Két szempontból is fontos az idei év a Yema számára: most lettek 75 évesek, valamint idén kezdtek bele igazán a saját szerkezet gyártásba. Ami ambíciózus Kickstarter kampányként indult az apró, családi vállalkozásnak, az két, egészen új szerkezethez vezetett, melyeket most egy harmadikkal koronáz meg a márka.
Korábban voltak kétségek afelől, hogy a Yema milyen szerkezeteket használ, de ahogy a trendek a saját szerkezetek felé billentek, ők is elkezdtek tényleg saját mechanikákat fejleszteni. Francia márkáról van szó, de alapvetően svájci órásmesterekkel dolgoznak a Jura régióból. Meglepően őszinték a most megjelent óra alkatrészeinek eredetével kapcsolatban, a szerkezetet Svájcban tervezték, alkatrészeit vegyesen, Svájcban és Franciaországban gyártották, a tok, a számlap és a mutatók szintén svájciak, majd mindent Franciaországban szerelték össze. Tehát, ha hihetünk ennek, akkor egy európai fejlesztésű és gyártású tourbillon óráról van szó, melyek közül ez az egyik legelérhetőbb árú.
42,5 milliméter átmérőjű és 14,5 milliméter vastag, kitüremkedő kristállyal együtt, az acél vagy bronz tok. Nincs árkülönbség a két anyag között, így mindenki ízlése szerint dönthet. Nagyrészt szál-húzottak a felületek, de a tok oldalán végigfut egy elegáns, polírozott letörés. Egyszerű dizájnról van szó, ami tisztességesen lett kivitelezve. 100 méteres vízállósága már-már sportórás, ám egy tourbillon szerkezetes órával nem ajánlott se vízbe, se máshová ugrálni, már akkor se, ha ezzel elvileg lehet, de majd a szerkezetnél erre kitérünk. Zafírkristály lünettabetét öleli körbe a domború zafírüveget. Hatalmas előnyük, hogy ellentétben a sima, ásványi üveggel, ezek szinte megkarcolhatatlanok.
Akárcsak a tok vagy a lünetta, a számlap is enyhén vintage beütésű, nincsenek rajta mesterségesen öregített elemek, de az összhatás mégis visszarepít minket az időben. Búvárórás stílushoz képest elég ingerszegény a számlap. Még a 12 órai index se lett kiemelve, ugyanaz a rövid, szögletes jelölő, mint mindenhol máshol. Érdekes koncepció, hogy búváróra, de azért tourbillon, a számlap pedig valami furcsa elegáns, retró egyveleg. A dauphine formájú mutatók se segítenek sokat a helyzeten. 12 óra alatt egy ritkán látott, mechanikus árapály segédszámlap kapott helyet, 6 óránál pedig a főszereplő, a tourbillon gátszerkezet látszik. Nem vonatbalesetre emlékezetet az összkép, elsőre jól fest minden, de ha kicsit elemezgetjük részleteiben, akkor kibuknak a furcsaságok.
Ahol nincs kivetnivaló, az a szerkezet. Minden fejlesztés és gyártás a Yema franciaországi főhadiszállásának 72 kilométeres körzetén belül zajlott. Egy kifejezetten modern, strapabíró tourbillon werk lett a végeredmény, ami elvileg 5000 G erőt is kibír, tehát lehet nyúzni, de én nem bíztatnék erre senkit. 105 órás járástartaléka már kényelmessé teszi a kézi-húzós óra használatát, hiszen elég négynaponta felhúzni. -3/+7 másodperces napi pontossága egy tourbillonhoz képest kifejzetten jó, főleg, hogy 3Hz-es frekvencián ketyeg. Minél magasabb frekvencián dolgozik egy gátszerkezet, annál pontosabb tud lenni. Speciális, fekete ALD bevonatának köszönhetően megspórolták a díszítés fáradalmait, de mégis pofás lett az összkép.
75 acél és 75 bornztokos Yema Yachtingraf Tourbillon Maréographe készül, melyeket már elő lehet rendelni 12.687 dolláros áron, amivel az egyik legolcsóbb, európai tourbillon szerkezetes óra, a Frederique Contstant és a TAG Heuer idevágó modelljei mellett.