Csak remélni tudom, hogy az idei Watches & Wonders-re tartogatják magukat a nagy svájci márkák és azért mutattak be mostanság annyi új számlap színt. Igaz, nem lehet mindennap lehozni a csillagokat az égről, ráadásul ezúttal nem kék vagy zöld lett a számlap, hanem lazac színű.
Nekem valamiért a Patek nevével azonosult ez a jellegzetes szín. Egyértelműen nem tudom visszavezetni melyik Patek láttán történt ez a beidegződés, de biztos, hogy komplikált modell volt. Ahogyan a Breitling is a kronós, naptáras és holdfázisos Datora modelljén használja ezt a színt, mint sok másik gyártó. Valahogy ez a ködbe burkolózó, sápadt narancssárga legtöbbször drágább, inkább elegáns modelleken tűnik fel. Most az IWC kipróbálta hogy mutat csupán három mutató alatt.
Viszonylag ritkán bukkan fel a korall vagy lazac szín, annak ellenére, hogy már régóta jelen van az óraiparban. Nem túl feltűnő, hiszen sok bőrszínhez közel áll, de azért nem is egy ezerszer látott kék, vagy zöld. Talán éppen az a szín ami kapcsán az asztal túloldalán felsejlik egy-két gondolat, hogy a viselő szereti a klasszikusokat, de nem riad vissza egy kis színtől sem. Tovább is lehet árnyalni ezt a színt, hiszen minden gyártó elkészíti sajátját. Egy igazán finom, púderes változat, mint ami a Portugieser-en is megjelenik, egyértelműen az elegánsabb vonal. Míg az inkább narancsba vagy rózsaszínbe hajló verziók egy kötetlenebb megjelenésben is megállják helyüket. El tudom képzelni ezt a számlap színt egy világoskék zakóval és egy világoskék fürdőnadrággal is egyaránt.
Semmi se változott a korábbi Portoguiser modellekhez képest. Maradt a selyemszámlap, benne a körkörösen texturált kismásodperc koronggal. Előbbin precízen applikált indexekkel, utóbbin nyomtatással. Nagyon örülök, hogy sehol egy dátumablak a láthatáron. Ez így jó ahogy van, nyomtatott tipográfiával. A 40 milliméter átmérőjű, 12,4 milliméter vastag tok lehetne fantáziadúsabb, de akkor már nem Portoguiser lenne. Ez az óra nem akar több lenni, mint ami. Egy, luxus körökön belül, középkategóriás, hétköznapi óra. Ha elegánsabbra vágyik a vásárló arra ott a Portofino, sportosabb oldalon pedig a tömérdek pilótaóra. 7.600 euróért a gyártó 82200-as szerkezete került bele, 60 órás járástartalékkal, 4 Hz-es frekvenciával és Pellaton felhúzással. Először csak az Egyesült Arab Emírségekben lesz elérhető, de áprilistól az egész világ veheti, viheti.