Úgy tűnik, hogy a modern luxusmárkák toktervezésében a titán mellett most az átlátszó, színes anyagok hasítanak, melyeknek mindig is úttörője volt az Hublot. Lassan nem telik el úgy év, hogy ne jelenne meg egy újabb zafírtokos modell. Most épp zöldbe öltözött a Big Bang Unico Saxem Green.
Kétféle zafírt használ az Hublot, növesztenek klasszikus, mesterséges zafírt és készítenek egy különleges, úgynevezett Saxem zafírt is, ami saját találmányuk. 2019-ben mutatkozott be a zafírból, alumínium-oxidból és ritkaföldfémekből készült anyag, ami karcálló, strapabíró és mindenekfelett színes. Külön érdekes, hogy az anyag teljesen homogén, függetlenül attól, hogy milyen szögből nézzük. Ez a mesterséges zafírgyártás legnehezebb része, amit kevesen tudtak még megugrani.
Ismerjük már ezt a 42 milliméter átmérőjű és 14,5 milliméter vastag tokot, ami talán az első sziluett, ami az ember eszébe jut, mikor meghallja az Hublot nevét. Nem egy kicsi óra, nem véletlenül van a nevében, hogy big, azaz nagy, de csuklón kifejezetten kényelmes, főleg a gyári gumiszíjakkal. Hogy passzoljanak a zöld-fekete összképhez, fekete bevonatot kaptak a titán csavarok, amiket most pontosan megvizsgálhatunk, hogy mit, hol és miért tartanak.
Ugyan így, a szerkezet működését is szinte egészben látjuk, hiszen klasszikus számlap nincs, csak az maradt belőle, amire mindenképp szükség van. Ettől függetlenül leolvasható az óra, hála kontrasztos színeinek. Zöld Super-LumiNova került az órajelölőkbe és a mutatókba is. A legzavarosabb talán a 3 órai dátumkijelzés, ami a legtöbb Big Bang Unicón megszokást igényel.
A szerkezet, amit látunk elölről és hátulról is, az Unico 2, anyakönyvi nevén MHUB1280. A legendás Unico szerkezet második, fejlesztett kiadása, amit ebben az órában még jobban tudunk értékelni. Valószínű, hogy az átlag vásárló elsiklik efölött, de egy órakedvelő szívét bizony megdobogtatja a kirakatba tett oszlopkerék 6 óránál, vagy az annál is érdekesebb, 60 flexibilis lamellából álló kuplung alkatrész 7 és 8 óra között.
Nem csak jól néz ki, de praktikus is, 72 órás járástartalékával és a tungsten rotorjával, ami hatékonyan felhúzza a méretes főrugót. A modellhez igazodva, fekete PVD bevonatot kapott a szerkezet nagy része. Mindössze 100 darab készül az órából, ami 110.000 svájci frankba kerül és egy könnyedén cserélhető, zöld gumiszíjon érkezik.