Új modellcsalád robbant be a Certina kollekciójába ahogy az őszi szellők elérték a svájci völgyeket. A DS-X a felfedezőket, kalandorokat, túrázókat szólítja meg elsősorban.
És mindenki mást is természetesen, akiket vonz ez a hangulat. A DS-X típusnévből a DS részt már ismerjük a Certina saját, egyedi ütés és rezgéscsillapító rendszere a Double Security a hatvanas évek óta hódít, és ezt idén felfrissítették, átnevezték, és DS Extreme Concept néven futtatják tovább. A típusnévben az X a felfedezés, azaz explore szóból ered – ahogy például a motorkerékpároknál is jellemzően az X vonatkozik a túra-endurókra, mint NC-X, X-ADV, DesertX és a többi.
A túrázókhoz, kalandorokhoz pedig 5 ponton kapcsolódhat a típus: DS ütésbiztosítással, a 200 méteres vízállósággal, a matt finiseléssel, a GMT lünettával és az iránytűvel. Az ütésbiztosítás és a vízállóság egyértelmű előnyök, a GMT lünetta a több időzóna megjelenítésében hasznos, kettő időzónát könnyedén leolvashatunk róla, hármat akkor, ha minimális számításra is hajlandóak vagyunk.
Az iránytű is kifejezetten hasznos lehet, az eddigi legjobb magyarázatot egy angol nyelvű csatornán találtam, ezen a videón (link) tökéletesen ábrázolják, hogyan lehet belőni a pontos irányt a leglehetetlenebb helyeken is – ha tudjuk hol a nap.
A 41,2 milliméter tok a DS ütésbiztosítás minden előnye mellett 200 méterig vízálló, menetes a koronazár természetesen, és 20 milliméteres a tokfül távolság, tehát szinte korlátlan módon variálhatjuk az utólagos szíjakat – nem mintha a gyári nem lenne elég jó. A gumiszíj tökéletesen passzol a tok ívéhez, az acél pedig hozza a kategóriában elvárható kötelezőt.
Nagyon fontos részlet, hogy a tok teljesen matt, nincsenek rajta tükörpolírozott, tehát tükröződő, csillogó részek – de nem is hiányoznak, nem kell felhívjuk a medvék figyelmét magunkra az erdő kellős közepén holmi felesleges csillogással. Az óra-, és percmutatók viszont polírozottak, ez, és a széles világítófesték-réteg segíti a könnyű leolvashatóságot.
Az iránytű lünetta könnyen forgatható, szabadon, a GMT lünetta pedig nagyon finoman kattan. A szerkezet kvarc – ETA F06.865 – valódi GMT-s szerkezet, ami azt jelenti, hogy a korona első állásában óránként tudjuk állítani csak az óramutatót (tehát ha elutazunk egy másik időzónába, a perchez nem kell nyúlni, hanem egyedül az óramutatót állítjuk), és ha második állásba húzzuk, akkor mozog együtt az óra-, a perc-, és a 24 órás mutató.
Sunburst-szürke és fehér számlapok közül lehet választani, nálunk a fehér nem járt a fotózás idején, de az a legvidámabb, a két szürke számlapos inkább monokrómabb hatást kelt. Az egyik fekete-piros, a másik fekete-szürke GMT lünettával érkezik, a fehér számlapos pedig kék-narancssárgával. Árazás szempontjából kifejezetten barátságosan lőtte be a Certina, a gumiszíjas 229.000 forint, az acélszíjas változatok 239.000 forintba kerülnek.
Tok: 41,2 mm x 12,15mm acél
Kristály: Zafírkristály, egy oldalán tükröződésmentes réteggel
Vízállóság: 200m, menetes korona
Szerkezet: ETA F06.865 HeavyDrive kvarc
Szíj: Gumi, vagy acél
Referencia: Szürke/szürke, gumi szíjon: C047.452.17.081.00
szürke/szürke acél szíj: C047.452.11.081.00
szürke/piros/gumi: C047.452.17.081.01
szürke/piros/acél: C047.452.11.081.01
kék/narancs/gumi: C047.452.17.011.00
Ár: 229.000 – 239.000 HUF