatchból feltűnő stászuszimbólumot, ahogy a Mercedes G-osztály lett katonai terepjáróból luxus legenda.
Egészen más megközelítést választ ez az óra, mint a legutóbbi IWC és Mercedes kollaboráció, ami a Petronas-AMG F1 csapatnak készült. Legegyszerűbb párhuzam, hogy az egy Porsche Designra hasonlított ez pedig sokkal inkább egy Breitling for Bentley. Mindkét koncepció ugyan onnan indul, de merőben eltérő lesz a végeredmény. Amennyire feltűnő egy G63 Mercedes, annyira hangos az új IWC Big Pilot G63 is.
Két új referencia mutatkozott be, az IW501201 18 karátos Armor Gold tokban érkezik, míg az IW506201 Ceramic Matrix Composite tokot kapott. Mindkét anyag kicsit a spanyolviasz kategóriába esik, de az ilyen apró újításokból lesz majd valami nagy…vagy nem. Az Armor Gold egy saját schaffhauseni aranyötvözet, ami ellenállóbb, mint a mezei arany. Stílusában ez a Mercedes-AMG G63 Grand Edition-t hívatott idézni. A Ceramic Matrix Composit egy modernebb megoldás, amiben polimer kötőanyagot ötvöztek karbonnal, kerámia szerű kötéseket használva. Olyan ellenálló, mint a kerámia és olyan könnyű, mint a karbon, optikailag nem sokban tér el egy alap karbon toktól.
Kevés óra neve annyira leíró, mint az IWC Big Piloté. 46,5 milliméter átmérőjű és 14,6 milliméter vastag tokja tényleg nagy, de tele van minden jóval. A szerkezetet egy lágyvas mag védi a mágneses erőktől a számlapot fedő zafírkristály pedig hirtelen, nagy nyomásváltozásnak is ellenáll. Sziluettje ismerős, lényegretörő a forma, ami tud működni mackónadrág és sportzakó mellett is.
Közel azonos a két számlap, csak az indexekre és mutatókra felvitt Super-LumiNova festék árnyalata tér el. A fekete számlapok részletes textúrája a Mercedes-AMG G63 modellek légbeömlőiről ugrott le. 3 óránál egy járástartalákkijelzőt találunk, 9 óránál pedig egy kismásodperc segédszámlapot. A 6 órai dátumablak illik az összképbe.
A Mercedes logós zafír hátlap alatt az IWC saját IW52010 automata szerkezete lapul, ami 4Hz-es frekvencián ketyeg akár 7 napon át. Mindkét modell szövetbetétes gumiszíjon érkezik az állandó kollekcióba. Az aranytokos ára 37.200 euró, míg spéci karbon tokban 49.700 euró, ami jóval drágább testvérénél, de úgy látszik a technológiát meg kell fizetni.