Katonai kiadással bővül a népes Omega Speedmaster kollekció.
Egyáltalán nem idegen az óragyártóktól, hogy hadseregeknek gyártsanak órákat, sőt már a II. világháborúban is szinte mindenki katonai órákat gyártott hol kényszerből, hol az igényeket kiszolgálva. Ma sincs ez másképp, csak általában nincs nagy dobra verve egy-egy ilyen megjelenés, de például az Amerikai Titkosszolgálat is külön nekik gyártott – már a nemrég megjelent dátum nélkül változat előtt is – dátum nélküli Seamstereket használ. Meg egyébként is, a Seamaster alapvetően is katonai óraként kezdte az életét.
Ezzel szemben a Speedmaster versenykronográf volt – innen a név – majd csak később lett Moonwatch, az Apollo 11 küldetés után. Ez ütvefúrót megszégyenítően írta be az Omega Speedmaster nevet a híres stopperes órák csarnokába, ezért amikor katonai alakulatok kerestek órát, akkor is nehéz volt elmenni mellette. 1969-ben dobták piacra a Speedmaster pilótaorientált (hagyományos, nem asztronauta származású pilótáknak) Flightmaster változatát, aminek esélye sem volt megkavarni a holdrászállás és a Moonwatch által felkevert állóvizet. Később aztán fel-fel bukkant még a Flightmaster, de leginkább csak feketeöves Omega fórumozók találkoztak vele, egészen idén szeptemberig, amikor egy új, a Flightmasterhez hasonló óráról kezdtek képek keringeni. Arról kiderült, hogy egy exkluzív, csak katonai pilótáknak elérhető modell, de most, pár hónappal később a korábbi – talán szándékos, talán organikus – szondázás után végre elérhető mindenkinek.
Vonalait és méreteit tekintve hasonlít a tok a Speedmaster 57 kronográfokra, szimmetrikus sziluettjével és egyenes tokfüleivel. Előbbinél nagyobb 40,85 milliméteres átmérője, de ez csak az eltérő lünettának köszönhető. 100 méteres vízállósága kifejezetten jó egy pilótaórához képest. Jobboldalt megtaláljuk a szokásos stopper gombokat és a koronát, melyek egyáltalán nem védettek, így repülés közben figyelni kell, hogy nehogy megsértsük vagy aktiváljuk őket. Felül egy megemelt zafírkristály zárja a tokot, amit egy klasszikus alumíniumbetétes lünetta vesz körbe, olyan nyalánkságokkal, mint a „dot over 90” vagy a „diagonal to 70” pöttyök, amiket az igazán keményvonalas rajongók értékelnek. Emellett, már itt elkezdődnek a színes részletek, és ez adja meg igazán az új óra esszenciáját.
Ha félretesszük, hogy ez egy pilótaóra, akkor sem veszít hatásából, hiszen a leginkább a 70-es éveket idéző színek működnek körítés nélkül is. Rá is ugrott mindenki az órára, már a kiszivárgott képek megjelenésekor, tovább erősítve érvelésünk itt a magazinnál, amikor színekért kiáltunk. Most jöttek színek, jól eltalált színek ráadásul jó adagolásban és egyből megjelent a kereslet.
Klasszikus kronográf elrendezést találunk a fekete számlapon. 3 óránál a 30 perces éa 12 órás gyűjtő a pilótafülkék „burn rate” műszerére hasonlít, 9 óránál pedig a kismásodperc a „target/sight” műszerre. Előbbi fekete, szürke és narancssárga, míg utóbbi kék, fehér és citromsárgával dobja fel az összképet. 6 óra fölé került egy fekete alapon fehér dátumkijelzés, ami ugyan nem zavar sok vizet, de valószínűleg teljesen hanyagolható lett volna, ha jobban rámennek a toolwatch érzésre. Kikerülhetetlen a 12 órai „Flight Qualified” felirat, így nehéz elfelejteni a modell nevét, de komolyabb tanúsítvány nincs mögötte. Mindenki „Flight Qualified” aki átmegy a reptéri ellenőrzésen. Egyre népszerűbb a Super-LumiNova blokkok használata a festék helyett, itt is inkább ezeket használták applikált indexek helyett.
Tömör hátlapot kapott a tok, ami mögött az automata Omega Co-Axial calibre 9900 szerkezet dolgozik. Ez a szokásos kronográf funkciók mellett időzóna ugró komplikációt is tartalmaz, ami az óramutató független, gyors beállítását jelenti. Ezzel akár mérés közben is állíthatjuk az óramutatót, ha átlépünk egy időzónát. Természetesen ez is Co-Axial gátszerkezettel és METAS kronométer tanúsítvánnyal rendelkezik, a kényelmes, 60 órás járástartalék mellett.
Mostantól az óra az Omega állandó kínálatát fogja erősíteni 9.000 svájci frankos áron. Háromszemes acél csaton érkezik, de a hozzátartozó utazótokban egy NATO szíjat is kapunk hozzá, a cseréhez szükséges szerszámmal együtt.
Tok: 40,85 acél
Kristály: Zafír
Vízállóság: 100m
Szerkezet: Omega 9900, 4Hz, 60 óra járástartalék
Szíj: Acél csat
Ár: 9000 CHF