Mindenkit meglepett, hogy a repülős óráiról ismert brit Bremont látszólag kidobott mindent az ablakon, ami miatt eddig Bremont volt a Bremont és nem csak új órákat, de egy új logót és tipográfiát is kihoztak. Milyenek az új órák és mi lehet a nagy váltás mögött?
A büszkén brit Bremont eddig Altitude repülős kollekciójáról volt híres, ami jól kitalált, kellően karakteres órákkal volt tele, de úgy látszik valami mégsem volt kerek, mert minden ment a levesbe, átrajzolt Supermarine és egészen új Terra Nova modellek vették át a régiek helyét, melyek a márka weboldalán már nem hogy a főoldalra, de csak a „Bremont Icons” menüpont alá zsúfolva fértek el.
Arra nem derül fény a márka kommunikációjából, hogy erre az erős váltásra miért volt szükség, csak találgatni lehet, hogy vagy pénzügyi okai voltak, vagy a márka új vezetője, Davide Cerrato akarta felrázni a márkát vagy már csak egyszerűen megunták ami eddig volt. Temetni azért még nem kell a Bremontot, hiszen Cerrato tudja mit csinál, ő hozta vissza 2012-ben a Tudor Heritage Black Bay szériát, és a Montblancnál is ő helyezett nagyon hangsúlyt a Minerva vintage vonalra, igaz ezeknél nem volt teljes arculatváltás, de biztos kikutatták, hogy menni fognak az új órák is, és nem lesz túl hangos a régi fanok bánata. Az HYT-t is épp Cerrato próbálja jóféle terelni.
Mostantól nem kizárólag a repülésről szól a Bremont, hanem a föld, víz és a levegő mind teret kap. Egyelőre csak az előbbi kettőnél járnak a Terra Nova kalandozós termékcsaláddal és a Supermarine búvárórákkal, a levegő megjelenésére még várni kell. Kezdjük az új Terra Novával. Egyből négy variáció jelent meg, a Turning Bezel Power Reserve, a Date, a Chronograph és a Terra Nova 38. Mindenkinek van itt valami, kezdve az egyszerű hárommutatóstól egészen a kronográfig. Mind egy szögletes hordótokot kapott, ami nagyrészt szálhúzott, kivéve a Date variációkat, amikre jutott pár polírozott letörés. Sok kritika érte a gyártót, hogy ez a tokforma egyrészt távol áll a Bremont eddigi képétől, másrészt pedig szinte csak elérhető árú mikrobrandek használják, nem magukat feljebb pozícionáló, 3.000 Angol font fölötti árcédulákat ragasztó márkák.
Nagyon jól eltalálták a számlapokat, nem túl zsúfolt a legsűrűbb kronográf és nem túl sivár a legegyszerűbb hárommutatós sem. Mindegyiken applikált indexek helyett lume blokkok vannak, tehát az éjszakai leolvashatóság nem kérdés. Egészen sok színváltozat érhető el, vannak kék, zöld, fekte és barna számlapok, egyiken fehér, másikon barnás lume-al viszont minden egyeznek az egyszerű kardmutatók. Egységes a tipográfiai és az új logó sem túl nagy, még ha szokatlan is az előzőhöz képest.
100 méterig vízálló a Terra Nova család összes tagja és NATO vagy bőrszíjon valamint acél csaton kérhetjük őket. Mindegyiket egy automata szerkezet hajtja, melyek valószínűleg újrabrandelt Sellita vagy valamelyik más ETA alapú beszállítói werkek. Mindegyik tömör hátlap mögött rejtőzik, ami nem is baj. Áruk 2.500 és 4.700 font között van.
A másik újdonság a frissített Supermarine 300M kollekció, ami az új filozófia Sea részét teszi ki. 40 milliméteres acél tokjuk sokkal kerekdedebb, mint a korábbi, próbál más lenni, mint a klisés búváróra sziluett, ami sikerült is neki. Jobboldalt visszafogott koronavédők ölelik az új logóval díszített koronát. Tokfüleit elegáns, polírozott letörés díszíti, míg többi része szálhúzott. Mint neve is mutatja 300 méterig vízálló, aminél többre nincs is szükség. Új az aluminium lünettabetét is, ami vintage hangulatot sugároz. Az egész óra kicsit olyan, mintha a 90-es évekből tért vonal vissza, ami szerintem egy jó, kiaknázatlan vonal.
A Supermarine számlapján kevesebbet változatattak, maradtak az applikált kerek és szögletes órajelölők, és az óra és percmutató se változott, egyedül a másodpercmutatóból lett egy nagy nyíl a korábbi nyalóka helyett. Eltűntek a számlap pereméről a sűrű kis pontok, ezzel szellősebbé téve az összképet. A dátum nélküli változatokon 3, 6 és 9 órához arab számok kerültek.
Bőr és gumiszíjon valamint Breitling Rouleaux koppintás acél csaton érhetők el az új órák. Az utóbbi tovább erősíti a kilencvenes évek hangulatát és egész jól kivitelezett, csak a végszem esetlen a toktól teljesen elütő felületkezelésével. Egy módosított ETA 2892-2 dolgozik a tömör hátlapok mögött 50 órás járástartalékkal. Áruk 2.950 és 5.450 font között van változattól függően. Kíváncsi vagyok hova fut majd ki ez a nagy arculatváltás, mert van ezekben az órákban fantázia, csak ilyen áron többet várna az ember.
Frissítés: A cikk megírása után pár órával landolt az üzeneteim közt egy Bremont email, amiben egy régi Supermarine modellt reklámoznak, régi tokkal és régi logóval. Ez egyértelműen arra utal, hogy maradnak a régi modellek, közben viszont meggondolatlanságot és kapkodást sugároz az egész mutatvány. Ezentúl két külön logóval fog operálni a márka? Együtt fog élni két generáció egy kollekción belül, eltérő arculattal? Megannyi kérdés, melyekre remélhetőleg idővel választ kapunk.