És ez immár hivatalos is. Nyár óta már lehet tudni, hogy a Rolex kivonul a Forma-1-ből és az LVMH csoport teszi rá kezét a hivatalos időmérő jogra. Azt viszont nem lehetett tudni, hogy melyik márka kaphatja meg cégcsoporton belül ezt a kitüntető szerepet.
Lehetett volna az Hublot, ami egyébként is ismert szereplő a sportban, akár a labdarúgásról, a teniszről, vagy a golfról beszélünk – a Richard Mille térhódítása előtt a Forma-1 paddockjaiban is sűrűn látható óra volt. De lehetett volna a Zenith is, éppen ráfér az erősítés a márkára, mert bár történelme van és a jelene is ígéretes, valahogy nem annyira hallunk róla, amennyire megérdemelné – pedig mennyire jó órákat mutattak be mostanában, például ezt, vagy ezt és ezt és ezt is.
És lehetett volna a Louis Vuitton óraszerkciója is, ahol bár vannak nagyon érdekes és különleges darabok, de a motorsporthoz vajmi kevés közük van.
És akkor ott a TAG Heuer (korábban Heuerként), aminek a múltja egyébként is szorosan összefügg a Forma-1-gyel. 1969-ben már szerepeltek szponzorként versenyautón, ’71-ben már a Ferrarival dolgoztak közösen.
1986-ban már a TAG-gal egyesülve, TAG Heuerként bemutatták az F1 (Formula 1) kollekciót. A TAG egyébként is nyaking benne volt a Forma-1-ben, egyértelmű volt, hogy irányt adhat az óragyártó részlegnek is. 1988-ban beindult az influenszer-marketing (akkor még nem így hívták), és Ayrton Senna csuklójára TAG Heuer S/El modell került.
1992-ben a TAG Heuer lett a versenysorozat hivatalos időmérője, egészen 2003-ig és 2013-ban szerezte csak meg a Rolex. 2025-ig, amikor is visszakerült az LVMH csoporthoz, és mint most lerántották a leplet a rejtélyről, ismét a TAG Heuer került a középpontba.
Sejthetjük, hogy a pályákon mindenhol a TAG Heuer logójával találkozhatunk majd, megváltozhatnak a közvetítés során megjelenő időmérő kijelzők, és sok-sok Forma-1 témájú új modellt láthatunk az első néhány évben biztosan. Bízzunk benne, hogy az F1 kollekciónak is előnyére válik az újdonság. BÚÉK!